Ian 302008
 


Volkswagen incepe anul cu o premiera mondiala: Passat CC. Semnalmente: design specific unui automobil coupe, dar prevazut cu patru usi; confort deosebit, dar si dinamica pura, interior sport fara compromisuri in privinta spatiului.

Din interactiunea acestor contraste s-a nascut un automobil cu o conceptie si un design care creeaza noi standarde, dincolo de tendinta principala. In acelasi timp, Passat CC este un purtator al tehnologiei progresive cu motoare de prima clasa (103 kW / 140 CP pana la 220 kW / 300 CP) si sisteme inovatoare de asistenta si dinamica.

Printre acestea se numara, ca o noutate mondiala, sistemul de directie Lane Assist si noua reglare adaptiva a trenului de rulare. Nu mai putin inovatoare sunt asistentul la parcare Park Assist si sistemul de reglare automata a distantei ACC cu scurtarea distantei la franare Front Assist.

Lane Assist
Sistemul activ de directie al modelului Passat CC este unic in intreaga lume pentru aceasta clasa de autovehicule. In cazul in care Passat CC deviaza de la directia de deplasare in mod accidental, acest sistem forteaza revenirea la directia normala, ceea ce reprezinta un adevarat castig pentru confort si siguranta.

Aproape 14 procente din numarul accidentelor se produc din cauza parasirii carosabilului, iar Lane Assist va contribui la reducerea acestei valori. Daca soferul utilizeaza semnalizatoarele de directie pentru a schimba in mod voit sensul, sistemul Lane Assist se dezactiveaza.

Sistem adaptiv de reglare a trenului de rulare

Sportivitatea unui coupe si confortul unei limuzine de varf sunt aduse la acelasi numitor prin sistemul de reglare adaptiva a trenului de rulare de la Volkswagen.
In paralel cu amortizoarele, este reglata si servodirectia. Sistemul de reglare adaptiva a trenului de rulare ofera trei programe: Normal, Sport si Confort. Sistemul intra automat in functiune, chiar daca setarea se afla in permanenta pe modul „Normal”. Sistemul de reglare adaptiva a trenului de rulare de la Volkswagen este construit in conformitate cu cerintele pietei, standard pentru toate versiunile de la 125 kW / 170 CP.

Park Assist
O alta tehnologie de top este si Park Assist, care dirijeaza modelul Passat CC prin apasarea unui buton, in mod automat, in spatiul de parcare. In acest caz, soferul nu va mai dirija autovehiculul, ci doar va actiona pedala de acceleratie sau pe cea de frana.

Reglarea automata a distantei – ACC
Daca sistemul ACC este activ, Passat CC franeaza si accelereaza automat in functie de limitele de viteza stabilite de sofer. Multumita sistemului „Front Assist”, sunt evitate coliziunile cu autovehiculul din fata. Acest sistem supravegheaza printr-un senzor radar distanta fata de autovehiculul din fata. „Front Assist” franeaza in anumite situatii prestabilite, comportandu-se ca un sistem de reducere a distantei la franare (AWV).

Modelul Passat CC este pozitionat in gama premium a clasei medii, in acest caz, in gama limuzinelor sport si coupe. Datorita dimensiunilor sale (4,8 m lungime) si a lipsei de compromisuri in ceea ce priveste confortul si calitatea, autovehiculul depaseste limitele clasei sale, tinzand spre clasa medie superioara. Pietele cele mai importante sunt America de Nord, Europa de Vest si Japonia.

Modelul Passat CC, construit in fabrica Volkswagen din Emden, va fi lansat mai intai pe piata din Europa, in cel de-al doilea trimestru al anului. Incepand cu cel de-al patrulea trimestru, autovehiculul urmeaza sa fie lansat in SUA si Canada, iar apoi in Japonia. In ceea ce priveste pretul de pornire pentru Romania, se estimeaza a se situa in jurul valorii de 21.500 euro fara TVA.

(extras copy-paste din comunicatul Porsche Romania – poze de producator)

Articole cu tema apropiata:

  4 comentarii despre “VW Passat CC – premiera mondiala”

  1. superb 🙂

  2. prea frumos!!!!!!!!!!!!!

  3. model super, se merita banii kre ii dai p ea…eu o sa imi iau una;) se merita!!!!!!!!

  4. Am executat deja drive-testul. O sa il publicam curand…