apr. 272007
 

In cadrul unei conferinte de presa, ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, a anuntat ca guvernul a aprobat memorandumul prin care se modifica modalitatea de calcul pentru taxa de prima inmatriculare a autoturismelor in Romania.

Atat. Orice speculatie pe tema noii taxe este nefondata, intrucat nu exista informatii. Ermetismul abordarii nu poate fi decat suspect.

In conferinta de presa nu s-au dat informatii, ci s-au oferit indicii presei generaliste (nespecializate auto), conform carora exista 3 entitati matematice – cilindree, norma Euro si varsta masinii – ce vor interactiona intr-o formula noua. Cum? Nimeni nu a spus nimic. Se inmultesc? Se impart? Se ridica la patrat? Deocamdata enigme…

Singurul element despre logica noii taxe a fost explicat de dl. Vosganian in legatura cu varsta masinii. Astfel, daca taxezi poluarea masinii la prima inmatriculare, taxezi poluarea de-a lungul intregii perioade de viata. Adica o masina noua va polua mai mult aerul romanesc decat una cu motorizare identica, dar care intra in tara dupa 4 ani, perioada in care a poluat aerul german. Principiul este corect, sa speram ca si aplicarea sa va fi la fel de corecta.

Din pacate nu scapam de emotii. Chiar daca dl. Vosganian a incercat sa faca o legatura intre setea de bani a statului si logica elementara, domnia sa a scos si un „porumbel” din gura. Cica „deja avem taxe zero pentru masini Euro5”. In lege nu sunt prevazute calcule, de nici un fel, pentru masinile Euro 5. Singurele masini cu taxa zero fiind doar hibridele.

„Asa cum va spuneam, taxa ramane..”

Actuala taxa nu va mai exista, iar acest fapt este confirmat chiar de guvern. Taxa va avea o formula complet noua, fiind – ea in sine – o taxa absolut noua. Faptul ca ar putea avea o denumire identica cu cea actuala, este doar hrana pentru orgoliul bolnav al unui premier care nu mai are demult legatura cu lumea reala.

  68 comentarii despre “Taxa auto – varianta Vosganian”

  1. Sau daca sant persoana cu handicap de gradu 2 definitv pot achizitiona o masina fara sa platesc prima inmariculare ?

  2. Someru – in lege se zice ca sunt scutite masinile echipate special pt. persoane cu handicap. Nu stiu daca aceasta scutire va ramane si dupa modificarea Codului Fiscal.

  3. senosh in fiecare zi ma uit sa vad daca nu ai ceva noutate, daca n-ai aflat ceva ce nu am aflat si eu, ca nu mai am rabdare… mult se cacanesc pt o taxa… eu zic ca asta demonstreaza cel mai bine cat de multe interese sunt in joc…

  4. Noutatile sunt urmatoarele – ei inca bajbaie. Discutiile finale se fac sapt viitoare cu UE si, daca iau nota de trecere, guvernantii vor putea implementa corectia la Codul Fiscal in minim 30 de zile…

  5. In ziua cand Vosganian a dat de stire ca are de gand sa taxeze altfel, Moise Guran de la BizBazar a prezentat pe intelesul tuturor un tabel cu taxe (euro, vechime, cmc).
    Inca nu l-am gasit pe net; are cineva stiinta de existenta lui ?

  6. nope ๐Ÿ™

    nu stiu cine si ce a prezentat, inca nu exista decat niste schite in baza carora se va discuta cu UE in aceasta saptamana.

    Vor mai aparea 832 de modificari pana la forma finala…

  7. spunene si noua te rugam data la care va aparea forma finala…si data si unde sa o putem gasi pe net. multumesc anticipat

  8. gabi – nu exista o data la care se va publica noua formula/grila/etc. Saptamana asta, Vosganian (el sau reprezentant oficial) se intalneste cu reprezentantul UE pe problema taxei asteia.

    Omul nostru se duce cu 2 versiuni in buzunar;
    1. – varianta „taxa de prima inmatriculare”
    2. – varianta „includere in impozitul auto anual”

    Sincer, eu cred ca se va bate palma pe var.2. Insa guvernul isi doreste var.1.

