iun. 302008
 

HG nr.686/2008 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a OUG nr.50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 480 din 30 iunie 2008.

Pe acest subiect vom reveni rapid (cel tarziu maine, de 1 iulie) cu primele detalii legate de noile proceduri. Pana vom decanta primele impresii, va invitam sa cititi normele metodologice impreuna cu noi:

DOWNLOAD NORME si ANEXE

  40 comentarii despre “STOP JOC – normele de aplicare ale noii taxe auto au fost publicate cu 1 zi inainte de aplicare…”

  1. dan – iti respect opinia.

    In legatura cu non-sensul actiunii am vb la ora respectiva, nu acum „cand multi viteji s-arata”. ๐Ÿ˜€

    Eu nu am informatia, poate ma ajuti tu sa o gasesc: – UNDE anume si CAND a fost pusa la zid PRIMA OARA aceasta taxa auto? A existat vreo reactie imediat dupa lansarea primei variante?

    Daca avem raspuns la aceasta intrebare, atunci vom putea vb despre cat de meschina (sau nu) a fost actiunea Realitatii.

    Sa fii obtuz la aceasta nedreptate si sa nu sustii lupta decat atunci cand ai terenul „pregatit” pentru feed-back maxim, se numeste ALTFEL decat jurnalism. Sa fim seriosi, fripturistii nu se aciuiaza doar in politica…

  2. dragii mei, am o informatie pt voi, sper sa va intereseze.
    astazi la arad la giseul de la finante cei ce s-au dus sa isi recupereze banii din diferenta de taxa, au avut o surpriza. fiti atenti…
    cei ce au platit taxa veche si nu au trecut in CIV, respectiv talon, CO2 trebuie sa merga la RAR sa il faca ca sa isi recupereze diferenta dintre taxe…
    super fain cum isi bat joc de oameni, totul este incredibil

  3. si va mai informez ca in arad si in timisoara o sa se faca o revolta de toata frumusetea…asteptati sa vedeti!!!

  4. Bogdan – nu iubesc fiscul, dar din pacate nu vad care este bataia de joc. Cum poti calcula diferenta de taxa daca iti lipseste unul din termeni – mai exact – cum poti calcula noua taxa fara sa ii calculezi cuantumul??

    Se merge la RAR cu masina si si 7-8 euro in buzunar si se face inscrierea in 15 minute.

    Nu poti refuza sa accepti noua taxa (adica sa respingi necesitatea inscrierii de CO2), dar sa accepti incasarea diferentei. Adica este absurd sa contesti si sa revendici simultan acelasi lucru. Sau poate ca nu am inteles eu bine problema ta…

  5. Iulian, omul a avut copie dupa brieful mare din germania, si acolo scria, in cel romanesc nu scria. Asta e problema. In plus ca cei de la RAR stiau ca trebuie sa treaca CO2-ul in acte din aprilie. Iar la ghiseuri acuma e harababura, caseritele de la finante nu stiu sa calculeze taxa.
    Tu zici ca cei 7-8 euro platiti si gata obtii ce vrei, nu e chiar asa. Sincer!
    sa nu iei discutia noastra ca pe o ofensa, te rog!

  6. Bogdan – banuiam ca nu am inteles exact la ce te refereai. Pentru toata nebunia asta sunt de vina doar puturosii de la guvern.

    RAR a asteptat instructiuni de la minister, caci de acolo isi iau banii… Pentru mine RAR (cel din Bucuresti) mi se pare cel mai limpede in actiuni in acest moment.

    Varza este Fiscul. Dupa lege (data de guvern) abia de acum inainte 15 zile are timp Fiscul sa isi organizeze colectarea taxei.

    Daca le-as fi sef i-as trimite acasa pe toti. O firma particulara in care ar fi angajati angajatii Fiscului ar da faliment in 30 de zile.

