iun. 072007
 

Motorizarile automobilelor au o perceptie aproximativa in randul publicului nespecializat, printre simpli utilizatori ai automobilului proprietate personala sau de firma. CDi, dCi, CRDi… Toate aceste abrevieri va sunt cu siguranta cunoscute, datorita atasarii lor la denumirile anumitor versiuni auto. In acest articol, vom „traduce” aceste abrevieri din „chinezeasca tehnica” in engleza, limba de origine a abrevierilor respective.

Desigur, va putem oferi detalii suplimentare in zona consacrata comentariilor.

Abrevieri dedicate motoarelor diesel:

CDI
CDT
CDTI
CRD
CRDi
CRDI
CTDi
D-4D
dCi
Di
DI-D
DDiS
DiTD
DTi
HDi
i-CTDi
 
JTD
TD
TD4
TDCi
TDi
TiD
VDi

Mercedes
Rover
Opel
Chrysler
Hyundai
Kia
Honda
Toyota
Renault
Nissan
Mitsubishi
Suzuki
Mazda
Opel
Groupe PSA
Honda
 
Groupe Fiat
//
Land Rover
Ford
Groupe VW
Saab
Nissan

Common rail Diesel Injection
Common rail Diesel Turbo
Common rail Diesel Turbo direct Injection
Common Rail Diesel
Common Rail Diesel direct injection
Common Rail Diesel direct Injection
Common rail Turbo Diesel direct injection
Diesel – 4 valve Direct injection
diesel Common rail à injection directe
Direct injection
Direct Injection Diesel
Direct Diesel Injection by Suzuki
Direct injection Turbo Diesel
Diesel Turbo Direct Injection
High pressure Diesel direct Injection
Intelligent Common rail Turbo Diesel
  direct injection
Jet Turbo Diesel
Turbo Diesel
Turbo Diesel 4 valve
Turbo Diesel Common rail direct Injection
Turbo Diesel direct Injection
Turbo direct Injection Diesel
Variable intake Diesel direct injection

Abrevieri dedicate motoarelor pe benzina:

CGI
FSI
GDI
HPi
HTP
JTS
MPI
Sci
TiVCT
VVC
VVT
VVT-i
VVTL-I

Mercedes
Groupe VW
Mitsubishi
Groupe PSA
Skoda
Groupe Fiat
Skoda
Ford
Ford
Rover
Suzuki
Toyota
Toyota

stratified Charged Gasoline Injection
Fuel Stratified Injection
Gasoline Direct Injection
High Pressure Petrol direct Injection
High Torque Performance
Jet Thrust Stoichiometric
Multi Port Injection
Smart Charge Injection
Twin Independent Variable Camshaft Timing
Variable Valve Control
Variable Volume and Temperature
Variable Valve Timing-Inteligent
Variable Valve Timing and Lift with Intelligence

Daca intalniti in denumirea motoarelor alte abrevieri decat cele listate aici, va rugam sa ni le comunicati pentru a completa acest articol.

COMPLETARI:

1. GTi nu reprezinta abrevierea vreunei tehnologii aplicate motorului. „i”-ul din coada a aparut odata cu „sistemul de injectie”. GT este o clasa auto, Gran Turismo, inventata de italieni pentru o piata a piticelor. Spuneti-i „Masina Mare”… GTi inseamna „Masina Mare Cu Motor pe Injectie”! Daca urmatoarea dvs intrebare este despre „Golf GTi”, atunci va rog sa ii luati de urechi pe nemti. Au luat GT-ul de la italieni… ๐Ÿ™‚

  45 comentarii despre “Abrevieri incluse in denumirea modelelor auto”

  1. vio – Da, asa e, culorile de pe abrevierile motorizarilor semnifica o anumita putere a motorului la aceeasi cilindree.

    I-ul rosu de la Logan indica motorul de 85 de cai.

  2. OK, am inceput sa inteleg…da nu va suparati pe cite unul ca mine care vrea sa stie si el cite una-alta……stie cineva valorile(raportul cilindree/CP) pt care se pune „i” rosu sau nu?? Mai mult pt cultura generala.Merci.

  3. Vio, nu am idee daca e vreun standard cu culorile de la i-uri. Daca la Logan i-ul rosu este pt 85 de cai, iar cilindrea este 1500… iti doresc succes la calcularea raportului :mrgreen: :mrgreen:

    Daca afli secretul i-ului cel rosu (pe vreun forum cu sensei enciclopedici – exista, te asigur) sa ni-l spui si noua.

    Te pot asigura insa de faptul ca alegerea sau intretinerea masinii nu tine de acest detaliu, dacat in masura in care iti repari/tunezi masina singur (ceea ce nu-ti recomand).

  4. Ok , promit sa va anunt daca aflu ceva interesant!!!!
    Multumesc oricum ..pt lamuriri.

  5. am si io o intrebare….ce inseamna o servo frana la si la ce ajuta ea normal…..? :d

  6. aRRow – servofrana este un sistem hidraulic care ne ajuta sa actionam sistemul de franare cu mai putin efort.

    Mai multe detalii in orice carte de fizica – „Principiul presei hidraulice”. :mrgreen:

  7. ce diferente sunt intre TD sI TDI???Care ii mai bun??

  8. Amandoua sunt turbo diesel (literele T si D). TDi reprezinta o generatie mai noua cu tehnologie pompa injector, o tehnologie specifica dieselurilor mari de camion.

    Fanii VW iubesc aceasta motorizare datorita fiabilitatii ei. Oricum, incepand cu acest an TDi capata o noua smnificatie – Common Rail. Deocamdata doar pentru motorul de 2 litri de pe Tiguan. 1,9-le este cel vechi. Inca.

    Da, e mai bun TDi dcat TD, fiind o generatie mai noua si de mai mare succes.

  9. care este ami fiabil Common Rail sau td cel vechi ? Am intalnit persoane care se feresc de Common Rail , cu motorina noastra de calitate se strica repede sistemul iar reparatia re costa o avere .

  10. dodo – nu are nicio legatura combustibilul cu „tehnologia rampa comuna” (common rail).

    Diferenta intre cele doua tehnologii este aceea ca omogenizarea amestecului motorina-aer este mai buna, fapt ce conduce la o ardere mai completa.

    Inclusiv VW (cel mai fervent sustinator ai „fiabilitatii” tehnologiei pompa injector) a trecut incepand cu 2008 pe common-rail.

  11. salut imi poate spune se mie cineva ce este dti-ul si care-i diferenta intre dti si tdi? care-i mai bun?

  12. laci – initial semnificau acelasi lucru – injectie diesel cu turbocompresor. Acum sunt doua veritabile branduri – dti al GM si tdi al VAG (grup VW).

    De exemplu tdi-ul se afla in plina trecere de la tehnologia pompa injector la cea common-rail, fara sa schimbe in vreun fel literele sau ordinea lor. Tot tdi ii spune.

    Cred ca si moleculele de carburant au in rezervor traiectorii dictate de cei de la marketing… Semnificatia acestor initiale incep sa isi piarda sensul strict tehnic.

  13. DOHC vad ca nu scrie

  14. ce inseamna bmw 2500 tds … turbo disel .. si s ala ce inseamna s ala …. ??????????????????????????????????????

  15. margarit – tds-ul de la BMW inseamna „turbodiesel SUPER”. Termenul „super” indica prezenta intercooler la turbo.