sept. 272007
 

Asa cum veti vedea si in clipul video, soferul care a suferit acest accident avea viteza mare si nu isi cuplase centura de siguranta. Si totusi… Cat de firesc poate fi sa platesti cu viata pentru aceste abateri? Asa cum veti putea observa in clipul de mai jos, cu toate ca depasise viteza legala, soferul isi pastrase banda la iesirea din curba, tot necazul intamplandu-se doar la vederea radarului. In momentul franarii, microbuzul nu apucase sa iasa de tot din curba, fapt pentru care rotile spate au pierdut aderenta la carosabil. Care a fost ratiunea pentru care masina politiei s-a pozitionat la iesirea din curba (a se citi „la panda”), in loc sa isi gaseasca o pozitie mai vizibila la intrarea in curba?

Vizionati stirea preluata de la TV, dupa care va rugam sa ne impartasiti opinia dvs. Puteti face acest lucru fie rapid (vot in poll), fie intr-un comentariu in interfata special dedicata.

YxoMHDAs76c


  29 comentarii despre “Daca radarul ar fi fost pozitionat la intrarea in curba, ar mai fi avut loc acest accident?”

  1. Accidentul e impresionant. Încerc să nu-mi dau cu părerea cu privire la vinovăţii. E regretabil ce s-a întâmplat şi trebuie să ne gândim că o clipă de neatenţie poate să fie ultima.

  2. O noua demonstratie a inteligentei reprezentantilor Politiei romine, in lupta lor impotriva vitezomanilor

  3. Intamplare patita cand am mers cu un maxi-taxi care transporta persoane: Stateam in fata, langa sofer, iar cand am iesit din Bucuresti mi-am pus centura de siguranta. A urmat replica soferului: „HA, ai uitat sa-ti pui centura!”. Bineinteles, el nu si-o pusese si nici nu si-a pus-o. Era prea mandru ca sa stea el cu centura. Probabil la fel a patit si cel care a zburat din duba.
    A da vina in totalitate pe politisti, este ca si cum ai da o spargere, iar atunci cand intri la puscarie, sa te plangi ca de vina sunt politistii, ca te-au prins si te-au bagat la racoare.

    PS: mai rau este cand in astfel de accidente cad victime si persoane nevinovate.

  4. ps – sunt de acord cu intreg comentariul (mai ales cel cu centura), insa as avea o mica precizare de facut in legatura cu „mentalitatea de infractor”. 😀

    Cu totii conducem si stim ca uneori mergem mai tare. Nu viteze nebunesti, ci 10-30 km/h peste viteza legala. de asemenea stim ca toti punem frana cand vedem masina de politie. Daca soferul nu ar fi derapat, ar fi trecut de radar si ar fi reaccelerat… E corect pana aici?

    Daca da, inseamna ca tot ceea ce poate face un radar (in afara planului la amenzi, daca exista…) este sa descurajeze punctual vitezistii. Coroborati va rog cu faptul ca soferul luase curba ok…

    Pot gresi, insa eu cred ca nu se compara arestarea unui infractor cu efectul de sperietoare dupa colt. Dupa aceasta intamplare, care ar fi dezavantajul – sau cum s-ar periclita actul de aparare a legii – daca radarele s-ar pune obligatoriu INAINTE de CURBA ?? Nu vad prejudiciul. Vad doar ca o astfel de drama nu va mai avea loc.

  5. Total adevarat, o parte din vina o au si politistii, insa in locul radarului ar fi putut fi altceva: un animal care paste pe marginea drumului, o groapa, un obiect cazut din masina din fata, sau chiar un accident rutier. Asta a gasit autotrenul, care daca avea viteaza mai mare, probabil ar fi lovit duba.

    Cei care nu adapteaza viteza conform conditiilor de trafic din diferite motive, probabil o vor face de spaima radarului, care poate aparea de unde nu te astepti. „Frica pazeste bostana.”

  6. Absolut corect exemplul. 😀 Politistii au fost exact (au avut un efect similar in trafic) ca un:
    – accident
    – obiect cazut din masina
    – groapa
    – animal care paste
    Tocmai asta ma roade. Ei ar trebui sa fie ceva benefic…
    😈 😈 😈 😈 😈

  7. Sunt perfect de acord cu tine. Senosh. Politistii nostri sunt inca tributari mentalitatii statului la panda nu si nu protectiei cetateanului. Daca doreau ca automobilistii sa nu abordeze cu o viteza prea mare acea curba, ar fi fost mai firesc sa fie postati inainte de intrarea in curba. Dar traim in Romania si asa isi pierd unii viata… Pacat.

  8. daca soferul mergea CUM trebuie nu ar mai fii avut loc accidentul,nu are nici o vina radarul.Sint curios daca se rasturna pe unul din cei care nu ii gasesc vina ar mai fii gindit la fel.Fiti sinceri si recunoasteti ca soferii de dubite si de dacia papuc au impresia ca sint dumnezei pe sosea.Mergeti la un drum mai lung cu 130km/h si numarati cite dube conduse de dumnezeii astia va depasesc.Ca si tiristi cred ca sufera de un complex de inferioritate si vor sa ne demonstrze noua care conducem turisme ce potenti sint ei.

  9. Laurentiu, sunt 100% de acord cu tine. Sunt cel mai mare partizan al politistilor in civil care sa fotografieze depasirile coloanei oprite la semafor. Ideea era alta…

    Radar clasic dupa curba poate conduce la ceea ce am vazut.

    1. daca soferul circula regulamentar nu s-ar fi intamplat nimic – CORECT !

    2. daca politistii nu stateau dupa curba nu s-ar fi intamplat acest accident – CORECT DE ASEMENEA !

    Asta e ideea. Unui descreierat cu papuc rugunit nu-i pot cere nimic. Politiei Rutiere ii pot cere sa aibe mai mult tact.

    Nimeni nu ia apararea soferului…

  10. radaru politiei se instaleaza pe linie dreapta. si vizibil de la o distanta de 200 de metri. dar si soferu poarta o parte de vina pentru ca nu purta centura

  11. cristi – f. interesant! Nu am stiut pana acum ca exista norme pentru instalarea radarului. Totusi, se pare ca distanta de 200m nu este suficienta…

  12. sunt de acord cu cel care a zis ca ar fi putut fi altceva in locul radarului ce ar fi putut genera acest accident tragic deci in concluzie nu conteaza unde este anplasat radarul si la catim metri pe linie dreapta sau in ce masina daca noi am circula regulamentar nu le-am face lor planul de amenzi si nici noua rau, in primul rand .

  13. S-a intimplat sa fie radarul dar putea fi tot asa masina politiei rurale in mers si cred ca reactia soferului era aceasi!Probabil era dupa mai multe ore de condus si cu gandul altundeva!?Cand vezi omasina a politiei din reflex incetinesti.Nu cred ca sunt vinovati politisti.

  14. domnilor, haideti sa facem diferenta intre „daca politistii sunt vinovati” si „daca politistii au VREO vina”.

    E limpede ca nu politistii l-au bagat pe om in stalp… Reactia dezastruoasa a soferului a condus la asta. E limpede. Cea mai buna dovada este lungimea de franare a autotrenului care apare dupa accident. Autotrenul opreste. Trage un pic stanga, dar opreste.