ian. 132009
 

franfourm1
Dacia crede ca va vinde mai bine, daca se vor interzice importurile SH. Caci „Taxa Tripla Tariceanu” asta inseamna, interzicerea importului de SH european in Romania.

Dar sa nu intelegem lucrurile gresit – taxa sustinuta de Dacia nu are nicio legatura cu criza economica. Dl. Francois Fourmont solicita celebra taxa inca din Martie 2007, iar acum 2 ani nimeni nu lua in calcul elementul „criza”.

Citesc comentariile cititorilor. Unii sunt de parere ca Dacia este o masina proasta. Altii ii spun chiar si „cutie pe 4 roti”. Am auzit si ca ploua in Logan… Aceste aprecieri sunt absurde, gama Dacia fiind una foarte reusita. Spunem asta in cunostinta de cauza, dupa multe ore de teste, in care masinile de la Mioveni au fost supuse la incercari grele.

Contestarea Daciei nu are o logica tehnica, ci una emotionala. Este o reactie de furie la interdictie. Asa sunt oamenii, reactioneaza negativ la interdictii, iar Dacia solicita in continuu de 2 ani o interdictie. Oare in Franta si-ar fi permis dl. Fourmont sa sustina in presa un proiect plasat in afara recomandarilor Comisiei Europene? Sincer, nu cred…

Am pilotat tot ce a produs Mioveniul din 2000 incoace. Am aplaudat aparitia SuperNovei, a Solenzei si – mai ales – a Loganului. Am scris multe articole despre gama Dacia. La ce bun? Ze-ro ba-rat. O idee nefericita a aruncat totul la gunoi.

Romanii au din ce in ce mai putina incredere in Dacia, din cauza unei solicitari de privilegii absurde, motiv pentru care Comisia Europeana a declansat la un moment dat chiar si procedura de infringement la adresa Romaniei. Nu mai departe de ieri (12.01.2009), a fost emisa o noua informare de catre Comisie, conform careia Taxa Tripla Tariceanu este ilegala.

Ii poate traduce cineva domnului Fourmont ca ceea ce solicita dansul este ilegal?

Dacia a beneficiat deja de aproape 1 luna de zile de „taxa zero”. Acest avantaj nu s-a regasit intr-o crestere a vanzarilor, ci doar intr-o crestere a nemultumirilor.

Sa aruncam o privire si in showroomul Dacia.

Ca cineva sa cumpere un Sandero cu aer conditionat trebuie sa plateasca 9000 de euro. De ce? Pentru ca asa a decis marketingul: „nu le dam AC pana nu ne cumpara si un pachet de ornamente scumpe”. Vi se pare fair pentru o masina low-cost in mijlocul unei crize mondiale?

Daca versiunea cu aer conditionat Sandero ar fi putut fi cumparata cu 1500 de euro mai ieftin (Sandero in versiune Sandero cu aer conditionat si ABS la 7500 euro este perfect posibil), Sandero ar lasa in urma multe variante SH, romanii fiind nevoiti sa faca o optiune mai grea intre o masina noua (si mare) si ceva mai vechi si cu multi kilometri la bord. O astfel de masura poate ajuta la pastrarea locurilor de munca, nu Taxa Tripla Tariceanu.

Este lipsit de fair play sa nu repozitionam deloc un model in piata, dar sa cerem eliminarea unui factor concurential. Dacia are nevoie de o pozitionare mai respectuoasa fata de client, nu de interzicerea importurilor SH. Am vazut reduceri de 20% la Clio si de 25% (!!) la Megane. In schimb, oferta Sandero din Romania nu s-a miscat deloc de la declansarea crizei.

Mai mult, exista si posibilitatea unor ajutoare de stat ce pot fi acordate in conditii perfect concurentiale pentru sprijinirea productiei Dacia. Am propus deja o asemenea solutie in articolul „Din nou despre taxa auto – TotalAuto propune o solutie legala”

Simpatizam Dacia.

Sprijinim fara rezerve productia nationala de „indiferent ce”. Nu avem nimic personal cu dl Fourmont, domnia sa fiind un om cu realizari profesionale remarcabile si cu o prezenta intotdeauna placuta. Suntem de partea masinilor noi, dar si de partea pietei libere. Daca cineva isi face socotelile pentru un SH din Germania, sa fie liber sa-l cumpere.

Il implor pe dl Fourmont sa inteleaga (eventual sa cerceteze prin departamentele pe care le plateste cu bani grei) ca la fiecare iesire „pro-taxa” din presa, Dacia pierde cate un procent din piata.

Tenacitatea domnul Fourmont merita o cauza mai buna. Razboiul impotriva importurilor SH este din pacate si un razboi impotriva pietei libere. Asa ceva este inacceptabil.

  19 comentarii despre “Dacia – razboiul domnului Fourmont”

  1. nu pot decat sa respect credinta ta ca ai facut o alegere buna!

  2. faceti un calcul sinplu din diferenta de curs[8000euro]inmultit cu 5000 leieste egal cu40 milioane.atit cistiga in plus la un logan in perioada de criza

  3. seder – ma tem ca acest calcul este un pic mai complicat, deoarece nu toata masina contine parti cumparate in lei. Dar per ansamblu aveti dreptate, se castiga si din curs.

  4. eu am masina in spania de doi ani pentru ca aici e o necesitate si am dat pe ea 2800€ e foarte buna si nu vreau sa o vind caci posibilitati sa imi iau una noua nu am,dar nu vreau sa platesc o taxa in tara ce nu mi se pare corecta mai ales ca in asta vad un conflict de interese a unora foarte bine stiutieu ce pot face.
    rog raspuns pe adresa de e-mail