Ian 132009
 

franfourm1
Dacia crede ca va vinde mai bine, daca se vor interzice importurile SH. Caci „Taxa Tripla Tariceanu” asta inseamna, interzicerea importului de SH european in Romania.

Dar sa nu intelegem lucrurile gresit – taxa sustinuta de Dacia nu are nicio legatura cu criza economica. Dl. Francois Fourmont solicita celebra taxa inca din Martie 2007, iar acum 2 ani nimeni nu lua in calcul elementul „criza”.

Citesc comentariile cititorilor. Unii sunt de parere ca Dacia este o masina proasta. Altii ii spun chiar si „cutie pe 4 roti”. Am auzit si ca ploua in Logan… Aceste aprecieri sunt absurde, gama Dacia fiind una foarte reusita. Spunem asta in cunostinta de cauza, dupa multe ore de teste, in care masinile de la Mioveni au fost supuse la incercari grele.

Contestarea Daciei nu are o logica tehnica, ci una emotionala. Este o reactie de furie la interdictie. Asa sunt oamenii, reactioneaza negativ la interdictii, iar Dacia solicita in continuu de 2 ani o interdictie. Oare in Franta si-ar fi permis dl. Fourmont sa sustina in presa un proiect plasat in afara recomandarilor Comisiei Europene? Sincer, nu cred…

Am pilotat tot ce a produs Mioveniul din 2000 incoace. Am aplaudat aparitia SuperNovei, a Solenzei si – mai ales – a Loganului. Am scris multe articole despre gama Dacia. La ce bun? Ze-ro ba-rat. O idee nefericita a aruncat totul la gunoi.

Romanii au din ce in ce mai putina incredere in Dacia, din cauza unei solicitari de privilegii absurde, motiv pentru care Comisia Europeana a declansat la un moment dat chiar si procedura de infringement la adresa Romaniei. Nu mai departe de ieri (12.01.2009), a fost emisa o noua informare de catre Comisie, conform careia Taxa Tripla Tariceanu este ilegala.

Ii poate traduce cineva domnului Fourmont ca ceea ce solicita dansul este ilegal?

Dacia a beneficiat deja de aproape 1 luna de zile de „taxa zero”. Acest avantaj nu s-a regasit intr-o crestere a vanzarilor, ci doar intr-o crestere a nemultumirilor.

Sa aruncam o privire si in showroomul Dacia.

Ca cineva sa cumpere un Sandero cu aer conditionat trebuie sa plateasca 9000 de euro. De ce? Pentru ca asa a decis marketingul: „nu le dam AC pana nu ne cumpara si un pachet de ornamente scumpe”. Vi se pare fair pentru o masina low-cost in mijlocul unei crize mondiale?

Daca versiunea cu aer conditionat Sandero ar fi putut fi cumparata cu 1500 de euro mai ieftin (Sandero in versiune Sandero cu aer conditionat si ABS la 7500 euro este perfect posibil), Sandero ar lasa in urma multe variante SH, romanii fiind nevoiti sa faca o optiune mai grea intre o masina noua (si mare) si ceva mai vechi si cu multi kilometri la bord. O astfel de masura poate ajuta la pastrarea locurilor de munca, nu Taxa Tripla Tariceanu.

Este lipsit de fair play sa nu repozitionam deloc un model in piata, dar sa cerem eliminarea unui factor concurential. Dacia are nevoie de o pozitionare mai respectuoasa fata de client, nu de interzicerea importurilor SH. Am vazut reduceri de 20% la Clio si de 25% (!!) la Megane. In schimb, oferta Sandero din Romania nu s-a miscat deloc de la declansarea crizei.

Mai mult, exista si posibilitatea unor ajutoare de stat ce pot fi acordate in conditii perfect concurentiale pentru sprijinirea productiei Dacia. Am propus deja o asemenea solutie in articolul „Din nou despre taxa auto – TotalAuto propune o solutie legala”

Simpatizam Dacia.

Sprijinim fara rezerve productia nationala de „indiferent ce”. Nu avem nimic personal cu dl Fourmont, domnia sa fiind un om cu realizari profesionale remarcabile si cu o prezenta intotdeauna placuta. Suntem de partea masinilor noi, dar si de partea pietei libere. Daca cineva isi face socotelile pentru un SH din Germania, sa fie liber sa-l cumpere.

