feb. 162007
 

Toate informatiile legate de existenta unor motorizari Euro3 in piata romaneasca sunt preluate din cea mai noua editie a catalogului editat de APIA, cea din 15 februarie 2007. Toate marcile la care se face referire in acest articol sunt membre APIA.

Pinocchio, nasul si Constiinta...Ca si cum promovarea „taxei speciale” nu ar fi fost suficienta, o parte din importatorii auto din Romania continua „vanatoarea de fraieri” in randul propriei clientele. Pur si simplu le strecoara sub capota masinilor noi motorizari Euro3, fapt care – conform noii legislatii fiscale – presupune o taxa speciala de prima inmatriculare uriasa 1800-3000 lei.

Cum a aparut acest subiect ?

Totul a inceput cu spotul Citroen. L-am vazut pe TV intr-un moment in care piata era inghetata, in plina criza a „taxei speciale”. M-am uitat in specificatiile tehnice – motorizarea 1,6i (benzina) aflata in promotie la TV este Euro 3. Oops ! 2200 lei taxa la prima inmatriculare…

Urmatorul semnal a fost un alt spot – Chevrolet. „De-acum cu 25% mai ieftin”. Lacetti, modelul promovat are absolut toate motorizarile Euro3… Un alt spot, o alta cautare in specificatiile tehnice, o alta surpriza neplacuta – si la Skoda si la VW exista motorizari Euro3…

Mi-am amintit si de sloganul Symbol – „diesel la pret de benzina”. Si la Renault exista Euro3 sub capota masinilor noi…

Plecand din aceste puncte, am lecturat specificatiile tuturor modelelor importante din piata auto romaneasca si am constatat ca exista un numar mare de motorizari „Euro3” ce pot fi cumparate de clientii neavizati sub camuflajul unor „oferte speciale”. Pretul mai mic cu 300 euro, iar taxa mai mare cu 600. Adica tzeapa.

Atentie, cele scrise mai jos au doar caracter orientativ. Daca doriti precizari concrete despre anumite modele de masini, nu ezitati sa ne scrieti.

A) Marci auto fara probleme, care au absolut toate motorizarile Euro4, neavand nici o motorizare Euro3 ascunsa in vreo oferta din Romania – Alfa Romeo, Audi, Dodge, Fiat (inclusiv 1,2-ul benzina de pe Punto Clasic dat euro3 in catalogul APIA…) Honda, Opel, Porsche si Subaru.

B) Marci auto cu un numar redus de mortorizari Euro3:
BMW – cateva motorizari seria 7, X3 si X5.
Nissan – doar motorizarile modelului Patrol sunt E3.
Mitsubishi – doar Pajero Sport este E3.
Mercedes – Vaneo, toate versiunile E3 – plus anumite motorizari din clasele C, E, G.
Peugeot – doar motorizarea 2,2HDi de pe 607 este E3.
Saab (cateva versiuni sunt inca E3), Seat (toate dieselurile de pe Alhambra sunt E3), Suzuki (dieselurile de pe Ignis si Grand Vitara sunt E3).

C) Marci /modele auto populare care sunt Euro3 (si care tac malc…):
Daewoo tot ce se produce la Craiova este E3
Dacia 1,5 dCi, toate modelele sedan diesel sunt E3. Aici trebuie precizat ca directorul general Dacia, dl. Francois Furmont, a declarat public ca TOATE masinile produse la Pitesti sunt E4…
Chevrolet Lacetti (spot TV ticalos…) E3 integral.
Hummer – toate modelele sunt E3
Kia Sportage integral si jumatate din motorizarile Cerato sunt E3.
Lada integral E3
Lancia Phedra integral E3
Maserati – incredibil, absolut toate modelele sunt E3
Mazda 6 (din nou incredibil…) toate versiunile sunt E3.

D) Marci care deruteaza clientela prin spoturi publicitare (voit sau nu…).
– Renault are un slogan perfid „Diesel la pret de benzina” fara a preciza ca se refera la diesel Euro3 si benzina Euro4. Motorul 1,5 dCi, cel care echipeaza si Logan, este depasit moral, fiind E3.
Citroen care are in promotie motorizari E3 (1,6i benzina) asteptand fraierii sa muste momeala din spotul TV.
Chevrolet Lacetti, model promovat la TV ca are preturi reduse cu 25% (datorita scaderii taxei vamale) este integral E3. De aceea, absolut toate versiunile Lacetti sunt aducatoare de taxe uriase.

Alte unghiuri:
– La Skoda si VW trebuie mentionata „moda” amestecarii motorizarilor E3 si E4. Aici, motorizarile invechite sunt – benzina 1,4 litri (cea de 75 CP) si 1,9 TDi. Insa atentie – grupul VW are si motorizari de 1,4 benzina si 1,9 TDi norma E4, astfel incat pentru un client fara pregatire tehnica este extrem de greu sa faca diferenta intre cele doua tipuri de motorizare.
– La Hyundai jumatate din motorizari sunt E3, inclusiv pe… modele nou introduse in piata.
– Atentie la SUV-uri. Si la acest tip de automobile puteti gasi amestecul E3-E4 in ofertele importatorilor, iar taxele vor fi pe masura clindreelor mari…

Deocamdata atat. Vom reveni pe masura ce vom avea noutati.

Acest articol are o continuare „Normele Euro 4 sunt optionale?” in data de 11 mai 2007.

