Feb 272008
 


Incredibil. Alianta care propovaduieste siguranta in trafic si care nu uita niciodata sa povesteasca despre masinile sale de 4 si 5 stele Euro NCAP, a fost surprinsa intr-o situatie foarte stanjenitoare – doar… jumatate de stea Euro NCAP pentru Navara! Nici macar una intreaga.

Da, exista ceva mai nesigur decat Chevrolet Aveo… Surpriza cea neagra a fost posibila datorita faptului ca pana astazi categoria „Pick-up” nu a existat la testarile Euro NCAP.

Dupa zeci de tone de cerneala tipografica cursa pentru proslavirea securitatii Nissan in trafic, descoperim brusc un model nesigur, Navara, care ne releva un detaliu terifiant – acolo unde nu este testat, Nissan nu are griji prea mari pentru siguranta clientilor sai. Draga Nissan, cei mai multi dintre clientii romani de Navara isi cumpara acest model TOCMAI pentru masivitatea lui, dorind sa fie protejati in cazul unui accident.

Protectia pasagerilor Nissan Navara, este foarte buna la impact lateral. Dezastrul apare doar in cazul unui impact frontal. In urma unei coliziuni frontale la doar 60 km/h, pasagerul din dreapta-fata isi rupe gatul (la propriu…), iar soferul se loveste extrem de puternic la cap si isi fractureaza ambele picioare.

In cadrul aceleiasi sedinte de tastare, la aceeasi categorie „Pick-up”, Mitsubishi L200 a obtinut 4 stele pentru protectia pasagerilor, ceea ce demonstreaza ca rezultatul slab obtinut de Navara nu este legat in vreun fel de vreo caracteristica dinamica „speciala” a noii categorii de testare.

Pur si simplu, Nissan nu are nici o scuza pentru contraperformanta Navara de la testele Euro NCAP.

………………………………………………………………..
PS- la data la care cititi acest articol, retestarea a avut deja loc, Navara obtinand 3 stele. Mai multe detalii in articolul „Nissan Navara – (re)testare de 3 stele”

Articole cu tema apropiata:

  9 comentarii despre “Nissan Navara – jumatate de stea Euro NCAP…”

  1. Se pare ca problema e de la softul airbagului care cauzeaza intarziere in deschiderea acestuia. Am vazut pe Channel 4 ca Nisan a realizat deja un update la acest soft prin care problema airbagului este rezolvata:

    http://www.channel4.com/4car/news/news-story.jsp?news_id=17127

  2. Esti ACEL Felix? Cu dosarul?? 😀 (joking…)

    Ca si in articolul la care ne-ai facut trimitere, cred ca nu avem ce retracta sau ce scuza pana la retestare.

    Nissan NU ARE SCUZE. Nu trebuia sa ajunga la Euro NCAP cu masina asa. Ce s-ar fi intamplat daca sectiunea „Pick-up” ar fi ramas si in 2008 netestata?? Semnul de intrebare odata pus, e greu de sters.

  3. Nu sunt acel Felix 🙂

    Pentru mine elementul „siguranta” e un factor foarte important, mai ales ca am si copil. In prezent am un Megane si imi face cu ochiul un Nissan Qashqai (care din cate stiu are 5 stele la testul NCAP). De aceea cred ca e putin cam dura replica din
    articol „Nissan nu are griji prea mari pentru siguranta clientilor sai”.

  4. ce bine e pe net 😀 – aici ramane totul scris negru pe alb. Citatul exact (si marcat in text) este:

    „[…]acolo unde nu este testat, Nissan nu are griji prea mari pentru siguranta clientilor sai.”

    Cred ca precizarea devine ceva mai clara… :mrgreen:

    O sa fie retestata Navara si mai vb atunci.

  5. E o imensă surpriză acest rezultat! Pick-upurile sunt testate de către NHTSA din SUA în cadrul programului USNCAP şi de către un program similar finanţat de către companiile de asigurări. Toate modelele Nissan vândute pe piaţa nord-americană sunt testate, mă miră că nu au aplicat rezultatele acestor teste în proiectarea modelelor pentru piaţa europeană. E posibil să fie doar o întâmplare, rezultatul e suspect de slab. Chiar dacă cei de la EURONCAP au nimerit singurul Navara cu probleme, tot e grav. Sunt sigur că problemele vor fi rezolvate. Rămâne un gust amar.
    Nu aş vrea să aflu că maşina pe care o conduc zilnic are airbaguri care uneori funcţionează. Aş vrea să am certitudinea că sunt cât se poate de protejat într-un accident.
    AÅŸtept să văd ce punctaj va obÅ£ine Hilux la teste….

  6. Am vazut ca Navara a obtinut 3 stele la re-testare. Un prieten care are Navara, m-a intrabat, asa mai pe sub mustata: „Auzi, tu cu Megane-ul tau de 5 stele, ai curaj sa faci un crash test cu masinuta mea cu numai 3 stele? 🙂

  7. Si-o ia in mufa daca face testul pe sosea. PE BUNE :mrgreen: Sper sa nu aibe niciodata ocazia sa imi dea dreptate.

    Eu inteleg ca-i mandru de uriasul sau, dar acest urias are picioare de lut. Sau i le face lui de lut daca intra pedalierul peste copane.

    Asa ceva nu se intampla la Megane. Daca tu patesti ceva in Megane, el va fi de mult in carut… Doamne fereste.

    pt. conformitate – Am publicat si noi stirea cu cele 3 stele de la re-test.

  8. Masivitatea maÅŸinii nu e o garanÅ£ie a siguranÅ£ei. Ba chiar din contră! E o mare diferenţă între a te lovi de un stâlp sau de un zid cu o maÅŸină de 3 tone ÅŸi cu una de o tonă. Åži asta e valabilă cam pentru toate obstacolele. Iar dacă ai timp să ÅŸi frânezi, chiar se vede diferenÅ£a…

  9. Ciocnirea la Euro NCAP nu se face chiar cu un perete. Obstacolul aproximeaza impactul real, care nu este o ciocnire plastica, dar nici perfect elastica.

    Este o ciocnire semielastica (cu deformari). Cu cat deformarile sunt mai mari (nu si a habitaclului) si rostogolirea de dupa impact mai lunga, cu atat cresc sansele de supravietuire, intrucat energia de disipa altfel decat traumatizand pasagerii.

    Adi, mi-ai subiect pentru urmatorul articol… :mrgreen: 10Q