nov. 112006
 

Noul Cod Fiscal valabil de la 1 ianuarie 2007 contine atat noile impozite auto, cat si controversata taxa speciala aplicabila exclusiv la prima inmatriculare in Romania a unui automobil.

Aceasta taxa speciala se aplica tuturor automobilelor sub 3,5 tone, si celor noi si celor second hand, la prima inmatriculare in tara noastra.

Categoriile de poluare sunt – Hibride (taxa zero), Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si Non-Euro (cel mai scump).

Categoriile de varsta auto sunt: – sub 6 luni (inclusiv noi), 6 luni – 2 ani, 2 ani – 4 ani, 4 ani – 6 ani, peste 6 ani.

Puteti calcula taxa speciala auto cu ajutorul calculatorului aflat pe banda laterala dreapta a sitului nostru. Pentru o documentare completa, aveti mai jos un link pentru versiunea oficiala a noului Cod Fiscal, publicata in Monitorul Oficial – Download (format pdf).

  188 comentarii despre “Cod fiscal 2007”

  1. O TIMPENIE MAI MARE NU SE PUTEA/COSTA PREA MULT.AR TREBUI SA LE DEA O AMENDA MARE EU.CE SA CUMPARAM GUNOAIELE LOR DE LOGAN SAU RENAULT???AM CUMPARAT UN RENAULT SCENIC FABRICATIE 2006 NOU DE LA REPREZENTANTA LA 6000 KM SA DUS POMPA DE INJECTIE.AM SCAPAT DE EA.

  2. AR TREBUI SA FACEM CEVA SA NU MAI TOLERAM.CHIAR ISI BAT JOC DE NOI>NU ATI VAZUT CUM ARATA LOGAN BREAK??ZICI CA TRANSPORTA MORTI IN FIECARE MINUT.DOAR CINE NU A AVUT O MASINA ADEVARATA POATE SA CUMPERE GUNOIUL ALA DE MASINA.SINTEM IN 2007 SI TUROMETRUL LA DACIA ESTE OPTIUNE.

  3. O SA IMI INMATRICULEZ UN BMW CU MOTOR DE 4000 DAR IN GERMANIA NU AICI.MA COSTA 500 EURO ASIGURARE FULL.E MAI CONVENABIL DECIT O TAXA DE 13000 DE EURO

  4. Cred ca este un complot ceva mai larg… Absolut TOTI importatorii (indiferent de marca) sunt avantajati de aceasta taxa. De fapt initiatorul proiectului a fost chiar APIA (Asociatia Prod si IMportatorilor de Automobile din Romania). Din aceasta asociatie face parte si Dacia, dar si BMW sau oricare alta marca…

  5. Taxa vrea sa descurajeze importurile de masini sh dar mai ales cele cu motor mare. Se numeste taxa de mediu doar de fatada, ponderea cea mai mare din aceasta o reprezinta capacitatea cilindrica a masinii si nu normele de poluare. Dar ea nu poate sta in picioare. Guvernul a numit-o taxa de mediu pentru a ocoli legea comunitatii europene. Aceasta interzice orice taxa vamala, acciza, etc, ce poate defavoriza un produs comunitar fata de unul local. Insa taxa de mediu asta face! Restrictioneaza importul de auto sh din comunitate… deci din punct de vedere legal aceasta taxa nu poate exista in interiorul UE. Sper totusi ca legea europeana nu poate fi ocolita. Ar trebui sa se sezizeze Curtea Europeana de Justitie…

  6. Si apropo de conspiratie… Cu noile impozite se vede clar ca se urmareste tot restrictionarea detinerii de autoturisme cu motoare mari. La un motor de dacie se plateste cateva sute de mii iar la un motor de 8000 de centimetri cubi taxa ajunge aproape de 50 de milioane de lei pe an !!! Pentru un BMW de 4000 cc se platesc 24 mil pe an…

  7. Pentru Ciprian – sa facem totusi o mica diferenta intre impozit si taxa speciala. Impozitul se percepe anual, in timp ce taxa speciala auto se plateste o singura data – la prima inmatriculare in Romania.

    Nu detin adevaruri universale ๐Ÿ™‚ insa proportionalitatea intre taxa speciala si cilindree nu cred ca este antieuropeana, nefiind o inventie romaneasca. Probabil VALORILE taxei sunt usor prohibitive…

