Feb 232007
 

Masca Woo Doo... unii inteapa papusi...Taxa speciala auto a inceput sa produca efecte. Unele asteptate, altele neasteptate. Iar cel mai neasteptat dintre efecte a fost prabusirea vanzarilor Dacia cu aproape 40% in ianuarie 2007 fata de ianuarie 2006.

In aceleasi conditii de comparatie, VW este marele castigator, bucurandu-se de o crestere de 60%. In rest toate marcile au avut vanzari comparabile cu cele din urma cu 1 an… De ce s-a comportat piata atat de selectiv? De ce a „iesit” Dacia atat de rau?

Taxa speciala auto nu a fost decat o rezultanta, iar fortele reale care au interactionat sunt urmatoarele:

1. Dacia a calculat gresit „momentul de inghet” al pietei second hand datorat taxei. In ianuarie 2007 piata SH a functionat. Importatorii de second hand au importat masiv in perioada noiembrie-decembrie 2006 (unii indica aproximativ 30.000 unitati, altii doar 15.000…), parc integral inmatriculat inainte de intrarea in vigoare a temutei taxe. Atentie – la sfarsitul lui 2006, in tara nu au intrat rable poluante, ci masini aproape noi, care au concurat necrutator Loganul romanesc. Altfel spus, bau-bau-ul „invaziei rablelor” a fost ucis de catre chiar piata reala, intrucat piata SH a demonstrat ca romanii nu-si cumpara rable !

2. Dacia a neglijat complet posibila clientela pe care ar fi putut-o atrage din zona SH. Mai exact, Dacia a crezut ca acesti clienti vor veni toti gramada spre Logan, datorita pozitionarii bune a produsului. Gresit. Clientul (care a ezitat sa-si cumpere masina nemteasca din Germania din cauza taxei) se pare ca a preferat sa-si ia masina nemteasca noua din Romania. Legenda a fost mai puternica decat oferta comerciala. La acelasi buget, daca n-a fost sa fie un Golf Euro3 second hand, a fost foarte bun si un Polo nou Euro4.

3. Dacia a intrat in 2007 cu motorizari Euro3 ramase de anul trecut. Acest fapt – confirmat oficial si de catalogul APIA, cea mai recenta editie, cea din 15 februarie 2007 – a confuzat clientela de Logan, intrucat nici o voce de la Dacia nu a anuntat trecerea la Euro4. Astfel, taxa de prima inmatriculare (foarte mare pentru Euro3) inregistreaza primul efect de bumerang dintr-un sir pe care il vom urmari impreuna in lunile viitoare.

Ianuarie dezastruos la Dacia – acesta este efectul de bumerang al unei taxe nechibzuite. Nu am introdus in calcul si tranzitia Papuc-Logan Van, deoarece aceste perioade de trecere de la un model la altul sunt inerente in viata oricarei marci auto. Tranzitia de la Papuc la Logan Van nu a creat problema cifrei de vanzari, ci doar a adancit-o de la -30% la -40%.

Cifre seci:

Dacia ian.2006
– autoturisme: 6247
– utilitare usoare: 1066

Dacia ian.2007:
– autoturisme: 4503 (-28% fata de ian.2006)
– utilitare usoare: 32
(total marca = -38% fata de ian.2006)

VW ian.2006:
– autoturisme: 932
– utilitare usoare: 83

VW ian.2007:
– autoturisme: 1371 (+ 47% fata de ian.2006)
– utilitare usoare: 234
(total marca = +58% fata de ian.2006)
… blestemul Golfului 2-nd hand… 😮

Articole cu tema apropiata:

  4 comentarii despre “Taxa bumerang – blestemul Golfului 2-nd hand”

  1. Foarte bine ca s-a intamplat asa.Le doresc celor de la Dacia cat mai multe prierderi…. Romania nu are nevoie de un concern Renault care sa „regleze” piata auto asa cum doreste.Romanii nu vor uita prea curand cum au impins la dacia 1310, cate planetare au schimbat in fata blocului samd. O sa traim si o sa ne dam seama ce fel de masina este Loganul(asta peste cativa ani …nu tb sa asteptam prea mult). Numai bine si ….conduceti masini serioase!

  2. Cine sapa groapa altuia…….

  3. vladescu si tariceanu de ce nu conduc logan??? cand o sa-i vad pe ei la semafor in loganuri o sa-mi iau si eu unul!!!

  4. In Citroen ai vrut sa spui…

    De ce nu conduc Citroen, nu? 🙂