    E greu de intuit deznodamantul. Inclusiv data…

  9. Salut! Revin cu noutati. Mi-am cumparat masina, DAEWOO, EURO 3 (astia nu si-au permis sa o dea de EURO 4), am platit si taxa (care e calculata la cursul VAMAL, ce daca e produsa in tara – apropo, si curentul electric se factureaza la acelasi curs, desi suntem EXPORTATORI) si am cam inceput sa am mustrari de constiinta. Pai ce mediu insuportabil o sa las eu copilului meu, dupa ce o sa poluez 12 ani cu o masina noua, in loc sa iau o vechitura de 15-20 de ani de afara, care ma costa mult mai putin (cu taxa cu tot), unde mai pui ca polua doar 5 ani si pe urma nu mai emitea noxe, desi functiona mai mult de 10 ani. Oricum, sunt mandru sa detin un produs autohton pentru care am platit vama, taxa de drum, TVA, accize, impozit, RCA, taxa de inmatriculare, taxa de prima inmatriculare (nu e o greseala, se platesc amandoua!) etc. Ma gandeam sa iau un MP3 player dar am auzit ca si astea polueaza, asa ca nu stiu ce sa mai fac. Iar, colac peste pupaza, aud ca nu stiu ce oameni de stiinta au descoperit ca un copil polueaza mai mult decat un avion cu reactie. Unde as putea sa aflu daca al meu e EURO 5, sau 4, sau oricare? Tot la RAR? Se pune taxa si la ei?

  10. Imi cer scuze daca opinia dinainte pare off-topic, dar toata situatia asta e de rasul curcilor. Puteau sa spuna de la inceput: Vrem sa va luam banii, prin orice mijloace, si nu ne mai cereti explicatii. Pentru ca au incercat sa explice si nu aveau ce…

  11. Corect – s-a demonstrat ca o vaca polueaza mai mult decat o masina non-euro (hidrogen sulfurat, etc) :o)

    N-am inteles insa situatia masinii tale – de unde si pana unde ai platit vama pt o masina produsa in Romania? E vreo Leganza sau Tacuma, neintegrate la Craiova peste 65% ???

  12. Nu, e NUBIRA 2. Vechea taxa vamala a fost inlocuita de taxa de prima inmatriculare (de fapt, a fost inclusa in aceasta), si de aceea se calculeaza la cursul vamal, nu la cursul BNR, ca la orice altceva (mai putin energia electrica – asta se importa din ROMANIA). Aceeasi metoda se aplica si la LOGAN.

  13. Nubira 2 este o masina fara probleme, superbuna, dar are un consum mare de carburant. Calc-o cu mila… ๐Ÿ™‚

    Ref la povestea cu taxa vamala, nu este cum zici.

    Nu taxa vamala este simbolizata de taxa de prima inmatriculare, ci accizele.

    Ar fi fost bine ssa fie calculata taxa la cursul vamal, intrucat acesta e decent. Valoarea in lei a taxei speciale, se determina prin transformarea sumei exprimate in euro la cursul de schimb valutar comunicat de BNR pentru prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent !!!

    Va rog, nu ma intrebati „de ce”. E o tampenie.

  14. Ok, cred ca deocamdata e mai bine sa asteptam sa vedem cu ce se intoarca Vosganian de la Bruxelles. Oricum, pina nu avem o varianta oficiala, nici nu prea stim exact despre ce e vorba, ca din ce au spus presei, nici ei nu au inteles mai nimic.

  15. APROPOS! Accizele la produsele indigene sunt incluse in pretul final. La masina mea am avut, intr-adevar o reducere, dar nu stiu daca era vorba de accizele care s-au scazut pentru ca intrau in taxa de prima inmatriculare sau despre vreo promotie, dar nu am auzit de nici o reducere la LOGAN. Deci, nu cred ca are legatura cu accizele. Dar ce mai conteaza, din moment ce trebuie platita.