  8. Intradevar, impozitul (cel platit anual) este disproportionat de mare pentru motorizarile mari ๐Ÿ™

  9. Cunosc diferenta intre taxa de mediu si impozit. Faceam doar o remarca si anume aceea ca printr-o ciudata „coincidenta” ambele descurajeaza detinerea sau inmatricularea de automobile cu motoare mari. Valoarea taxei este aproape nula pentru Dacii (undeva sub 200 euro), la fel ca si valoarea impozitului anual (250 – 300 mii lei pe an), in timp ce pentru motoarele mari – dadeam acel exemplu de 8000 cmc pe care l-am putea considera ca un maxim existent pe piata – se plateste o taxa de mediu de aprox. 23000 euro daca masina este non-euro si mai veche de 6 ani si undeva peste 6000 daca masina e noua-nouta si cu euro 4, valoarea impozitului anual pentru aceasta fiind de 48 mil. Pentru un BMW de 4000 cmc cu euro 3 si mai vechi de 2 ani tot se platesc peste 8000 de euro la prima inmatriculare… Daca tu numesti taxa asta „usor” prohibitiva eu imi permit sa te contrazic… Taxa este de-a dreptul prohibitiva doar pentru unele din automobilele de pe piata comunitara. In ceea ce priveste conceptul de taxa antieuropeana stiu ca mai exista astfel de legi tot in state nou-intrate in UE dar in acele tari taxa este muuuuult mai mica decat la noi si nu face o discriminare atat de mare intre automobile. La noi este evident ceea ce se urmareste cu aceasta taxa, care intr-adevar nu respecta principiul european de libera circulatie a marfurilor in interiorul UE. Nu proportionalitatea intre taxa speciala si cilindree este antieuropeana ci aplicarea acestei intre membrii UE intre care nu pot exista taxe vamale sau orice taxe cu efect echivalent. In legislatia europeana nu numele, natura , sau modalitatea de aplicare a taxei conteaza, ci efectele ei… Si chiar daca taxa se aplica si produselor nationale ea se aplica in mod inegal si discriminator fata de cele comunitare. Dealtfel parerea mea personala este ca taxa de mediu nu va rezista nici macar un an in forma ei actuala.

  10. Pt. Ciprian – La faza cu „taxe” si „impozite” eu am fost nauc, nu tu. Scuze.

    Ref. la taxe -> Exista o mica legatura intre taxa speciala si impozit auto… Spre exemplu, in Danemarca si Finlanda taxa de inmatriculare auto este uriasa (in anumite cazuri sare de 50%), iar impozitul este mic (chiar zero pentru modele putin poluante). Daca judecam din acest unghi, al tandemului celor „doua taxe din acelasi portofel”, expresia „taxa usor prohibtiva” are – cat de cat -sens…

    Statistic vorbind, pe segmentele de volum (A,B si C), unde motorizarile arareori depasesc 2 litri (arareori = realitatea din piata romaneasca = 1,4 – 1,6 litri) impozitul nu este unul prohibitiv. E mai mare, adica RAU (de acord cu tine), dar nu prohibitiv. Hai sa-i spunem „a 13-a intretinere la bloc pe timp de iarna” ๐Ÿ™‚

    Sarind la cilindree mai mare de 2 litri intram in zona in care ai dreptate 100%.

    Inca o data scuze pentru confuzia pe care am facut-o EU (si nu tu) legata de primul tau comentariu. In plus, imi voi face lectiile (o documentare „europeana”) si vom putea discuta la Radio Total in direct la „Automotive” (sambata de la 10) despre aceasta problema intr-una din editiile din decembrie. Merge mai bine ca pe net ๐Ÿ™‚

  11. Intradevar eu ma refeream la faptul ca masinile cu capacitate cilindrica mare vor fi foarte greu de inmatriculat si folosit intrucat se incearca inlaturarea lor atat prin impozitul anual cat si prin taxa de mediu. Probabil ca aceste masuri sunt menite sa protejeze automobilul autohton, dar nu este normal…

    Mi se pare insa foarte interesanta ideea cu plata impozitului in functie de cat de poluanta este masina. Din cate stiu se foloseste si in Germania, dar nu sunt foarte sigur. Ar fi mult mai corect dupa parerea mea, intrucat diferenta de centimetri cubi nu justifica plata unui impozit, la unele masini chiar de peste 100 de ori mai mare decat la Dacie.

  12. taxa de imatriculare este o porcarie. S-a introdus si in Ungaria in momentul aderarii si in februarie 2007 statul maghiar trebuie sa plateasca inapoi la toti cei care au platit aceasta taxa deoarece sa facut circ pe tema asta si UE ia obligat sa dea inapoi banii cumparatorilor, pe motiv ca o masina inmatriculata odata in UE nu mai poate fi inatriculata de prima data

  13. De la 1 ianuarie vom avea 2 imnuri. Adica 2 categorii de taxe ๐Ÿ™‚

  14. trebuia sa plec sa imi iau o masina adevarata, dar m-am razgandit, cred ca o sa iau o bicicleta, oare la asta se platesc cmc ai cadrului?

  15. cred ca stiti ca Tariceanu era seful APIA(acum nu stiu daca mai este) si ca ce are el pe la Citroen nu prea sare des de 2500 cmc, asa ca ce ne mai batem capul.