Iun 072007
 

Motorizarile automobilelor au o perceptie aproximativa in randul publicului nespecializat, printre simpli utilizatori ai automobilului proprietate personala sau de firma. CDi, dCi, CRDi… Toate aceste abrevieri va sunt cu siguranta cunoscute, datorita atasarii lor la denumirile anumitor versiuni auto. In acest articol, vom „traduce” aceste abrevieri din „chinezeasca tehnica” in engleza, limba de origine a abrevierilor respective.

Desigur, va putem oferi detalii suplimentare in zona consacrata comentariilor.

Abrevieri dedicate motoarelor diesel:

CDI
CDT
CDTI
CRD
CRDi
CRDI
CTDi
D-4D
dCi
Di
DI-D
DDiS
DiTD
DTi
HDi
i-CTDi
 
JTD
TD
TD4
TDCi
TDi
TiD
VDi

Mercedes
Rover
Opel
Chrysler
Hyundai
Kia
Honda
Toyota
Renault
Nissan
Mitsubishi
Suzuki
Mazda
Opel
Groupe PSA
Honda
 
Groupe Fiat
//
Land Rover
Ford
Groupe VW
Saab
Nissan

Common rail Diesel Injection
Common rail Diesel Turbo
Common rail Diesel Turbo direct Injection
Common Rail Diesel
Common Rail Diesel direct injection
Common Rail Diesel direct Injection
Common rail Turbo Diesel direct injection
Diesel – 4 valve Direct injection
diesel Common rail à injection directe
Direct injection
Direct Injection Diesel
Direct Diesel Injection by Suzuki
Direct injection Turbo Diesel
Diesel Turbo Direct Injection
High pressure Diesel direct Injection
Intelligent Common rail Turbo Diesel
  direct injection
Jet Turbo Diesel
Turbo Diesel
Turbo Diesel 4 valve
Turbo Diesel Common rail direct Injection
Turbo Diesel direct Injection
Turbo direct Injection Diesel
Variable intake Diesel direct injection

Abrevieri dedicate motoarelor pe benzina:

CGI
FSI
GDI
HPi
HTP
JTS
MPI
Sci
TiVCT
VVC
VVT
VVT-i
VVTL-I

Mercedes
Groupe VW
Mitsubishi
Groupe PSA
Skoda
Groupe Fiat
Skoda
Ford
Ford
Rover
Suzuki
Toyota
Toyota

stratified Charged Gasoline Injection
Fuel Stratified Injection
Gasoline Direct Injection
High Pressure Petrol direct Injection
High Torque Performance
Jet Thrust Stoichiometric
Multi Port Injection
Smart Charge Injection
Twin Independent Variable Camshaft Timing
Variable Valve Control
Variable Volume and Temperature
Variable Valve Timing-Inteligent
Variable Valve Timing and Lift with Intelligence

Daca intalniti in denumirea motoarelor alte abrevieri decat cele listate aici, va rugam sa ni le comunicati pentru a completa acest articol.

COMPLETARI:

1. GTi nu reprezinta abrevierea vreunei tehnologii aplicate motorului. „i”-ul din coada a aparut odata cu „sistemul de injectie”. GT este o clasa auto, Gran Turismo, inventata de italieni pentru o piata a piticelor. Spuneti-i „Masina Mare”… GTi inseamna „Masina Mare Cu Motor pe Injectie”! Daca urmatoarea dvs intrebare este despre „Golf GTi”, atunci va rog sa ii luati de urechi pe nemti. Au luat GT-ul de la italieni… 🙂

Articole cu tema apropiata:

  45 comentarii despre “Abrevieri incluse in denumirea modelelor auto”

  1. frate….da DOHC???….TFSI????nu vad nicaieri….

  2. DOHC – este o abreviere din ce in ce mai putin folosita, intrucat nu spune nimic despre tehnologia motorului (notiune prea rudimentara azi). Double OverHead Camshaft sunt 75% din masinile care circula pe intreaga planeta. DOHC semnifica faptul ca supapele sunt puse in miscare de doi arbori cu came, care au pozitionare in capul pistonului (toate intr-o singura chiulasa).

    TFSI este un Turbo FSI (trade-mark VW) unde FSI inseamna – Fuel Stratified Injection – o injectie directa (benzina) cu ardere optimizata.

  3. sal! am vazut azi pe str un BMW care avea initialele IS pe langa model 380. puteti sami spuneti si mie ce semnifica? va rog!

  4. pardon! modelul era 318 nu 380 :). 318 IS

  5. La BMW, „i” indica motorizarea pe benzina, iar „s” dupa „i” este echivalentul clasicului „16v”. Evident, aceste abrevieri au aparut pe modele mai vechi. Pt BMW, in acest moment abrevierea „is” este depreciata. Toate motorizarile sunt 16v.

  6. am inteles, ms mult pt informatie!

  7. STIE CINEVA LA HONDA CE SEMNIFICA PGM FI ? ACESTE MOTOARE LE ANTALNIM SI PE ROVER 620 MULTUMESC

  8. Ati scris corect „PGM FI”? Sau este schimbata vreo litera din viteza?

    Intr-adevar, gama 600 a fost motorizata de Honda dupa 1993. ce cilindree are motorul?

  9. motorul tip honda f20z1 cilindree 1997 benzina 96 kw injectie multipunct 16 valve un singur acs cu came iar pe galeria de admisie scrie pgm-fi

  10. In grafia „pgm-fi” exista mai multe pagini de raspunsuri specifice pe Google.

    Nu stiam, dar am aflat astfel ca in terminologia Honda „pgm-fi” inseamna „programed fuel injection”. Este un sistem controlat de sonda lambda, (existent pe Honda inca din 1987).

  11. buna iulian eu am auzit ca tds inseamna turbo diesel suflant cea ce mi se pare o aberatie dar nu sunt nici pro. potiu sa ma scoti u din enigma asta??

    • Raspunsul a mai fost dat o data la acest articol.

      „S”-ul din TDS nu are o semnificatie tehnica explicita, el venind de la banalul „Super”. Insa acest „Super” din denumire indica (pe langa turbo) prezenta intercooler-ului (racitorul pt aerul aspirat) la anumite modele.

  12. Buna ziua !
    Am un OPEL ASTRA TDS, acel ” S ” ce semnifica, Turbo Diesel stiu, dar S chiar nu stiu, ma gandesc ca e ceva slabut de tot. Chiar nu stiu. Multumesc !!

  13. Scuza-ma, chiar a fost de 2 ori aceasta intrebare, nu m-am uitat cu atentie. Multumesc