Noi 252007
 

Intre cele doua masini alaturate exista… cateva diferente. Le remarcati?
Desigur, e o gluma. Sandero nu poate fi Logan hatchback. Sunt modele complet diferite care au in comun doar platforma B0 a aliantei Renault-Nissan. Cam asta ar fi stirea, dar nu punem punct. Iata cateva argumente, care ne sustin afirmatia aflata in contradictie cu numeroasele titluri de genul „Sandero = Logan hatchback”.

Care sa fi fost cauza intretinerii si propagarii unui zvon nefondat? Sau care ar fi argumentele care despart Sandero de proiectul Logan? Iata cateva argumente concrete:

1. Niciodata Renault nu a lasat sa se inteleaga ca Sandero se va vinde in Romania sub marca Dacia ca Logan hatchback. Asta se poate observa direct din comunicatele de presa, unde singurul element comun a fost platforma, „B0” (cum spune constructorul francez) sau „B+” (cum ii spun majoritatea jurnalistilor auto). In plus, secretosul birou de presa Dacia a accentuat acelasi detaliu – „a spus cineva de la noi ca Sandero e viitorul hatch Logan?”. Dacia nici nu a confirmat, dar nici nu a dezmintit oficial zvonul, iar acest tip de comunicare imi aminteste de febra X90 care a precedat aparitia Logan. Daca presa scrie gratis, de ce sa cheltuim banii pe publicitate, nu-i asa?

2. In toate comunicatele de presa Renault, fara exceptie, se face distinctie intre Logan si Sandero. In plus francezii de la Renault au precizat clar de tot ca, pentru Europa, „un model DERIVAT din Sandero va imbogati gama Dacia in 2008”.

Se contureaza din ce in ce mai clar informatia conform careia Dacia pregateste un SUV-ulet, mai exact un crossover, dupa chipul si asemanarea conceptului Steppe. Noi am amestecat elemente de logica cu elemente de zvonistica de pe holurile Renault cu privire la asa-numitul „Logan Scenic” (sursa secreta de incredere) si am publicat in urma cu aproape un an „Logan Steppe – varianta sange proaspat in care am anuntat (se pare corect, dar cu o eroare de cateva luni…) sosirea unui SUV (mai corect CROSS…) pitestean. Saptamana trecuta am citit ca zvonuri identice au fost receptionate si de antenele altor colegi. Pentru Logan, proiectul unei premiere mondiale ar trebui sa aibe prioritate absoluta fata de aducerea unei noi „margele” pe siragul Sandero-Tiida-Clio, nu credeti?

Pe noi nu Sandero ne preocupa ca subiect potential, ci conceptul Koleos (foto jos). Productia de serie a inceput deja in Coreea, la uzinele Samsung. Bizar si interesant.
PROPOZITIE: – In timp ce coreenii isi deschid uzine in Europa, europenii produc Koleos tocmai in Coreea, urmand sa il importe (cu taxe!) pe piata proprie. Cum vi se pare acest „calcul”?

O piesa nu se potriveste in puzzle. Evident, sapaturile continua…

[ARTICOL NOU SANDERO pe 4 martie 2008]

Articole cu tema apropiata:

  8 comentarii despre “Sandero nu este Logan hatchback !”

  1. Senosh,

    Fara sa aiba vreo legatura cu topicul de fata, lamureste-ma te rog daca este corecta expresia „cutie de viteze robotizata” si daca este altceva decat o cutie de viteze automata.

    Multumiri.

  2. O cutie de viteze robotizata este o cutie automata AVANSATA, care poate fi controlata SI manual si care are urmatoarele caracteristici:
    – doua ambreiaje (impropriu spus, e ca si cum ai avea DOUA cutii automate clasice).
    – control electronic full. Cutia urmareste tot timpul ce faci si se pregateste sa te sustina in demaraj (spre diferenta de cutia automata clasica la care singura „atentie” iti este oferita doar la „kick-down”, prin retrogradarea treptei de viteza la calcarea acceleratiei pana la capat).

    Eu am condus un Maserati Coupe pe pista la Baneasa – stii cum acceleram? Din treapta de viteza!! 😀 Tineam acceleratia abia „piscata” si am demarat din… progresia treptelor de viteza.

  3. Multumesc mult Senosh, pentru explicatia exhaustiva. Poate ca as intelege si mai bine cum e cutia aia daca mi-ar da si mie cineva Masserati-ul la o tura:)

  4. Dupa parerea mea…tot o dacie ramane…asa ca Sucks!!! chiar daca designu e atragator…

  5. Da, dar din acest moment Sandero este MULT peste – de exemplu – Fabia… (in aceeasi clasa)

  6. Ce rautociosi sunteti in privinta simbolului romanesc, trebuie sa gandim pozitiv si cu optimism. Dacia a fost si este un punct forte in automobilistica romana si vedem cu totii ca exista si progrese. Le tinem pumnii

  7. eee nu stii ca asa sunt romanii,poate sa scoata dacia si un humwee echipat cu 2 rachete balistice,motoare warp ca in star trek si nu mai stiu ce daca are sigla dacia nu e bun,deci nu are cum sa fie bun,daca s-ar vinde sandero in romania cu sigla renault ar fi o bijjuterie asa mnu,ceva nu e in regula la masina asta…