mai 072009
 

stepway-clabuc
Crossover este un cuvant nou in industria auto si in presa de specialitate. Probabil ca acesta este motivul pentru care au aparut informatii referitoare la „primul SUV Dacia”. Insa nu ospatarii care s-au apucat de scris reprezinta dezamagirea noastra centrala, ci Dacia in sine.

LINK: Fisa tehnica Stepway completa

Supralicitarea comerciala a platformei Logan, sub sloganul discutabil „aventura la un pret accesibil”, mi se pare un derapaj moral periculos. Ce elemente tehnice justifica alocarea termenului de crossover pentru pentru Stepway? Ce anume justifica sloganul legat de aventura?

Garda la sol inaltata (simbolic) cu 2 cm? Sa fim seriosi. Asta ajuta cel mult la urcarea unei borduri cu 2 cm mai inalte, nu te invita la aventuri in jungla (urbana sau nu…). Inaltarea masinii aduce un plus de 100 kg la masa totala fata de Sandero si o crestere a consumului in ciclu urban cu +16% la diesel (+6% la benzina). Merita cei 2 cm acest pret?

Cutiile de viteze de la Stepway sun fix aceleasi cu cele de pe Sandero clasic (acelasi cod), insa cu rapoarte usor modificate (demaraj mai slab), care nu inseamna „adaptare la drum greu”, ci o compensare fireasca pentru greutatea totala mai mare. In rest, transmisia Stepway este identica cu cea de la Sandero clasic.

„Crossover” sau „versiune cross” ?

Industria auto a imaginat conceptul de crossover pentru „imblanzirea” SUV-ului, pentru urbanizarea sa. Adica un SUV mai economic (consum, intretinere, reparatie, etc). Stepway vine din alta directie. Nu este un crossover, ci o versiune cross a unui hatchback. Termenii suna asemanator, dar sunt semnificativ diferiti.

Stepway este echivalentul versiunilor cross de la VW, Cross-Polo sau Cross-Golf. Daca in cazul VW aceste modele intra pe o nisa apropiata ofertei hatch, in cazul Dacia totul este o gogoasa umflata cu pompa: „primul CROSSOVER de la Dacia”.

De acord, lingvistic se poate justifica uzul termenului „crossover” pentru Stepway, insa din perspectiva istoriei auto si a asteptarilor clientelei totul este un bluf.

Primul SUV sau crossover Dacia nu a fost inca proiectat si probabil ca nici nu va aparea vreodata, chiar daca Alianta Renault-Nissan are toate resursele necesare pentru un astfel de proiect. Alianta (in special Nissan) nu este interesata sa isi concureze modelele proprii. In afara gamei Nissan, Renault Koleos este suficient.

Actuala abordare Dacia ni se pare la fel de caraghioasa ca cea din trecut, a producatorului comunist, care monta la berlina veche un simplu eleron, dupa care anunta cu surle si trambite un nou model sport.

Suntem cel mai fierbinte suporter al Dacia, insa asta nu inseamna ca vom organiza serbari si jocuri de artificii pentru orice bandou nou montat pe usi. Stepway este doar un clabuc de marketing. Este un Sandero si atat. Adica un model de volum cu design atractiv.

Dimensiuni Stepway:

Volum portbagaj 320 litri
Volum portbagaj cu bancheta spate rabatată 1200 litri
Lungime totală 4024 mm
Consolă faţă 785 mm
Consolă spate 652 mm
Înălţime la gol 1544 mm
Înălţime cu bare de pavilion 1582 mm
Lăţime fără/cu retrovizoare 1753 mm / 1997 mm
Gardă la sol în sarcină 175 mm

 

LINK: Fisa tehnica Stepway completa

  4 comentarii despre “Sandero Stepway – clabuc de marketing”

  1. iulian,esti chiar bucatar,ramai te rog la meniul tau cotidian!te faci de ras mai cap de gutaperca!noul suv dacia,transmisie 4×2 si 4×4 , va fi lansat anul viitor! o sa fie o mare surpriza!cat priveste stepway,acesta are suspensiile reconfigurate,uita-te cu atentie la amortizoare si la suprafata de montaj pe caroserie! avand in vedere calitatea drumurilor din Romania ,noua garda la sol ,suspensia asociata si arcurile modificate chiar constituie un avantaj/argumentar important!pune mana pe cartea de bucate si gateste o omleta!apropos esti varza!

  2. Gresiti. Nu ma pricep nici macar la bucatarie.

    Articolul este scris pe baza specificatiilor tehnice oferite de Renault. Pana azi (16.06.2009) nimeni nu a condus un Stepway.

    Vorbeati de suspensii reconfigurate la Stepway? Reconfigurate cum? La o masina cu 100 de kg mai grea, se pun arcuri mai groase. Nu-i nicio „inginerie” faza cu arcurile. Nu sunt de acord sa transformam subiectul intr-unul comic.

    Puntea spate de la Sandero este preluata identic de Stepway, cu mici diferente (probabil) la programarea deformarilor. Sa fie puntea spate a lui Sandero (Logan) cea a unui aventurier? Nu cred. Imi puteti da un singur alt exemplu in industria auto?

    Stepway este o masina de asfalt si atat. Urca pante la fel de abrupte ca si un Sandero clasic. Punct. Despre ce „aventura” sau despre ce SUV vorbim?

    La urma urmei, observ ca NU ati combatut niciun alt argument din articol. Sa intelegem ca sunteti de acord cu cele scrise?

    Sa fie limpede, noi nu am spus ca-i o masina rea. Nu este rea deloc. Zic doar ca nu are nicio legatuira cu SUV-urile si „aventura” promisa de sloganul Stepway. Stepway NU ESTE primul SUV de la Dacia.

    Consider ca dvs nu sunteti de la Dacia, ci de la concurenta (a mea sau a lor), si ma provocati ca sa ponegresc Pitestiul. Din nou gresit.

    Daca sunteti cumva unul dintre cei care a scris despre „noul SUV de la Dacia”, imi cer scuze pentru faptul ca v-am facut ospatar (in articol)…

  3. Astazi, 17 iunie 2009, Dacia a precizat oficial , in fata intregii prese, ca Stepway nu este nici SUV, nici crossover.

    Pun de o omleta… Mai doreste cineva?? ๐Ÿ˜€