aug. 182009
 

koenigsegg_ccx Ceea ce va spuneam in urma cu doua luni de zile ca ar fi 90% sigur, a devenit realitate: Koenigsegg va prelua Saab. Este cea mai buna solutie cu putinta pentru constructorul de automobile premium Saab, tranzactia GM-Koenigsegg fiind un mare succes nu doar pentru cele doua parti, cumparator si vanzator, ci si pentru brandul suedez in sine. Brandul suedez a fost preluat de un suedez.

Cand se va incheia tranzactia?

Tranzactia se va incheia foarte curand, singura contitie fiind doar acordarea imprumutului de catre Banca Europeana de Investitii in favoarea Koenigsegg, in vederea achizitionarii a 100% din actiunile Saab Automobile AB. Acest punct se rezuma la o simple formalitate, intrucat statul suedez a acceptat sa garanteze acest imprumut.

Tranzactia de achizitie este subiectul obtinerii unor acorduri. Printre aceastea se asteapta obtinerea angajamentului guvernului suedez in vederea sustinerii si garantarii unor finantari cat si asistenta temporara din partea GM, pana Saab devine independent. Saab este pe punctul de a lansa cateva noi modele, dezvoltate impreuna cu General Motors, fiind deja in etapele finale de lansare sau dezvoltare ale acestora.

Ca parte a tranzactiei, GM si Saab vor continua sa schimbe tehnologii si servicii pe o perioada definita de timp. Acest proces va fi controlat prin licente si acorduri de service.

Saab 9-7X
Cine este Koenigsegg?

– este un mic producator suedez, cu 45 de angajati, care asambleaza doar masini super-sportive, in serie mica, de cateva sute de unitati pe an.

– detine cea mai puternica masina de serie din lume, modelul CCXR de 1018 CP, cu 17 CP mai mult decat numarul 2 mondial, Bugatti Veyron.

– detine recordul mondial de viteza pentru un automobil de serie – 389 km/h cu modelul CCX.

– detine recordul mondial pentru cel mai bun demaraj 0-300 km/h pentru o masina de serie – 29 sec. cu modelul CCX.