Feb 252009
 


Gafele lui George W. Bush au fost subiecte de presa deosebit de spumoase in ultimii 8 ani. Odata cu sosirea lui Barack Obama la Casa Alba, presa a inceput sa resimta lipsa de subiecte. Insa ieri lucrurile s-au rezolvat. Obama a comis prima sa inexactitate. Una auto.

Iata secventa din discursul lui Obama care a inclus si gafa auto:

„[…] Vorbind despre industria noastra auto, oricine recunoaste ca ani de decizii gresite si recesiunea globala i-au adus pe constructorii nostri auto pe marginea prapastiei. Nu trebuie sa-i protejam, si nu o vom face, de propriile lor proaste practici. Dar suntem hotarati sa reutilam si sa reimaginam industria auto, astfel incat sa fie competitiva si invingatoare. Milioane de locuri de munca depind de asta, comunitati intregi depind de asta si cred ca natiunea care a inventat automobilul nu trebuie sa se dezica de el. […]”

Suntem siguri ca ati sesizat deja. Obama a subinteles ca americanii ar fi inventat automobilul. Fals. Automobilul a fost inventat de germanii Daimler si Benz.

Trebuie totusi precizat si un alt adevar. Americanii au produs primul automobil de serie, legendarul Ford T.

Articole cu tema apropiata:

  2 comentarii despre “Prima gafa a lui Obama a fost una auto…”

  1. Intr-un fel, Obama are dreptate: americanii (prin Ford) au REinventat automobilul din punct de vedere comercial. Inventia germana anterioara fusese pur tehnica 🙂
    Cam asta este prima lege a americanilor: ce nu se vinde si nu produce profit, nu exista. (A doua lege este: daca produce profit, nu conteaza daca are valoare, daca este moral sau legal etc.)

  2. Nu-i chiar asa Val. Pana la „inventia” americana, l-au mai inventat si francezii o data.

    Ma refer la perioada in care Daimler l-a convins pe Peugeot (inainte de 1900) sa fabrice masini cu motoare germane. Da, a existat o perioada in care Peugeot avea motor de Mertan… 😀

    Pana sa se apuce Ford de treaba, deja circula in Romania primul Peugeot. Asadar, inventia germana nu era doar ceva de laborator…

    Insa Henry Ford nu a realizat doar prima productie de serie, ci si primul act nociv de marketing.

    Henry Ford a impamantenit ideea ca masina neagra inseamna sobrietate, asa cum hainele negre din parlament sunt sobre. Venea in „intampinarea nevoilor clientului” (ador formula asta…)

    De fapt, Ford a facut numai Ford T negru, intrucat tehnologia vremii oferea pe negru vopseaua care se usca cel mai repede. Din nou este vb despre profit… 😀