Mar 282008
 

 "Mask II" de Ron Mueck - artist australian contemporan, nascut in 1958.
La cumparaturi ies doua categorii de oameni: cei care cumpara produse si cei care cumpara fie brand, fie pret. Acest articol este adresat doar celei de-a doua categorii. Ne adresam celor care au strans (poate prea usor) 9000 de euro si care vor sa-si cumpere de acesti bani – daca se poate – un Rolls Royce cat mai nou:
……………………………………………

Draga Omule,

Desigur, esti liber sa iti cumperi ce doresti cu cei 9000 de euro, inclusiv cai verzi. Insa este bine sa iti pastrezi judecata limpede atunci cand cumperi si sa intelegi cateva adevaruri de piata. De piata auto. Referindu-ne strict la vanzatorii de buna credinta, trebuie sa tii minte ca un SH de 9000 de euro, face doar 9000 de euro… Nici mai mult, nici mai putin.

Vrei limuzina? Perfect! Dai intre 40 si 100 de miare si este a ta. Punct.

Altfel, daca iti cumperi masina de 9000 de euro, inseamna ca, indiferent de marca, ai o masina de 9000 de euro si atat. In nici un caz de 90 de mii. Daca apari intr-un BMW vechi (sau Mertzan sau Audi sau Volvo…), esti evaluat la aceeasi „categorie” cu cineva care are un Logan nou. 9000 euro. Nici mai sus nici mai jos.

Nu te va confunda nimeni cu vreun multimilionar. Nimeni nu va crede ca ai mai mult succes decat ai in realitate. Cu 9000 de euro cumperi imagine de (cel mult) 9000 de euro. Diferenta este numai in capul tau.

Cred ca a venit vremea sa incetezi sa te mai minti. Este firesc sa aspiri sa devii cu o treapta mai domn, insa acest lucru este posibil cu o singura conditie – sa fii luat in serios. Iar pentru asta, trebuie sa incetezi sa mai pretinzi ca esti… altcineva.

Articole cu tema apropiata:

  6 comentarii despre “9000 de euro”

  1. Interesant articolul, totusi oamenii sunt liberi sa isi doreasca sa para a fi ceea ce nu sunt in realitate . Traim intr-o societate care ne spune in fiecare zi prin vocea mass- media ca avem valoarea pe care ceilalti ne-o dau . Adevarul este ca un om cu un matiz dar care are sentimentul propriei valori ,e mai fericit decat acela care atunci cand se da jos din maybach se simte lipsit de valoare

  2. articolul este dedicat doar unei anume categorii… :mrgreen: oamenii care stiu sa evalueze valoarea sunt exclusi. Indiferent de Matiz sau Maybach.

  3. Dar daca brand inseamna calitate? Si cei 10-20% pe care ii platesti in plus (pentru BMW vechi sau Mertzan sau Audi sau Volvo…) sunt de fapt garantia calitatii pe care respectivele marci le-au facut in timp?
    Atunci daca cumparam un brand nu poate sa insemne ca am cumparat calitate?

  4. coman – da, asa este. Insa este valabil doar la masini noi. La masinile premium vechi, calitatea si legenda sunt perverse – masinile arata bine, dar nu-si dezvaluie hibele ascunse. Asta nu inseamna ca nu exista si masini excelente, eu ma refer doar la risc.

    Din punctul meu de vedere, unul strict tehnic, „calitatea” unei masini mai vechi de 8 ani este iluzorie indiferent de marca. Fierul are aceleasi cicluri de incalzire-racire, aceleasi solicitari in timpul functionarii, iar cauciucaraia si plasticaraia au acelasi timp de viata.

    Pentru MINE, o masina mai veche de 8 ani, indiferent de nr. de km (masina imbatraneste si stand), este un risc prea mare pentru a fi asumat. Nu e obligatoriu, dar o astfel de masina va crapa rapid, MAI ALES DACA va fi cumparata de un pusti vitezoman, care o va „forja”.

    Este doar parerea mea, construita pe propria experienta (nu vb din carti). Dar accept ca pot gresi, nu-i bai. Pur si simplu, TOTI cunoscutii mei cu masini SH (chiar si mai noi) au avut probleme majore rezolvate (poate definitiv, poate doar temporar) cu multi bani (servisarea „calitatii”). Probabil ca toti ghinionistii se strang in jurul meu, iar pe cei care se desfata sub semnul calitatii nu i-am cunoscut inca… :mrgreen:

  5. @ Iulian „Din punctul meu de vedere, unul strict tehnic, “calitatea” unei masini mai vechi de 8 ani este iluzorie indiferent de marca. Fierul are aceleasi cicluri de incalzire-racire, aceleasi solicitari in timpul functionarii, iar cauciucaraia si plasticaraia au acelasi timp de viata.”
    Te salut si iti respect punctul de vedere. Nu doresc sa fiu rautacios insa consider ca este necesara o mica precizare : autovehiculele VOLVO sunt construite din otel suedez folosit la utilajele pentru deszapezire, pe cand TOATE celelalte (nu precizez modele/marci, pt a nu-mi sari in cap 🙂 ) tot din tabla de streashina sunt facute… O.k. ! Recunosc faptul ca preluarea de catre FORD a modificat „un pic” compozitia otelului mai sus amintit, insa „reteta” este tot suedeza! Toate cele bune! 😉

  6. Florentin – era vb despre altceva, despre uzura fizica din motor, nu despre rugina.

    Exista si masini noi proaste, nu zic nu. Insa riscul este mult mai mic, iar garantia mult mai acoperitoare (se poate ajunge pana la schimbarea masinii).

    Chiar si Volvo tocmai iese dintr-o perioada cu probleme… Nimeni nu face masini perfecte.

    Cam asta era ideea cu fieru’. In niciun caz n-am zis ca o fi Loganu’ sau Chevroletu’ mai tare-n ceva decat Volvo… Era mai orientat spre utilizator – „de 9000 de euro meriti un loz cu mai multe sanse de castig”.