Feb 132008
 


Sportiv si cu prestanta, inspirand progres si provocand reactii puternice, noul A4 creeaza o noua dimensiune in segmentul mediu de automobile. Noul model Audi A4 este lansat cu posibilitatea alegerii dintre cele 5 motoare precise si puternice, ce acopera o gama de putere de la 143 CP la 265 CP.

Toate motorizarile au la baza principiul injectiei directe de combustibil: tehnologia FSI pentru cele doua motoare pe benzina si sistemul common rail pentru motoarele TDI. Motoarele cu patru cilindri sunt supraalimentate prin turbocompresor. Avand o functionare consecventa si o putere impresionanta, motoarele noului A4 sunt o sursa de placere pura de conducere. In acelasi timp, motoarele consuma mai putin carburant decat motoarele similare ale modelului anterior: in cazul motoarelor pe benzina, consumul a fost redus in medie cu 13%, iar pentru motoarele TDI, consumul a scazut cu 6%.

Trenurile de rulare extrem de eficiente sunt dovada inteligenta a nivelului inalt de cunostinte tehnice ale echipei Audi, la fel ca si suspensiile dinamice sau numeroasele tehnologii adoptate direct din clasa automobilelor de lux de mari dimensiuni. Noul model Audi A4 este disponibil in Romania din luna octombrie 2007, avand un pret de pornire de 24.100 euro + tva.

Noua expresie a designului
Cu o lungime totala de 4,70 metri, noul A4 este o limuzina lunga. Are o prezenta puternica si demna de luat in considerare. Caroseria sa este un exemplu al progresului tehnic inregistrat – este cu mult mai rigida si mai sigura decat cea a modelului anterior, dar, in acelasi timp, si mult mai usoara, datorita tehnologiei de reducere a greutatii. Cu un coeficient de rezistenta Cx=0,27, noua limuzina inainteaza fara probleme, iar portbagajul sau cu capacitatea de 480 l este mai incapator decat cele ale modelelor concurente.

In habitaclul noului A4, atmosfera e marcata de mult spatiu si luminozitate, tipice unui automobil apartinand unei clase mai mari. Habitaclul intruchipeaza atuurile traditionale Audi: un aspect distins, executie de inalta calitate fara compromisuri, cu atentie sporita asupra detaliilor si comenzi intuitive si logice.

O intreaga gama de dotari optionale de inalta tehnologie, preluate din clasa automobilelor de lux, va sunt puse la dispozitie pentru a infrumuseta si mai mult habitaclul, de la interfata multimedia MMI, recunoscuta ca fiind superioara variantelor concurente, pana la sistemul de climatizare pe trei zone. Cand va aflati la volanul noului model A4, veti experimenta senzatiile tipice unui automobil Audi: va veti simti imediat acasa.

Trasaturi distinctive: „aripile”
Pentru fiecare versiune in parte, farurile se diferentiaza prin diferite detalii. Accentele vizuale impresionante sunt create prin elementele tip „aripi” cromate, ce difera in functie de tipul de faruri utilizat, cu halogen sau xenon plus. In cazul farurilor cu halogen, „aripa” are un element secundar mai scurt, in timp ce, pentru farurile xenon plus, „aripa” e compusa dintr-o singura forma arcuita continua.

O dotare standard comuna ambelor sisteme e reprezentata de farurile de zi, una dintre numeroasele tehnologii de siguranta pe care Audi le-a lansat in premiera absoluta. In cazul farurilor cu halogen, ce au o durata de functionare echivalenta cu parcurgerea a 100.000 km, aceasta tehnologie este asigurata de becuri cu o tensiune de numai 13 W. Tehnologia farurilor xenon nu mai utilizeaza mercur, iar fiecare far are 14 LED-uri albe, cu un consum total ce nu depaseste 9W.

Sistemul quattro este mai dinamic ca niciodata
In ceea ce priveste transmisia, Audi pune la dispozitie o gama larga de solutii de inalta tehnologie – fie transmisii manuale, fie automate Tiptronic si Multitronic (CVT), fie sistemul de tractiune integrala permanenta quattro. In cazul noului model de limuzina, acesta este mai dinamic ca niciodata, cuplul fiind distribuit in proportie mai mare catre rotile din spate.

