Oct 302009
 

dacia-logan-detaliu Dacia a lansat editia Logan Kiss FM, o masina care isi interzice singura orice promovare pe mediile marilor trusturi de presa, cum ar fi ProTV, ProFM sau ProMotor, Radio ZU sau oricare din cele 4 Antene, Realitatea TV & FM sau grupul Europa FM – Radio 21. Fiind a doua oara cand se produc Dacii cu logo Kiss FM, nu poate fi vorba despre o tatonare, ci despre o decizie bazata pe un precedent profitabil. Insa acest editorial nu se refera la cum isi gestioneaza Dacia resursele, ci la continutul inselator al promotiei Dacia Kiss FM.

„Noua” versiune este, de fapt, una obisnuita

Conform comunicatului oficial trimis de Dacia, „Dacia Kiss Fm aduce ca noutate accesorii si o multime de echipamente disponibile in serie: sticker, tapiterie si breloc personalizate Kiss Fm, radio CD Sony cu MP3 si dispozitiv USB”. In mod inselator, in comunicat sunt adaugate si dotari deloc noi pentru o Dacie la pretul versiunii Kiss FM (8.300-10.300 €), pornind de la ABS si pana la meschina (dar nelipsita din oferte) „bancheta fractionata”. Singura noutate auto reala de la Dacia este mufa USB.

Lasand la o parte fumigenele de marketing, oferta editiei limitate Kiss FM este fix aceeasi cu cea a versiunii Laureate Plus, la care se aplica un discount de 100 €. „Add-value” primiti un autocolant, un breloc si tapiterie scanune cu logoul Kiss FM. Din punct de vedere auto, aceasta promotie poate crea clientului iluzia cumpararii unui automobil cu dotari superioare ofertei clasice, fapt evident incorect.

Asadar Kiss FM inseamna Laureate Plus. Faptul ca primiti cadou un CD, nu poate justifica branduirea unei versiuni. Pornind pe acest drum indoielnic, Dacia poate deveni cel mult un fel de Pif cu surprize.

Promotia Dacia Kiss FM este benefica pentru cele doua branduri, insa inselatoare fata de client. Cred ca pe acest punct singurul vinovat este Dacia, nicidecum Kiss FM. Apreciem si aplaudam initiativa unor dealeri seriosi precum Adras Bucuresti, care explica cu claritate aceasta oferta, astfel incat clientul sa poata alege in deplina cunostinta de cauza.

———————
completare – 1 nov 2009

Sa vezi si sa nu crezi! Am vazut pe Pro TV reclama la Dacia Kiss. Nu Kiss FM, ci doar Kiss. O fi vorba despre un alt model?

Protevistii devin surprinzator de „cooperanti” atunci cand vine vorba despre un buget de publicitate, in timp ce Dacia – din dorinta de a aparea totusi si pe alte medii importante decat Kiss FM – a acceptat sa ii fie trunchiata denumirea (!) versiunii ofertate in showroom. Cred ca aceasta abordare reprezinta o premiera de marketing. O premiera de criza.

Astfel, Dacia a devenit primul constructor auto din lume care isi denumeste atat de romantic o versiune auto…

Articole cu tema apropiata: