Sep 262008
 

SMS-ul poate fi mortal...
Condusul sub influenta alcoolului sau a drogurilor este periculos. Insa exista ceva si mai periculos de atat. SMS-ul!

Cercetarile efectuate de catre Laboratorul de Cercetari in Transporturi din UK confirma ca citirea unui SMS in timpul sofatului scade viteza de reactie a soferului mai dramatic decat in cazul consumului de alcool.

Subiectii testati au avut un timp de reactie cu 35% mai mic atunci cand butoneaza telefonul pentru citirea unui SMS in timp ce conduc, comparativ cu situatia in care intreaga atentie este folosita pentru a conduce masina.

Alocoolul este aproape de trei ori mai putin periculos, cauzand soferilor reactii intarziate cu doar 12% cand sunt la limita legala a alcoolemiei. Consumatorii de canabis experimenteaza o incetinire a reactiilor cu 21%, deasemenea semnificativ mai putin decat in cazul sms-urilor.

Controlul directiei in timpul schimbului de mesaje este cu… 91% mai rau, comparat cu 35% cand subiectii testelor erau sub influenta canabisului. SMS-istii au probleme cu mentinerea distantei optime fata de masina din fata si dificultati in pastrarea benzii de circulatie.

Cercetatorii au atribuit rezultatele surprinzatoare faptului ca utilizatorii de alcool si droguri si-au concentrat toata atentia, fie ea si diminuata, pe condusul masinii, in timp ce fanii sms-urilor isi iau mana de pe volan pentru a o folosi sa apese tastele necesare citirii mesajelor pe telefon, dupa care isi concentreaza atentia pe citirea pe display, iar in final se concentreaza pentru a scrie un eventual raspuns.

Articole cu tema apropiata:

  5 comentarii despre “SMS-ul la volan, mai periculos decat alcoolul”

  1. Sunt o mulţime de lucruri care pot fi făcute la volan în deplină legalitate şi care sunt periculoase. Mâncatul e un exemplu, sau cititul mailurilor pe Blackberry. Am văzut la CNN nişte filmuleţe făcute de către doi studenţi americani în care arătau câte lucruri periculoase poţi face la volan fără să încalci legea.

  2. iulian,
    scuze, n-are legatura cu subiectul.. dar as pune o intrebare pentru oricine are un raspuns rapid.
    pentru o masina care nu circula si careia i-a fost suspendata inmatricularea (masina din 61-62, are inca numere vechi ca inainte de 89) se mai percepe impozit?..
    in caz ca raspunsul e afirmativ.. va trebui sa gasesc date oficiale in ceea ce priveste capacitatea cilindrica la un opel kapitan model P2 din anii mentionati. deocamdata nu am toate informatiile dar inteleg ca din talon lipseste capaitatea motorului..iar la primaria au socotit un impozit pentru peste 2600 cmc..eu stiu ca e 2600..de fapt 259x…
    multumesc!

  3. dorin – daca nu este masina istorica (declarata ca atare), se datoreaza impozit.

  4. 🙁 vesti proaste..

    si ca s-o declari istorica…cam ce presupune?
    in momentul in care o sa am seria motorului.. am vreo sansa sa gasesc ceva oficial la opel kapitan an fabricatie 1960 model P2L. pe siteuri am gasit 2586..dar din pacate si 2605 cmc. ghinionul face ca in talonul vechi nu era trecuta cilindreea.
    oare la RAR am vreo sansa?..
    multumesc mult!

  5. Din punct de vedere al cognitiilor este real, SMS-ul „citit la volan”,este mult mai periculos decat condusul sub influienta alcoolului sau al drourilor,explicatia este simpla: in cazul alcoolului sti ca trebuie sa te concentrezi asupra condusului deorece si ca ai deja o problema, atunci cand nu ai acesta prblema ,gandesti : poate este foarte important pentru mine si imi permit sa citesc un SMS.In procesul complicat de conducere a unei masini din punct de vedere cognitiv,dar fara constientizare ,spui ca este ceva cotidian, dar poate ca nu esti la curent cu atentia cantitativa si calitativa implicata in acest proces.ESTE FOARTE IMPORTANT SA INTELEGI CA ATUNCI CAND CONDUCI O MASINA ,INDIFERENT DE CONDITIILE DE TRAFIC,doar conduci acea masina ,orice faci din afara si esti convins ca: masina mea performanta,drumul plin de denivelari,frustrarile mele…nu pot fi controloate … de tine,atunci respecta normele,pentru surplus de andrenalina,cauta altceva…