Soferul va recunoaste noul A4 ca fiind cea mai sportiva limuzina din clasa medie, un automobil agil, exact si usor de controlat. Diferentialul a fost mutat mai in fata in cadrul transmisiei, schimband locul cu ambreiajul sau convertorul de cuplu. Acest lucru a permis repozitionarea puntii fata cu 154 mm mai inainte, o solutie ce echilibreaza perfect sarcinile intre cele doua punti. In cazul noului A4, suspensiile dinamice reprezinta un element complet inovator. Datorita numeroaselor componente din aluminiu utilizate, suspensiile, directia, jantele si franele sunt mult mai usoare.

Sistemele de asistenta inovatoare ale noului Audi A4 asigura o calatorie mai relaxanta, sporind in acelasi timp, controlul asupra situatiei de conducere. La cerere, Audi va echipeaza limuzina cu diverse sisteme de inalta tehnologie, care pana in momentul de fata faceau parte numai din dotarea automobilelor de lux. Aceste sisteme controleaza distanta fata de automobilul din fata, ajuta soferul in a mentine automobilul pe banda aleasa sau pentru a schimba benzile in mod sigur si asigura asistenta la parcare.

Multimedia, domeniul tehnic al viitorului
Audi A4 stabileste noi standarde in clasa sa, intr-unul dintre cele mai fascinante domenii tehnice ale viitorului, respectiv multimedia. Noua limuzina intra in productie cu o serie de tehnologii de comunicare si divertisment la dispozitia clientului, tehnologii ce ar fi impresionante chiar si pentru un automobil de lux. Printre componentele multimedia se numara diverse sisteme audio, un receptor TV, doua sisteme de navigatie, o interfata iPod si un telefon cu Bluetooth, extrem de usor de utilizat.

Sistemul audio Bang & Olufsen de inalta tehnologie
Varful de lance in ceea ce priveste calitatea tehnica si acustica este sistemul audio de la Bang & Olufsen. Derivata din sistemul utilizat pentru limuzina de lux A8, versiunea instalata pe noul Audi A4 nu este cu nimic mai prejos. Datorita redarii excelente, rezolutiei detaliate, imaginii spatiale precise si spectrului de frecventa larg si bine definit, acest produs fabricat de specialistii danezi satisface toate preferintele cu precizia si calitatea sa.

Noul A4 – in brief:

Caroserie
– lungime de 4703 mm, latime de 1862 mm, inaltime de 1426 mm, coeficient de rezistenta Cx = 0,27
– capacitatea portbagajului de 480 l, mai mare decat cea a automobilelor din aceeasi clasa
– linii precise, sportive, greutate redusa
– concept de siguranta remarcabil cu noi setari pentru airbaguri si limitatoarele de forta ale centurilor de siguranta

Habitaclu
– spatiu amplu pentru toate locurile
– caracteristici exemplare de ergonomie, interfata multimedia MMI disponibila ca dotare optionala

Motorizari
– doua motoare puternice pe benzina, cu consum redus de carburant si injectie directa FSI: 1,8 TFSI / 160 CP si 3,2 FSI / 265 CP
– trei motoare diesel TDI precise si puternice, cu patru sau cu sase cilindri si injectie common-rail cu injectoare piezo: 2.0 TDI /143 CP; 2.7 TDI / 190 CP; 3.0 TDI / 244 CP

Sisteme de transmisie
– Transmisie manuala cu sase trepte de viteza, transmisie multitronic sau tiptronic cu sase trepte de viteza
– Pentru motoarele 3.2 FSI si 3.0 TDI: tractiune integrala permanenta quattro cu o distributie a cuplului de 40:60

Tren de rulare
– Suspensie dinamica Audi, ampatament lung si punte fata deplasata mai inainte, pentru un control activ si un comportament de drum impresionant
– Sistemul dinamic de directie de la Audi ca dotare optionala
– Ca dotare optionala, transmisia dinamica cu raporturi variabile pentru a experimenta placerea tipica unui stil de condus sportiv

Dotari
– Dotari numeroase, cu sistem automat de climatizare si radio in varianta standard
– Noul A4 dispune si de multe dotari prezente in automobilele din clasa de lux.

(comunicat copy-paste Porsche Romania)

Articole cu tema apropiata:

  1 comentariu despre “Porsche Romania a lansat noul AUDI A4”

  1. s- vedem la drumurile noastre.