  7. CE VOR EI ESTE IMPOSIBILUL. MA MIRA FAPTUL CA NU VOR SI NUMARUL DE LA PANTOF PE CERTIFICATUL DE NASTERE .NOI AR TREBUI SA NU MAI PLATIM NIMIC ADICA NICI UN IMPOZIT CE AR PUTEA SA FACA LA ATITEA MILIOANE DE OAMENI SI ATUNCI PUTEREA VA FI A NOASTRA .NE_AM INVATAT SA DANSAM CUM VOR EI. DE PRIMIT BANI SINT PRIMI DAR DE DAT INAPOI.

  8. MARIUS – initiativa de retragere completa a taxei nu a luat sfarsit. parlamentul va vota asta in toamna. Cum vor vota nu stiu, dar vor vota sigur.

  9. eu am fost astazi direct la R.A.R. Iasi sa vad cum fac sa trec norma CO2 in certificat, si mi s-a spus sa fac programare pe net (preferabil) sau la telefon, unde am incercat si ori nu raspunde nimeni ori suna ocupat. Am intrebat si despre DPF (diesel particle filter) si un inginer de acolo mi-a spus ca da, intr-adevar, CO2 inscris de ei in certificat va fi afectat si de prezenta pe masina a DPF, doar ca..formula de calcul a normei CO2 pentru masini dotate cu DPF ajunge abia saptamana viitoare la ei, deci daca azi as fi inscris in certif. norma CO2, saptamana viitoare ar trebui sa ma duc DIN NOU pentru recalcuare..intr-adevar bataie de joc dar nu de ei depinde. Cel mai bine e sa mai asteptam cateva zile sa se limpezeasca procedurile si toate astea.

  10. Maxximus – se pare ca in acest moment doar RAR Bucuresti functioneaza cat de cat decent. Asa cum ii spune si numele, FILTRU DE PARTICULE nu are nicio legatura cu emisiile de co2. Nu exista o formula DPF, emisiile fiind dependente dupa fix acelasi parametru – consum mixt.

    Cred ca tipul de la RAR Iasi a confectionat un raspuns atat de subtire, pentru ca nu stia care este procedura (nu din vina lui).

  11. Inteleg, nici eu nu sunt in domeniu si astfel l-am crezut pe cuvant, stiu ca pentru masina mea emisiile de CO2 sunt de 192g/km. Ma intreb totusi, de ce se spune ca masinile cu DPF polueaza mai putin decat cele fara. Din cate stiu, si nu din surse oficiale, DPF are rolul de a filtra ce iese pe teava de esapament, nu motorina care intra in injectoare. Oricare ar fi procedura, sper sa se acorde reducere la masinile dotate cu astfel de filtru, si sa se calculeze conform unei formule juste, intrucat cum spunea cineva mai sus, calculatorul de taxe de pe mfinante.ro nu include bifarea optiunii „masina cu/fara DPF” asa cum am vazut la calculatoarele de taxe de pe alte site-uri.

  12. Maxximus – pe teava de esapament diesel ies 3 tipuri de mizerii:

    1. CO2 si vapori de apa
    2. Noxe (azotiti, azotati, monoxid de carbon, si alte hidrocarburi)
    3. particule materiale, un fel de cenusa fina, cancerigena.

    DPF opreste doar aceasta cenusa. Nu altceva.

  13. Am si io o intrebare daca se poate ssi anume unde este trecuta cantitatea de CO2 in briful de germania (pt ca acum o luna am facut rar-ul si nu mi-au trecut cantitatea pe carte desi am specificat ca voi inmatricula masina in iulie)?

  14. marin – emisiile de CO2 sunt singurele caracteristici care se masoara in „g/km”. Daca nu apare asa ceva pe brief, inseamna ca nu le aveti. Puteti rezolva la RAR (de preferat dupa ce trece „viitura” de oameni).

    Daca pe brief apar 3 valori, valabila este cea mijlocie (excludeti maxima si minima).

  15. nu stiu daca ati observat dar, in calculatorul de taxe al ministerului finantelor a aparut optiunea de a bifa prezenta sau absenta DPF de pe masina, astfel mi-am calculat taxa folosind ambele metode, cu si fara, si am observat o diferenta (in cazul meu) de 275 euro. Ma bucur ca in sfarsit au deschis ochii si au adaugat optiunea respectiva, care se pare ca are o valoare destul de putin neglijabila.