  72 comentarii despre “Masini noi „Euro3” – vanatoare de fraieri”

  1. Va felicit pt. insistenta si (f.rar)obiectivitate.
    Aveti perfecta dreptate ca acest popor s-a obisnuit sa fie o vesnica victima. Ei bine nu mai tine.
    Din punctul meu de vedere, pozitia celor de la Dacia este jenanta.Societatea noastra a fost dealer Dacia pana in 2005. Dupa o colaborare cu Dacia de la infiintarea uzinei ni s-a spus ca nu mai corespundem cerintelor si perspectivelor lor.Ce poti sa faci? Economie de piata! a fost raspunsul. De a doua zi,am fost tratati egal cu orice service-bomba. Desi detineam aparatura si documentatia pentru toate modelele pana la Logan, am fost blocati inclusiv la achizitionarea de piese schimb(prin anexa la avizul de p.s. se specifica faptul ca montarea intr-un alt service decat cele din lista, atrage pierderea garantiei) Economie de piata!
    Pai domnilor de la Dacia,nu mai este economie de piata si in ceea ce priveste taxa de prima inmatriculare?
    In scrisoarea deschisa adresata de dl.Fourmont d-lui PrimMinistru se spune ca acum suntem europeni dar trebuie sa tinem cont inainte de toate de interesul national! Extraordinar!Noua ne spuneau ca trebuie sa fim europeni!
    Iata ca dl. Fourmont este ba european,ba „roman”,in functie de interes.Nu e corect! Taxa speciala va fi platita de romani si nu de posesori de Dacia, Daewoo, Mercedes sau orice altceva.
    Sa scoata Loganul de 5000 Euro, cum s-a promis si vor creste vanzarile, nu cersind favoruri.
    Va multumesc!
    Cu stima,
    G.Parvu

  2. Oricum, cu taxă sau fără taxă, tot trebuie să căscăm bine ochii când cumpărăm un automobil nou sau mai puÅ£in nou. Dacă nu e taxa, e altceva care poate să ne coste. Concluzia e simplă: deschidem bine ochii ÅŸi nu deschidem (prea) larg portofelul…

  3. Am un Passat in leasing de 1,9 TDI, an fabricatie 2005. Cum pot afla daca este E3 sau E4 ?

  4. Am aflat va multumesc, in certificatul de inmatriculare la pozitia nr.10, la sfarsitul nr. de omologare este trecut „E4”

  5. Sunt un pic nedumerit fata de informatia cu privire la motorizarile Volkswagen (si probabil si Skoda). Motorul 1.5 75 CP, atat conform sitului producatorului, cat si conform certificatului meu de inmatriculare (posesor de Seat cu acelasi motor), este EURO 4. Asa ca ar fi interesant de stiut de unde aveti dumneavoastra informatia.
    Cat despre Citroen – sunteti sigur ca 1.6i este EURO3? Daca da, inseamna ca si ei mint pe site.
    Oricum, asteptam Loganul intre 2000 si 4000 de EUR… asta chiar o sa-mi placa.

  6. Rectificare – era vorba de motorul 1.4 litri, 75 CP (iata cum, din pricina unei erori de dactilografiere, un 4 devine 5 – la fel cum un 3 poate deveni 4….)

  7. Skoda Fabia motor 1,4 75CP este E3 pe cutie automata si E4 pe cutie manuala. Informatia este scoasa din Catalogul Apia editie 15 feb 2007. Minte APIA, mint si eu.

    Motorizarea de 1,4 benzina la 75 CP nu exista pe Seat ca oferta 2007. 1.4 benzina pe modelele Seat este la 85CP.

  8. Aha… deci combinatia cutie automata este E3. Intersant. Mersi de lamuriri.
    La Seat acum, corect, este motorul de 85, insa acum 2 ani inca era motorul de 75, EURO4 (evident, cu cutie manuala).
    Toate bune!

  9. Apropo de Citroen, in acelasi catalog (m-am mai uitat o data 😮 ) la C4 apar 3 versiuni motorizate benzina 1,6. Doua sunt catalogate E3 (cele aflate la pretul din spotul TV), iar una este intradevar E4 pentru versiunea VTR.

    Daca o fi vreo greseala in catalog, scuze. In acest caz voi cere dublul banilor de abonament inapoi.

    Daca inregistrarea din catalog este corecta, Citroen are probleme de publicitate mincinoasa, mai ales ca pe site ei dau 1,6i ca fiind eminamente E4.

  10. Mda, oricum, e dubios!
    De altfel, cred ca mai clar ne pot spune chiar proprietarii unui C4 in cauza… daca e vreunul care citeste pe aici.

  11. Cred ca ideea centrala este aceea ca exista DEJA o regula in piata auto: – la inceput de an se incearca lichidarea anumitor stocuri, cele care risca sa devina din ce in ce mai putin vandabile.

    Incepand cu 2007, acest obicei prost (prost=fara reduceri pt clienti) poate deveni si unul PAGUBOS (din cauza celebrei taxe speciale)

    Practic astfel de „detalii” pot deveni extrem de importante in 2007. In mod CERT daca mai exista fie si o singura masina Euro3 in stoc (indiferent de marca) in Romania, aceasta va fi vanduta rapid unui „fraier” la „oferta speciala”.

  12. As i vrea sa cumpar un suzuki ignis din 2003, are motor 1.3 ,e euro 3 sau euro 4?
    multumesc

  13. Si de unde se poate afla daca o masina e euro3 sau euro4?

  14. marta – exista doua motoare de 1,3 la suzuki ignis – unul diesel (pe motorina) si unul pe benzina. La care va referiti?

    Cel pe benzina este sigur Euro4.

    Dieselul figureaza in catalogul APIA ca Euro3.

  15. OFF THE TOPIC: mă bucur să văd mai multe comentarii pe site. Asta înseamnă ori că sunt mai mulţi cititori, ori că subiectele abordate sunt mai interesante. Felicitări Iulian, se pare că faci bine ce faci!