Iul 062007
 

Sergio Marchionne Seful Grupului Fiat, Sergio Marchione, a vorbit la lansarea lui Fiat 500 lasand foarte multi jurnalisti cu gura cascata. Ceea ce a anuntat Marchionne despre viitorul marcii Fiat este fie o nebunie, fie o provocare extrem de dura a intregii lumi auto. Seful Fiat este fie cel mai capabil manager din lume, fie un jucator la cacialma. Iata principalele argumente pentru care am ramas inca de acum doua zile cu gura cascata, neputand nici acum sa o inchid.

Luca De Meo Primul soc a fost preambulul. Bombardamentul a inceput cu Luca De Meo, seful brandului Fiat si director comercial, care nu s-a sfiit sa declare Fiat lider european sau mondial in cateva zone ale industriei auto:
„Suntem lideri in Europa, in segmentul masinilor mici, ce prin definitie polueaza mai putin. Am inventat tehnologia Multijet generatia a 2-a. Suntem lideri in domeniul gazului natural, care este cu adevarat tentant pentru a inlocui petrolul. Suntem lideri mondiali multumita lui Magneti Marelli in tehnologia ce ne permite sa folosim tehnologia uleiurilor vegetale. Astea sunt certitudini. Si este de asemenea o certitudine ca am hotarat sa nu mai fim timizi in a spune ca suntem cei mai buni si in declararea intentiilor noastre de a deveni un reper mondial in protectia mediului.”

A doua torpila, cea mai puternica a fost lansata de seful cel mare, Sergio Marchionne, care a vorbit fix 15 minute. Nu il voi cita, ci – foarte sec – voi face o schita a celor mai „tari” afirmatii facute despre Fiat 500.

Fiat 500 este singurul model din clasa A (3,55 metri lungime) care:
– are toate motorizarile euro5;
– va primi 5 stele Euro NCAP (se asteapta asta, inca nu au fost acordate);
– poate fi utilat cu 7 airbaguri, inclusiv airbag de genunchi pentru pasagerii fata;
– ESP disponibil pentru toate motorizarile;
– are garantie 5 ani sau 500.000 km;
– asistenta 24h din 24h, inclusiv pentru pana de combustibil;
– la revizii, se ia masina si se duce in service, deducandu-se o suma echivalenta cheltuielilor cu taxiul pricinuite de lipsa masinii;
– super-customizabila: 3 motoare x 12 culori x 15 tapiterii x 9 cauciucuri x 19 decoratiuni sticker x 100 de accesorii & gadget-uri;
– 3 tipuri diferite de arome pt habitaclu
– customizarea cheii de contact se poate face in culoarea preferata sau culoarea caroseriei;
– poate avea cea mai noua interfata „Blue & Me”, generatia a 2-a, cu i-POD;
– poate avea navigator portabil conectabil direct la bord;
-a fost proiectat si realizat in 19 luni;
si, atentie…
– este peste nivelul de calitate al producatorilor japonezi !!!

Da, inca am gura cascata. Aceasta masina va veni in Romania (cel mai probabil) in 2008. Spre diferenta de vest, in tarile Europei de Est, noul Fiat 500 va avea o versiune „naked” (sau „cheala”) care va porni de la 9.500 euro. Versiunile vestice incep de la 10.500 euro.

Pretul este singurul despre care „gadiliciul de clienti” a pomenit ca va fi diferentiat intre est si vest. Visand cu ochii deschisi, inseamna ca daca imi iau un 500 si raman fara combustibil sun la Autoitalia si comand o sticla cu carburant? Sau – si mai si – voi avea garantie 5 ani sau 500.000 de kilometri in Romania? Pur si simplu nu pot sa cred…

Stiu doamnelor si domnilor, avem o singura cale de a afla toate raspunsurile. Timpul.

Articole cu tema apropiata:

  6 comentarii despre “Sergio Marchionne – gadiliciul nr.1 pentru clienti”

  1. Asta cu nivelul de calitate peste cel al producatorilor japonezi e pentru copii de mingii. poate doar mimozele de la solar, carora li se pare gingase caroseria sau mai stiu io ce alte gadgeturi ar putea, dupa ce isi cumpara asa o masina, sa o laude in fata blocului vecinelor gospodine ca e mai fiabila ca o japoneza. Un italian mi-a zis candva ca FIAT, tradus in engleza inseamna Fucking Italian Automotive Trash. Numa cand ma uit la celelalte modele, ce nivel ordinar de finisari au, nu pot decat sa privesc cu deznadejde spre noul model. Au vazut ca baietii de la bmw au facut o restilizare a mini-ului, vw de asemenea cu broscuta, si au zis sa incerce si ei marea cu degetu. Daca masina ar costa maxim 10.000, cu toate draciile pe ea, atunci ar fi o treaba. Orisicat, le dorim succes… mai ales la partea cu garantia de 500.000 km, care nici „amaratii” de la toyota nu au fost capabili sa o dea.

  2. Scumpaaaaaaaaaaa rauuuuuuuuu!!!

  3. Masina de fitze. Pe bune 😀