Mai 062008
 


Nissan a prezentat recent un nou concept, numit EA2, care este echipat cu tehnologia „X-by-Wire”. Conductorii si impulsurile electrice au luat locul mecanismelor articulate de la volan, frane si transmisie.

EA2 are la baza prima generatie Murano, iar tehnologia i-a permis sa adauge al treilea rand de scaune si o capacitate pentru sapte pasageri, ca urmare a spatiului nou aparut prin renuntarea la mecanismele mari. „Steer-by-wire” permite deasemenea adoptarea unui volan mai mic, in genul celor de la masinile de curse, ce poate fi manevrat cu usurinta.

Sistemul „brake-by-wire” reduce miscarea pedalei, gratie folosirii unui sistem electric in locul servomotorului, a conductelor pentru lichidul de frana si a cilindrilor hidraulici, eliberand mult spatiu interior. Adoptarea sistemelor „steer-by-wire” si „brake-by-wire” a dat nastere unui interior lung de 2,60 metri, cu 1,10 metri mai mult decat la modelul conventional !

Sistemul „shift-by-wire” permite repozitionarea comenzilor transmisiei, astfel incat este facilitata miscarea intre sofer si pasagerul din fata. „X-by-wire” scade greutatea vehiculului, facand posibile cresterea performantelor dinamice, economia de combustibil si – implicit – scaderea emisiilor de noxe si CO2.

Articole cu tema apropiata: