Iun 022008
 


Noi legi aflate in pregatirea Comisiei Europene vor putea sa oblige industria auto sa echipeze masinile cu anvelope prietenoase cu mediul.

Un proiect (destul de dur) de lege europeana a schitat deja posibilele noi limite de zgomot la rulare pentru cauciucuri, precum si standardele ce ar urma sa fie respectate de anvelope pentru a reduce (indirect) emisiile de CO2.

O parte a presei auto internationale (de ex: Auto Express) a subliniat ingrijorarile in legatura cu lungimea de franare a cauciucurilor silentioase. Producatorul de anvelope Continental a avertizat ca noile pneuri reduc performanta de franare cu pana la 10%.

Nu este inca foarte clar daca regulamentele pentru pneuri se vor aplica doar noilor vehicule, sau daca toti automobilistii vor trebui sa cumpere noile cauciucuri.

Articole cu tema apropiata:

  • Contabilii ucid piata auto Industria auto se indreapta spre o "glaciatiune" economica. Criza din Lumea Libera nu si-a gasit solutii […]
  • Criza vinde masini scumpe A redevenit greu sa iti cumperi o masina in Romania. Eroina ultimilor ani din piata romaneasca, Dacia, […]
  • Infiniti G37 Convertible din aur Cand vine vorba despre "stralucire", unii oameni depasesc toate limitele pentru a-si face masinile sa arate […]
  • Automobil pentru o viata Emisiile de CO2 au devenit vedete incontestabile ale lumii auto. Molecula triatomica apare pe fiecare […]

  2 comentarii despre “Anvelope mai sigure sau mai… ecologice?”

  1. O posibila solutie de compromis ar fi „parasuta”, accesoriu aerodinamic de tip flaps, specific aeronauticii, avand scop realizarea unui vortex ce sa creasca rezistenta la inaintare a automobilului la viteze relativ periculoase. Legat de acest subiect, ar fi poate utila o trimitere catre efectul Coanda, care are merite deosebite in acest sens.

  2. Petrus – solutia propusa de tine nu reduce emisiile de co2, ci le mareste. Vortexul va consuma energie (doar franeaza masina, nu-i asa?) obtinuta din arderea in cilindri. E ca si cum ai circula cu geamul deschis si consumi mai mult carburant.

    Parerea mea… hac…