iun. 082007
 

In urma cu 2 zile, Ford Motor Co. a castigat cele mai multe premii J.D.Power pe 2007 dintre toate marcile auto. Ford Mustang, Lincoln Mark LT, Lincoln MKZ, Mazda MX-5 Miata si Mercury Milan sunt cele 5 modele produse de Ford Motor Co. si care s-au pozitionat pe locul 1, fiecare in segmentul sau, in topurile IQS (Initial Quality Study) bazat pe opiniile clientilor din Statele Unite. Si ce-i cu asta? Ce legatura exista intre noi si niste masini care nici macar nu circula pe strazile romanesti?

Atat timp cat traim intr-o lume a interactiunilor fara granite, legaturile exista. Iata 3 argumente:

1. A multumi cea mai mare si mai pretentioasa piata auto din lume nu este un lucru la indemana oricui. Succesul Ford este o premisa incurajatoare si pentru pietele mai mici, ca cea din tara noastra. La noi, in ultimii ani, Ford a traversat o perioada complicata de restructurari, anul trecut fiind primul in care ovalul albastru s-a putut lauda cu rezultate peste media pietei romanesti. Legitatile corporatiste nu au granite, iar semnalul din piata americana este de asteptat sa aibe un pandant si la noi.

2. Ford este candidat la achizitionarea uzinei de la Craiova. Din considerente pe care le-am scris in mai multe randuri si pe care nu le voi relua, Ford este cea mai buna varianta de viitor stapan la Craiova. Acest candidat avea totusi o bila neagra, criza pe care a traversat-o in ultimii 2 ani. Odata cu primirea acestor premii pentru piata americana, Ford obtine o imagine globala mai buna.

3. De departe, din Statele Unite, aflam detalii interesante despre industria auto, care – in Europa – este inexplicabil de secretoasa. Studiul californian este un bun punct de plecare pentru numeroase subiecte, cum ar fi – de pilda – aparitia in medie a 10 probleme de calitate la 100 de automobile, cu ocazia fiecarei redesenari a unui model. Europenii nu au suflat niciodata macar o vorba despre acest aspect… Interesant unghi, nu-i asa?

Concluzia principala ramane aceea ca Ford isi regaseste stralucirea. Mai intai „Masina Anului in Europa”, iar acum 5 premii J.D.Power in Statele Unite…

Serviciile oferite de marcile auto (concesionarii) din Romania inregistreaza numeroase nemultumiri in randul clientilor. La nivel declarativ stam bine, clientul auto fiind in centrul atentiei pentru ca asa scrie in manualul corporativ. In general, firmele romanesti nu au o cultura a multumirii clientului, iar problemele postvanzare nu pot fi rezolvate doar cu intentii si declaratii. Intentiile trebuie sa faca odata pasul cel mare si sa se transforme in actiuni concrete. Sa fie Ford pionierul pietei romanesti? De ce nu? Succes!

  4 comentarii despre “J.D.Power (IQS 2007) – Ford iese din penumbra”

  1. Ford merită felicitaÅ£i pentru că încep să iasă din umbră. Nici General Motors nu stă degeaba, încearcă să readucă americanii în show-room-urile lor prin diferite metode. Åži Ford ÅŸi GM au campanii agresive de promovare a noii linii de modele. GM chiar a adus modele de la Honda ÅŸi Toyota în show-room-urile Saturn, pentru comparaÅ£ie. Să sperăm că e spre binele nostru, al clienÅ£ilor…

  2. E foarte exact ce zici Adi, insa adevarata stire va cand in urma expunerii modelelor japoneze in showroomurile GM, japonezii vor avea cresteri spectaculoase de vanzari :o))))

  3. Foarte posibil :))))))