nov. 142007
 


Nu este nici o contradictie in termeni. Constructorul Ferrari a anuntat ca vor fi implementate curand imbunatatiri pe modelele sale, in scopul reducerii consumului de carburant. S-a declarat favorabil conceptului de downsizing, tehnologie ce reduce pierderile mecanice si de pompa, la fel ca si greutatea sau alte frecari mecanice ale pieselor in miscare din motor.

Ferrari a confirmat ca viitorul apartine motoarelor turbo, cu injectie directa si exploatare intr-o plaja larga de regimuri de turatie. Combustia ar putea primi in plus un control ionic, oferit de catre bujii, asa cum este in prezent cazul motoarelor BMW V8 pe M3 si V10 pe M5 si M6.

In plus, Ferrari s-a implicat si in dezvoltarea sistemului SREC (Sistem de Recuperare a Energiei Cinetice) sau KERS (Kinetic Energy Recovery System), sistem ce se va implementa Formulei 1 in 2009. Constructorul din Maranello proiecteaza aplicatii ale acestui echipament pentru motoarele actuale, cu scopul de a le ridica performanta si extinde autonomia. Un detaliu important, motoarele actuale accepta deja bioetanol E10 (10% etanol + 90% benzina).

Ferrari devine verde, adica Eco. Vopseaua ramane rosie…