Iun 232008
 


Unul din punctele tari pe care Dacia le sustine in piata este faptul ca ofera unui client – care are in buzunar bani doar pentru un model SH – sansa cumpararii unei masini noi. Odata cu aparitia lui Sandero, revista britanica AutoExpress s-a gandit sa ii faca o radiografie sumara noului venit, sugerand o comparatie cu generatia precedenta Ford Focus.

Reproducem si adaptam mai jos, articolul cu pricina:
…………………………………………

adaptare dupa AutoExpres

Noul budget-brand Dacia este programat sa „loveasca” Marea Britanie, tintind sa concureze piata SH. Haideti sa vedem daca noul Sandero poate face fata unui Ford Focus folosit.

Masini noi la 7,000 de lire poti gasi foarte multe prin oras. Mai greu este sa gasiti una in care sa incapa o familie si bagajele sale. Noua Dacia Sandero reuseste sa faca asta la pretul unui Ford Focus second-hand.

Sandero arata anonim, dar este departe de a fi neatractiv. De fapt, primul lucru ce-l remarci este cat de inalta este pozitia soferului. Ca dimensiune, Sandero este la jumatatea drumului intre un supermini modern si Ford Focus, pastrand atuul spatiului banchetei spate, suficient pentru doi adulti. Portbagajul masoara 320 de litri si se poate extinde la 1,200 litri cu bancheta pliata.

Emblema de pe portbagaj anunta „Sandero, by Renault”, iar clientii vor avea posibilitatea de a alege unul din cele patru motoare frantuzesti, de 1.4 si 1.6 litri benzina si un 1.5 litri diesel in doua versiuni de putere.

La prima vedere, Sandero pare finisat cu soliditate. Gurile de aerisire circulare se pot utiliza fara teama deteriorarii. Plasticul de la interior si scula muzicala stereo sunt ambele eclipsate de ceea ce puteti gasi pe Focus.

La pretul de 7,200 de lire cat costa un Sandero de 1.4, puteti gasi usor un Focus 1.6 LX. Surprinzator este ca valoarea reziduala Dacia pare sa fie similara cu cea a Ford, judecand dupa cum un Focus ajunge la 70 % din valoarea sa de nou, dupa trei ani si 60,000 mile parcurse.

Cumparatorii de masini utilizate vor prefera intotdeauna o masina noua. As spune ca piata este destul de infometata pentru un model ca Sandero. In climatul economic actual, veti gasi o serie de cumparatori care cauta o alternativa ieftina ” – spune David Shelton, seful unui lant de supermarketuri auto britanic, citat de AutoExpress.

Articole cu tema apropiata:

  21 comentarii despre “O idee britanica – Sandero vs. Focus”

  1. Scuze domnilor….hai sa nu comparam cioara din gard cu vrabia din colivie….Cum puteti face o asemanare intre un autoturism „romanesc” si un Ford Focus??? v-ati gandit mult? nu prea cred. Desi am avut bani sa imi cumpar Logan nou-nout, am preferat sa imi aduc o masina Sh din Germania..si din intamplare s-a nimerit sa fie si ford focus. Sincer va spun ca nici daca il primesc mostenire de la bunica nu m-as urca la volan sa conduc un Logan….as prefera mai degraba o dacia Solenza..Mi se pare ce-a mai reusita dintre toate masinile produse de Dacia….

  2. amarandei ovidiu – daca te ajuta cu ceva, iti dau dreptate si gata.

    Ideea este alta – aceea de a prezenta un punct devedere BRITANIC despre Sandero. Parerea redactiei despre acest model apare in alt articol.

    Stiu ca placerea de a contesta este speciala, insa gustul ei devine de 10 ori mai bun daca argumentele sunt rezonabile… Peace man!

  3. iulian ai vazut?nu sunt singurul.

  4. Am vazut, cum era sa pierd asa ceva… 😀

  5. nu vreau sa va dezagamgesc , dar sandero nu e romaneasca , e produsa la centrul renault de la paris si cel din brazilia , e copie 100% dupa renault sandero , in romania decat e fabricata . Dupa ce vor termina centrul de cercetare si dezvoltare de la titu si pe cel de design de la bucuresti atunci urmatoarea masina de la dacia va fi 100% romaneasca.

  6. nightwolf – centrul de cercetare Renault Romania va fi unul atat de cosmopolit, incat va fi greu sa vorbim despre o conceptie romaneasca…

    In rest sunt 100% de acord cu tine.