Apr 162008
 

In ultima vreme auzim tot mai des despre biocombustibili si despre energia regenerabila. Biocarburantii provin din procesarea industriala a produselor agricole (in principal rapita si soia pentru biodiesel si porumb, sfecla sau trestie de zahar pentru bioetanol). Oricum, agricultura mondiala avea deja suficiente probleme in asigurarea hranei populatiei. Oare ce se va intampla acum, cand agricultura va fi solicitata pentru a produce… si carburanti?

O incercare de raspuns veti putea gasi mai jos, intr-un articol preluat de la „Automotive News”:
……………………………………………..

Biocombustibilul va ridica pretul hranei?

Premierul britanic Gordon Brown a emis o declaratie exprimandu-si ingrijorarea cu privire la impactul biodieselului asupra aprovizionarii mondiale cu alimente. Cresterea globala a productiilor culturilor, inclusiv porumbul si soia pentru combustibili alternativi, duce la cresterea preturilor mancarii si cauzeaza inflatie. Declaratia sa a fost o scrisoare deschisa catre primul ministru japonez, ce va gazdui un summit in Iulie cu liderii G8, cele mai puternice natiuni ale lumii.

Declaratia lui Brown s-a adresat deasemenea Secretarului General al Natiunilor Unite, Sefului FMI si celui al Bancii Mondiale. Continutul declaratiei lui Brown spune ca productia de alimente nu este sustinuta cu cererea, si subliniaza: „Pretul mancarii a crescut pe neasteptate, conducand la excese in mai multe state”. Desi a nominalizat cateva potentiale cauze, Brown a numit biocarburantul ca fiind o problema nr.1 . El a spus ca natiunile conducatoare ale lumii trebuie sa se asigure ca productia de biocarburant nu cauzeaza crize de alimente sau cresteri uriase de preturi ale mancarii.

Presedintele Braziliei, Luiz Inacio Lula da Silva, nu este de acord cu declaratia lui Brown. Lucru de inteles, de vreme ce Brazilia este considerata producatorul de bioetanol numarul 1 mondial, produs din trestie de zahar. Silva a declarat ca productia de culturi pentru producere de etanol „poate fi speranta pentru un model de dezvoltare” pentru tarile ce au nevoie de o dezvoltare economica. El chiar a numit Haiti ca examplu, spunand ca tarile mai sarace pot folosi productia de biocombustibil pentru a ajuta la imbunatatirea propriilor economii.

Presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a declarat ca productia de biocarburant este „nesemnificativa” ca si cauza a cresterii pretului alimentelor. El a aratat ca Uniunea Europeana este „pentru sustinerea biocarburantilor„.

Discutia va continua cu certitudine la summitul G8, ce va avea loc incepand cu 9 Iulie in Hokkaido, Japonia. Toyota planuieste sa furnizeze 80 de hibride pentru participantii la summit, folosind intalnirea ca „vitrina” pentru tehnologiile sale legate de carburanti alternativi. Mitsubishi, Mazda si Honda au anuntat deopotriva intentia de a-si prezenta prototipurile cu acesta ocazie. Mitsubishi Fuso va fi autocarul hibrid oficial al summit-ului, iar Isuzu va asigura participantilor curse cu autobuze pe gaz natural.

Articole cu tema apropiata:

  3 comentarii despre “Dileme auto – BIOCARBURANTI versus HRANA”

  1. taxa este o aberatie politica si trebuie tratata ca atare

    ps propunerea mea este urmatoarea

    taxa unica 200e pentru auto din1995 2008 astfel poate plati tot romanul si statulva avea de cistigat

  2. ferent niculaie – atentie, esti off-topic. Daca nu-ti scri opiniile la articolul potrivit, ramai necitit.