Il implor pe dl Fourmont sa inteleaga (eventual sa cerceteze prin departamentele pe care le plateste cu bani grei) ca la fiecare iesire „pro-taxa” din presa, Dacia pierde cate un procent din piata.

Tenacitatea domnul Fourmont merita o cauza mai buna. Razboiul impotriva importurilor SH este din pacate si un razboi impotriva pietei libere. Asa ceva este inacceptabil.

Articole cu tema apropiata:

  19 comentarii despre “Dacia – razboiul domnului Fourmont”

  1. intrutotul de acord…

  2. pai normal bai fratilor, o masina S.H. din germania chiar si de 15-20 de ani vechime, cu 200-300.000km la bord este un competitor foarte serios pentru dacia logan sau sandero !!!! ha ha ha ha o recunosc chiar ei conducatorii de la miveni…. din cauza asta nu se mai vinde dacia, ca aduc „bisnitarii” masini S.H. in targuri si iau clienti daciei!!! hahaha ce dobitoci… iata cum o recunosc singuri , indirect, ca o vechitura S.H. din germania, cum spun ei, este net superioara mizeriei produse la pitesti… este logic si purul adevar FRANCEZII NU AU PRODUS NICIODATA O MASINA NOUA CARE CA FIE MACAR PE JUMATATE DE FIABILA ASA, CA O MASINA NEMTEASCA, ITALIENEASCA, japoneza etc, CHIAR SI S,H. FIIND EA . CU ATAT MAI PUTIN, OR SA REUSEASCA, SA FACA CEVA CARE SA MERITE, MACAR JUMATATE DIN BANI, LA UZINA DE LA PITESTI. Intr-un cuvant indrum toti potentialii clienti ai daciei sa ia drumul germaniei, si sa-si cumpere cu adevarat o masina orice marca numai NU frantuzeasca, fara frica de S.H. ca vor avea mai putine probleme decat cu mizeria indigena ! cu respect pentru romanul care cu greu a reusit sa adune banii pt o masina, printre impozite , taxe si taxe si iar taxe, din leafa lui mizera, bani pe care nu-I poate cheltuii, asa cum vrea, PE CE VREA, pt ca trebuie sa vina politicienii sa-l oblige INDIRECT, sa mearga, in ce directie vor ei….RUSINE RUSINE ROMANIA !!! CU DEOSEBIT DESGUST SI SCARBA , ROMY.!

  3. Stimate d-le Romy, ia mai du-te…

  4. Total de acord cu Iulian. Este chiar asa cum ai dezvaluit in cateva randuri.

    Insa, as vrea sa mai adaug un lucru: am aflat ca de exemplu in Italia ajung daciile Logan mult mai bune si fiabile decat alea ce le vand in romania. Intrebarea mea: nu cumva Loganul vandut in romania este refuzat de catre west? … si le vand in romania?

    D-le Romy, ai fost cam exagerat, dar ai si tu dreptate sau chiar multa dreptate!

  5. eu ce sa zic ca an fost la un reprezentant dacia si ca romanul mam interesat si eu cum pot sa achizitionez o masina in lizing si ce sa vezi frate ca mia cerut o gramada de acte si de adeverinte si pe deasupra mia zis ca trebuie sa dau un avans de 2500 de eur plus rata de 140 de euro pe 10 ani pentru un logan mcv.Le-am multumit si am plecat si ca mine au patit alti la fel si ne mai intrebam de ce se duc si afara si aduc masin sh.PAI CU 2500 DE EUR ORI SI CE ROMAN SE DUCE ISI ADUCE O MASINA care un logan nu o sa se ridice la valoare acelei masini NICIODATA

  6. asa e adrian ai dreptate si eu cred ca tine ca noua la romani ne dau ce refuza alti de afara ca pe tinpul lui nea Nicu ce mobila si alte lucruri refuzau la expotr le aduceau in magazinele de la noi.Astia au ramas tot comunisti si mai vb de democratie

  7. nu sant de acord cu manifestatiile celor de la dacia sa faca masini performante pentru a le putea vinde cum poti sa ceri marirea unor taxe ca tu sa ai de lucru in defavoarea altora.S-au dus vremurile respective nu se planga ca au copii avortu este liber de mult inainte de a face copii sa se gandeasca daca au posibilitati s-au nu.

