apr. 272007
 

In cadrul unei conferinte de presa, ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, a anuntat ca guvernul a aprobat memorandumul prin care se modifica modalitatea de calcul pentru taxa de prima inmatriculare a autoturismelor in Romania.

Atat. Orice speculatie pe tema noii taxe este nefondata, intrucat nu exista informatii. Ermetismul abordarii nu poate fi decat suspect.

In conferinta de presa nu s-au dat informatii, ci s-au oferit indicii presei generaliste (nespecializate auto), conform carora exista 3 entitati matematice – cilindree, norma Euro si varsta masinii – ce vor interactiona intr-o formula noua. Cum? Nimeni nu a spus nimic. Se inmultesc? Se impart? Se ridica la patrat? Deocamdata enigme…

Singurul element despre logica noii taxe a fost explicat de dl. Vosganian in legatura cu varsta masinii. Astfel, daca taxezi poluarea masinii la prima inmatriculare, taxezi poluarea de-a lungul intregii perioade de viata. Adica o masina noua va polua mai mult aerul romanesc decat una cu motorizare identica, dar care intra in tara dupa 4 ani, perioada in care a poluat aerul german. Principiul este corect, sa speram ca si aplicarea sa va fi la fel de corecta.

Din pacate nu scapam de emotii. Chiar daca dl. Vosganian a incercat sa faca o legatura intre setea de bani a statului si logica elementara, domnia sa a scos si un „porumbel” din gura. Cica „deja avem taxe zero pentru masini Euro5”. In lege nu sunt prevazute calcule, de nici un fel, pentru masinile Euro 5. Singurele masini cu taxa zero fiind doar hibridele.

„Asa cum va spuneam, taxa ramane..”

Actuala taxa nu va mai exista, iar acest fapt este confirmat chiar de guvern. Taxa va avea o formula complet noua, fiind – ea in sine – o taxa absolut noua. Faptul ca ar putea avea o denumire identica cu cea actuala, este doar hrana pentru orgoliul bolnav al unui premier care nu mai are demult legatura cu lumea reala.

  68 comentarii despre “Taxa auto – varianta Vosganian”

  1. Bine lasa k nu-i prbl ms mult de info….sunt masini cat de cat bune, si dak nu tragi de ea te tine!
    Si oricum n-am de gand s-o tin prea mult la mine, dar imi place pretul, e ieftina mi-o iau cu 1000.
    Multumesc si o zi cat mai buna Senosh!

  2. Logan 1.6 (2006) emisie noxe CO2 – 178 g/km

    Ford Focus 1.6 Ghia (2002) emisie noxe CO2 – 163 g/km

    Este de ras

    Intrebare: Care polueaza mai tare?

    si sa nu vorbim de nivel de echipare, confort, performante etc.

    Cat despre pret… Focus SH – 5300 euro

  3. Stie cineva daca masinile germane echipate cu filtre Euro 4 ulterior fabricatiei sunt recunoscute de RAR ? In multe anunturi au specificat Euro 4 si sunt masini chiar din 2001. Am citit despre diferenta dintre D4 si E4, ma intereseaza cum pot afla ce masini/motoare au Euro 4 inainte de 2005 care sa fie „vazute” si la noi idem. Exista vreun catalog gen „rare4.zip” pe undeva ?

  4. Adi – incerc sa aflu criteriile RAR pentru stabilirea normelor Euro. Daca exista vreun rare4.zip, il punem imediat la download.

  5. Tembeliceanule o sa cazi ba si never nu vei mai fii ales, nici tu nici PNL-ul

  6. Jegosii de politicieni romani… ce furt pe fata… si nu numai cu taxa de prima inmatriculare, dar si cu impozitul auto care se calculeaza absurd, orice masina peste 3200 cmc avand impozit anual de peste 23 de milioane(vechi)… pai emisiile unui S Class nou 320 sunt mai bune decat hibridul Prius!!…ca are o capacitate mare masina nu inseamna ca e si poluanta…oricum, si daca ar fi tot e calculul absurd…adica sa platesti 1000 de dolari pe an impozit pe un obiect, care nu e nici macar bun imobil (celuia care i se aplica un impozit in mod normal)… astept ca Uniunea Europeana sa intervina si sa ia masuri drastice pt ca nu se mai poate… am intrat cica in UE, iar scartzarii din conducere ne mananca toate beneficiile!
    Sincer sper sa se ia masuri ultra severe impotriva Romaniei, o tara care nu merita sa faca parte din Uniune. Intotdeauna se spune cand vor venii altii la putere va fi mai bine, dar intotdeauna e la fel… alti jegosi in aceleasi haine…
    Inca sper la o taxa de inmatric comuna ca in restu statelor, eventual „ecologica”, simbolica de 100-200 de euro pe orice masina… si pe un impozit calculat eventual pe rezultatul emisiilor efective la fiecare masina in parte (fara dume ca EURO 2,3,4…plm) care sa fie totusi umana, si nu considerata taxa de lux…cum e azi la capacitati peste 3000 cmc….
    Numa stima celorlalti pagubiti, ca doar suntem toti la un loc (in Romania) …. si cine stie, poate mai pica si Taricescu de pe motor odata… ar merita-o din plin.

  7. bravo ManuTheMan…ai dreptate…

  8. INCHIDEM ACEST TOPIC DEOARECE SUBIECTUL NU MAI ESTE DE ACTUALITATE. Comentariile pe marginea taxei continua la articolul http://www.totalauto.ro/2008/01/24/taxa-auto-2008-va-oferim-documentele-originale/