iul. 142007
 

Citatul din titlu ii apartine directorului comercial Dacia, dl. Jacques Daniel. Acest citat a iritat majoritatea ascultatorilor emisiunii „Automotive” de la Radio Total, difuzata sambata, pe 14.07.07, de la ora 10.

Pentru a avea o idee cat mai clara despre perceptia declaratiei d-lui Jacques Daniel (un scurt fragment din interviu il puteti downloada de aici), am construit un mic joc – Skoda Octavia vs. Dacia Logan. „Cine voteaza cu cine?”. Scorul final a fost 3-1 in favoarea Skodei, acest raport fiind desigur unul simbolic, nerelevant din punct de vedere statistic.

Emisiunea la radio are timpul limitat. Pe Internet in schimb, ne putem desfasura in voie… Inainte de orice, ii rog pe fanii marcilor germane sa nu ma acuze a priori de „blasfemie”. Ca jurnalist, ma simt obligat sa obtin in randul ascultatorilor si cititorilor, un feed-back cat mai exact (cu putinta) in legatura cu spusele directorului comercial de la Dacia.

Prin urmare, va rog sa facem abstractie de diferenta de clasa intre cele doua modele (clasa constructiva sau clasa de pret) si sa incercam sa facem cea mai buna alegere pornind de la o ipoteza extrem de pragmatica – „Daca platesc un Logan, pot primi un Logan. Daca platesc doua Logan, pot primi fie doua Logan, fie o Skoda Octavia”. Privind din acest unghi, va invit sa votati (in poll-ul de mai jos) cea mai buna alegere dupa opinia dvs:

  54 comentarii despre “„In timp ce romanii vor masini germane, germanii stau la coada la Logan!””

  1. eu am cumparat un citroen xantia ce pot sa spun ca nu se compara cu un logan la cei 140000 de km merge ca un ceas elvetian

  2. ion popa – rezervele mele personal;e fata de masina SH nu se refera la functionalitatea masinii respective in momentul cumpararii (e normal sa cumperi ceva functional). Ci la potentialul de risc. Voi da un exemplu mai usor de inteles…

    In constitutia unei masini intra f mult plastic. Indiferent de calitatea acestuia, plasticul imbatraneste. Imbatranirea plasticului este data de f multi factori – de ex locul de garare – adica – daca masina sta la soare direct, plasticul va imbatrani mult mai repede decat intr-un loc umbrit (cicluri „cald-rece” mai multe decat in celalalt caz…).

    Chiar si in conditiile in care masina este f bine intretinuta, riscul SH ramane mai mare ca la o masina noua. Sa ne imaginam doar ceva care se invarte de 2000 de ori intr-o singura secunda de-a lungul a 100.000 km…

    Nimeni nu spune ca SH inseamna prost, ci doar ca riscurile sunt mult mai mari decat la o masina noua (fie si Logan).

  3. Eu am fost in multe tari din Europa si de exemplu in Anglia, Luxemburg, Belgia sau Italia nu am vazut, inca, nici un Logan.
    Erau citeva in Franta.Iar in Bulgaria am vazut citeva taxiuri Logan.Pe cind Citroen ( inclusiv Xantia produse in numar de 1.500.000. de unitati) si Renalt le-am intilnit in aproape toate orasele.Cine a strabatut mai mult Europa cunoaste.

  4. Chiar si in conditiile unui succes mare de vanzari (10-12 mii) pe o piata uriasa – cum ar fi tarile vestice pe care le-ati vizitat dvs – este normal ca Loganurile sa fie „invizibile”.

    In acelasi timp, este f adevarat, dl. Daniels (Dacia-Renault) a exagerat un pic tusa… ๐Ÿ˜€

  5. Succes mare de vinzari la 10-12 mii ?
    Un concurent al Loganului este Fiatul Albea ( ma gindeam sa-mi cumpar unul )care se spune ca este produs in Turcia iar eu l-am observat ( in afara de Romania ) doar in Tunisia – nu spun ca nu ar fi dar nu l-am observat nici in Italia – in Tunisia era sub numele de Fiat Siena si avea forma stopurilor diferita de cea din Romania.Deci sunt anumite autoturime pentru anumite piete..

  6. Asa e. Albea e construit special pt E de Est si (probabil) N Africii.

    Da, 10-12 mii de unitati vandute in Germania este un succes mare. Pe bune. ๐Ÿ˜€

  7. Chiar comparati loganul cu masinile nemtilor??:-j poi decat sa-mi iau logan de 10000 de euro prefer un bmw 316 Second si cu dotari nu o lauda de abs ce are loganul

  8. Da Yul, comparam. Si la finisari si la ce vrei tu. Nu cu BMW. Comparam Logan cu noua Skoda Fabia. OK? Au platfeorma din aceeasi clasa…

    Cel mai ieftin „fier de calcat” este vreo 9550รขโ€šยฌ. Cea mai cheala Fabia, benzina 1,2 litri, 60CP. De banii astia iti iei un MCV diesel.

    MCV-ul este limuzina pe langa noua Fabia. daca nu ma crezi du-te si cere-le la drive-test.

  9. Cu toate ca am o Octavia, am condus vreo 3000 de km si Loganul, consider sincer ca Skoda nu e chiar de doua ori mai buna decat Dacia, cu toate ca sunt destul de mandru de masinuta mea ๐Ÿ˜€

    In alta ordine de idei Loganul asta numai romanii il injura, restu europei, sau chiar restul lumii o sunt mult mai obiectivi. De ex. cautati pe youtube.com: Logan vs Focus, si Logan vs Aveo, acolo veti vedea ca nemtii apreciaza cutia asta pe roti, pe care noi o tot improscam cu noroi ! ๐Ÿ™‚