Iul 022007
 

Aceasta este convingerea europarlamentarului britanic Chris Davies, care a inaintat Parlamentului European un proiect in acest sens. Davies este convins ca aceasta masura va scadea dramatic poluarea pe batranul continent, in contextul in care Uniunea s-a angajat deja sa limiteze emisiile de CO2 la 130g pana in 2012 pentru orice automobil. Pentru a fi cat mai convingator, europarlamentarul a realizat un poster bizar, pe care vi-l reproducem in fotografia de mai jos. Oare unde o fi gasit Davies o masina care scoate atat de mult fum? Cumva in… UK ??

Chris Davies: „Masinile construite pentru a atinge viteze stupid de mari sunt dimensionate pentru a face fata unor impacturi la aceste viteze. Sunt mai grele decat ar fi necesar, au o eficienta scazuta a combustiei si polueaza foarte mult”. Acesta este argumentul suprem, care sustine intreaga pledoarie a lui Davies in favoarea mediului.

Reprezentantii tarilor constructoare de masini super-rapide, Germania si Italia, au anuntat deja ca nu vor sustine o astfel de propunere in Parlamentul European. Cum ar arata bordul unui BMW care ar atinge maxim 162 km/h? Dar un Alfa Romeo, Maserati sau Ferrari? Important este ca ceea ce acum ni se pare un banc englezesc, poate deveni foarte curand realitate.

Romanii au reactionat aproape unanim in legatura cu acest subiect, in cadrul emisiunii Automotive-TotalAuto de la Radio Total. Ascultatorii au intrat in direct si s-au pronuntat importiva unei astfel de masuri. Parerea dvs care este? O puteti exprima rapid prin poll-ul dedicat special, sau elaborat in interfata destinata comentariilor.

Articole cu tema apropiata:

  14 comentarii despre “„Trebuie interzisa fabricarea in UE a masinilor care pot depasi viteza de 162 km/h…””

  1. de ce s-au pronuntat romanii contra?????? unde alearga romanul cu 170 km/h??? pe 100 de km de autostrada o data pe an cand merge la mare???? pe mine unul nu m-ar deranja….sincer…desi a mea merge lejer cu 180km/h, mai tare de 140 nu merg…dar nici nu ma declar impotriva…cine nu vrea sa moara acasa in pat n-are decat dar sa nu omoare si oameni nevinovati!

  2. Din capul locului, recunosc ca nu am inca o optiune clara pe acesta problema.

    Ceea ce au spus ascultatorii s-a referit la INTERDICTIE.

    Ok, obliga-ma sa imi scot carnet de pilot pt a conduce masini foarte puternice! Dar nu-mi interzice sa am o asemenea masina…

    In acelasi timp iti dau si tie dreptate cu tembelii care conduc fara pic de discernamant. Se ingroapa si pe ei, dar si pe nevinovati.

    Examenul psihologic e o gluma in acest moment si nu cred ca avem personal REAL specializat pentru a examina psihologic un sofer.

    Scriu pana maine aici si nu termin ce am de zis 😉

  3. iulian,asa cum manelisti analfabeti isi iau permisul fara macar sa stie sa scrie si sa citeasca dar in schimb au x5-uri si amg-uri, la fel o sa il ia si pe cel de pilot…pt ca in romania foamea-i mare iar ,,suta,, de euro isi spune cuvantul!

  4. catalin, iti respect furia, dar totusi… Ai interzice muzica doar ca sa scapi de manele ??

  5. ok…mare dreptate ai…mai ma gandesc….totusi tin la siguranta mea si a copilului meu..

  6. o alta propunere: daca tot si-a luat tzaranul x5 sau amg, sa i se puna GPS 🙂 si in functie de drumul pe care circula, calculatorul debord sa-i limiteze viteza la 90, 100 kmh. si asa, degeaba calca manelistul pedala, monstrul de masina nu depaseste acea viteza! …dar asta numai pentru masini ‘tari’

  7. bullet dodger – poate ca ai spus faza cu GPS-ul ca pe o gluma.

    Nu este.

    Este deja in faza de experiment un sistem britanic de actionare automata a franei prin GPS (satelit) pentru a se respecta limita legala de viteza pe sosele.

  8. la noi va fi interzis de catre militie acest sistem! pai militianul ascuns in tufe cu radarul cum isi va mai pune termopane si tabla pe casa? cu toate ca este o idee buna!!!!

  9. Eu cred că ar trebui să fie o măsură voluntară pe care să o ia producătorii auto. Aşa cum există limitare electronică a vitezei maxime, tot aşa se pot construi maşini care să nu poată depăşi o anumită viteză. Dar, repet, asta ar trebui lăsată la latitudinea producătorului. Dacă aş fi un producător auto cu vânzări foarte slabe, aş susţine o asemenea măsură. Şi aş face toate modelele noi conforme cu noile standarde. Şi aş face tot posibilul să fiu primul care iese pe piaţă cu modele conforme. Şi aş face mare tam-tam pe tema asta.
    Părerea mea personală e că interdicÅ£iile de viteză ar trebui eliminate pe anumite sectoare de drum bine delimitate ÅŸi securizate (da, vreau Autobahn ÅŸi la noi 🙂 ). Iar maÅŸinile care circulă pe străzi ar trebui să fie cât se poate de bune. Să nu uităm că maÅŸinile performante au ÅŸi motoare performante, adică eficiente…

  10. chiar ma bucur ca pe un post gasesc multi de acord cu mine….

  11. Adi – voluntar nu va face nimeni nici o schimbare. Si asta din 2 motive:

    1. Exista o piata a masinilor puternice in care cursa spre cel mai tare demraj si cea mai mare viteza atinsa este deschisa. Exista la nemti o limitare convenita de producatori la 250 km/h, insa am auzit ca nu mai este de actualitate… Nimeni nu va iesi din aceasta piata voluntar. Exista marci care construiesc cateva sute de masini pe an de acet tip (Pagani-Zonda, Koenigsegg, etc) si din asta traiesc vanzand la un pret foarte mare.

    2. Nimeni nu va dori un precedent pentru anuite restrictii in Europa… Spun asta intrucat restrictiile se refera la motoare puternice, nu la o viteza anume. Interpoland argumente tehnice la ceea ce a spus Chris Davis, ar insemna ca cea mai mare motorizare acceptata sa fie (probabil) 1,4 litri benzina si 1,3 diesel. Nu viteza in sine il deranjeaza pe davies, ci supradimensionarea si poluarea.

    Initiativa lui Davies este o arma cu 2 taisuri…

  12. sunt posesorul unei Skoda Fabia motor 1,2 benzina,
    viteza maxima recomandata de producator 160 km/h.Si chiar merge.A fost testata de mine in diverse situatii,uneori pe distante de zeci de km.no problem.
    Ce facem cu motoarele mai mari?

  13. Fabia cu motorul de 1.2 prinde 160 cu aerul conditionat inchis si pe drum drept…

    Cred ca ideea britanicului este de a limita electronic viteza, nu puterea.