Dec 112007
 


Am primit la redactie un comunicat de presa al APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania), referitor la necesitatea mentinerii taxei auto de prima inmatriculare. Chiar daca un astfel de comunicat da dovada de cinism si multa aroganta, voi explica in 5 puncte colegilor de la APIA de ce este aberanta aceasta taxa si de ce este incorecta alaturarea ei de „programul Rabla”.

1. Taxa este ilegala. Oare ce comentariu mai incape pe marginea unei ilegalitati, intr-un stat de drept? Pe acest punct s-a pronuntat – explicit – Comisia Europeana si – implicit – Tribunalul din Arad.

2. Taxa este anacronica. Europa isi schimba standardele, in sensul ca acestea evolueaza. Inclusiv Germania isi va schimba taxa incepand cu 2008, urmand sa treaca la taxa pe CO2. Mai multe detalii in „European Automobile Industry Report 2007-2008” editat de ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile). Stim ca aveti acest raport.

3. Taxa nu are legatura cu finantarea programului „Rabla”. De fapt, sursa finantarii acestui program nu a fost niciodata precizata public. Nimeni nu este impotriva acestui program, insa trebuie precizat ca acesta incurajeaza (cu bani de la buget) vanzarile de masini noi, efectele de imbunatatire a conditiilor de mediu fiind absolut invizibile. Programul „Rabla” a rezolvat mai degraba descongestionarea parcarilor ocupate de masini pe care nimeni nu le-ar mai fi miscat niciodata. De aceea – DA – este un program bun.

4. Taxa nu atinge in nici un fel masinile din programul „Rabla”, neexistand (nici aici) vreo legatura intre taxa si program. Rablele din program sunt cu totul altceva decat masinile afectate de taxa. „Rablele” programului de mediu sunt doar cele pentru care pretul de 800€ este unul avantajos. Nici nu poate fi vorba de masini bune, cu pret intre 6.000 si 10.000€, majoritatea Euro3, pentru care taxa poate depasi – fara nici o ratiune – pragul de 6.000 lei (ex: VW Passat, Euro3, an 2004, 1.9 diesel).

5. Nu mai fluturati sloganul cu apararea mediului, pentru ca nu va mai crede nimeni. Daca vrem sa scapam de deseuri, atunci facem ca cei care deja stiu sa scape de ele – incurajam exportul SH! Dar asta este ultima grija promotionala a APIA, nefiind vorba in nici un fel de vreo sursa de profit pentru membrii sai. Pai, cu mediul cum ramane? De ce nu sustineti premierea exportatorilor de SH?

Draga APIA, noi despre asta vorbim. Pe cine ajuta manjirea imaginii Romaniei in fata Comisiei Europene? Va zicem noi – pe nimeni. Acest comunicat este doar praf in ochi ca sa vada „sefu’ al mare” ca la APIA se lucreaza…

Articole cu tema apropiata:

  15 comentarii despre “APIA insista sa duca o lupta incorecta. De ce?”

  1. cine insista pentru pastrarea taxei sau cum se va mai numi,daca nu cei cu mari interese din conducere.cine are actiuni la citroen,la bmw sau cine a adus renault in romania si a scos solenta de pe piata cand se vindea cel mai bine in estul europei.dar noi i-am ales,noi suntem de vina.

  2. „intr-un stat de drept” – CARE „stat de drept”? Rromania??
    Despre ASTA ar trebui sa discutam. Cu o justitie in stare de colaps, Rromania NU este stat de drept. Toate celelalte sunt consecinte firesti…

  3. Taxa auto este produsul interesului lui Tariceanu ca sa-si protejeze parcurile de masini in fata colapsului

  4. Poi adevaru-i ca au o nerusinare crasa in ei guvenrnatii din ziua de azi. Macar in epoca Iliescu se facea la intuneric nu in vazul tuturor. Si cam cat ar mai trebui pana la o noua revolutie ??? 😛

  5. o NOUA revolutie? Asta inseamna sa fi fost deja una, considerata veche… :mrgreen:

  6. scarba totala pentru guvernantii nostri,indiferent de culoarea lor,ei isi urmaresc numai interesele lor nu ale tarii.

  7. O taxa incorecta care reflecta inca o data lipsa de creativitate a guvernului Tariceanu in ceea ce priveste aprovizionare bugetului de stat. O taxa care protejeaza interesele unui grup restrans de importatori auto in frunte cu Tariceanu. O taxa care loveste in dreptul de folosire a proprietatii private. Sa ma explic. In 1997 am achizitionat din Olanda un Ford Transit, 2.5d, fabricat in 1995. De atunci autovehiculul care este pe numele sotiei mele de nationalitate belgiana, a fost inregistrat in Romania pe cate un an de zile ca urmare a faptului ca sotia avea drept de sedere temporara in Romania. De anul acesta ni s-a spus ca lucrul acesta nu se mai poate, ca trebuie sa inscriem permanent vehiculul in Romania, lucru pentru care ni s-a cerut o taxa de prima inmatriculare de 5350,00 euro. Cum valoarea reziduala dupa zece ani a masinii este zero (am achizitionat-o cu 6500 de euro in 1997)am refuzat plata acestei taxe descriminatorii si ca urmare nu o mai pot folosi pentru ca numerele de inregistrare erau valabile pana la data de 31.12.2007. Stimati guvernanti care ati inventat aceasta taxa pentru a va proteja propriile afaceri, sunteti de o lacomie inexplicabila si o pata de rusine pe fata poporului roman. Indcercati sa goliti buzunarele saracilor de romani in buzunarele dumneavoastra. Sa va fie rusine!

  8. LEOANRD R. – de ce tineti mortis sa o inmatriculati in Romania?! Nu mai este obligatoriu atat timp cat este inmatriculata in UE… 😯

    Sotia dvs poate circula cu multa gratie cu numere belgiene toata viata.

  9. sa ne unim toti sai dam in judecat,asa cred ca isi dau si ei seama ca inca mai avem ceva de spus,m-am saturat sa ma tot calce in picioare cu tot felul de taxe,in curand o sa p0latesc taxa si pentru areu asta expirat dar aici ii fac imi pun o punga pe cap

  10. APIA nu poate fi data in judecata pentru ca propune proiecte. :mrgreen:

  11. sa va [beep] in natie pe voi nenorociti de la apia cu [beep] de tariceanu in frunte…va scuip ordinarilor!

  12. je – daca mai injuri, o sa ai blocate toate comentariile. Este al doilea si ultimul avertisment.

  13. domnilor, nu inteleg de ce la tv nu se zice nimic la tv de legaturile domnului Tariceanu cu firma Citroen, si ce avere a facut acest domn. Este normal ca daca se scoate taxa vazarile de masini noi scad, iar domnul Tariceanu n-o sa mai primeasca banutii mult visati. De ce nu se face o taxa speciala ptr masinile clasice reconditionate? E o taxa facuta de „baietii destepti” din romania

  14. Din pacate, de-acum taxa este legala. MARE, dar legala. Nemaifiind o taxa fiscala, ci de mediu, poate fi atacata de cetateni.

  15. INCHIDEM ACEST TOPIC DEOARECE SUBIECTUL NU MAI ESTE DE ACTUALITATE. Comentariile pe marginea taxei continua la articolul http://www.totalauto.ro/2008/01/24/taxa-auto-2008-va-oferim-documentele-originale/