  8. Am ramas fara cuvinte Bogdan. Sa inteleg ca (daca am facut bine calculul) ti-au cerut 2.500 euro avans si practic mai trebuie sa dai in 10 ani 16.800 de euro? Asa e? wauuuuuuu! Super. Mai Bogdan, oare nu ai gresit si ti-au facut actele pentru un Opel Astra? E nemaipomenit… nu pot sa cred. De asta nu am apelat nici la leasing si nici la alte banci. AM preferat sa-mi aleg o masina de afara de 8 ani de care sunt foarte multumit. Pacat de aceasta taxa… astept cu nerabdare sa stiu ce se va intampla maine. Oricum cred ca vor mai dura cateva zile pana la pronuntare, pentru ca astia de la Dacia au inceput sa exagereze. Sa ma lese in pace pe mine sa cumpar orice masina doresc nu un logan nou la 18.000 de euro in leasing!

    Jos Taxa si Jos protestatarii de la Dacia in frunte cu Fourmont care sigur nu are o Dacie!

  9. sunt scarbit de oamenii politici

  10. adrian,la fel ca tine am gandit si eu,si foarte multi romani, nu stiu cine are interesul sa ne inpinga catre banci sa fim jefuiti,rusine !!!
    sa fim lasati sa decidem cand,de unde,ce fel de masina sa cumparam.

  11. Da, se pare ca sistemul bancar este de 10 ori mai imoral decat marketingul marcilor auto…

  12. salut iulian!stiu ca n-am mai scris nimic de mult timp….am citit toate articolele si in majoritatea se ajunge la aceeasi divergenta…SH contra logan nou..ti-am povestit la un moment dat de loganul ruginit la bushonul de la rezervor,si de loganurile al caror air-bag-uri n-au sarit,la fel si de loganul cu 20000 km caruia i-a sarit fulia prin capota..cand mi-am cumparat masinutza iti povesteam foarte incantat de ea(pt cei care nu stiu,megane coupe 1999,1,4-16v , full-option fara piele)..l-am adus din germania la 177.000km si acum are 200.000..nu cere nimic.i-am schimbat doar placutele de frana,cureaua de accesorii,filtru aer si uleiul de doua ori…am cu ea un consum(pe calculator) de 8.5 in oras si un 6,5 afara…pe masina am dat 2500 de euro cu 1000 euro taxa la aceea vreme..acum din 1000 de euro am recuperat 700…cu tot cu drum sa zicem ca m-a costat vreo 3700…daca ar fi sa aleg iar acum…tot un sh mi-as lua…cine are logan il rog sa-mi spuna daca are aceleasi avantaje si daca spera sa ajunga la 200000km cu el..

  13. salut catalin, au trecut 1000 de ani de cand n-ai mai scris 😀

    felicitari pentru masina de 200.000 km. e un caz rar pentru un megane. de fapt, este norocul tau.

    eu sunt mai ghinionist si sunt sigur ca daca mi-as lua un megane la 80.000 km mi-as blestema zilele de-a doua zi.

  14. salut iulian!poate ca norocul meu se leaga si de faptul ca megane-ul meu e frantuzesc si nu turcesc…mai exact are 202560km…si cum am spus sunt foarte multumit…ce sa zic…la banii astia daca mai ma tine 2 ani fara cheltuieli majore(distributie facuta,si consumabile…distributia a fost facuta in germania la 160000km,am facturile…)imi permit s-o vand si cu 1000 de euro ca stiu ca mi-am facut treaba…normal,urmatoarea masina va fi tot sh…apropo de sh vs logan nou(pret vs calitate)…fratele meu si-a luat tot din germania,in septembrie, un laguna2 dinamique,fabricat 2003,1.8,16v,90000km cu 5200euro…am fost cu el si am luat masina direct din garaj de la proprietar.toate facturile de la masina inclusiv factura de la dealer de 23000 euro!!!masina este impecabila si merge impecabil…omul ne-a dat si roti de iarna in pretul asta…speram sa ajunga si a lui la 200000km fara probleme majore!