Oct 172006
 

Sondajul anual al Strategic Vision – Total Value Index (TVI) dat de curand publicitatii, a cuprins printre castigatori marcile Hyundai, BMW si MINI. Firma cu sediul la San-Diego a anuntat rezultatele pentru 2006, pe baza unor ratinguri date de proprietarii modelelor noi. In studiu au fost luate in considerare raspunsurile a peste 29,000 clienti, ce au cumparat modele intre noiembrie 2005 si octombrie 2006. In plus, firma a realizat si un sondaj Customer Delight Indexâ„¢ urmat de Total Value Indexâ„¢, ce se axeaza pe diferite aspecte ale experientelor prin care trec noii cumparatori.

Studiul, ia in considerare factori diversi, de la nivelul de siguranta si pana la cel inovator si valoare reziduala. Strategic Vision a scos la iveala progresele tandemului Hyundai-Kia cu privire la garantie si design, si a situat brandurile deasupra rivalelor Toyota si Honda la unele categorii, prin modelele Kia Optima, Hyundai Azera si minivan-ul Kia Sedona. Toyota a iesit totusi in sondaj destul de bine, cu modelele Scion si Lexus pe primele locuri in categoriile lor. GM a ocupat locul intai ca producator national, cu patru categorii castigate, inclusiv pentru modelele Corvette si Saturn Vue. Si BMW si MINI au fost considerate branduri de top, cu o valoare reziduala foarte buna, in timp ce Honda s-a clasat si ea in frunte cu modele ca Civic, Accord Coupe si Pilot.

Pentru al doilea an consecutiv, General Motors a inregistrat cele mai multe pozitii fruntase in sondajul anual realizat de Strategic Vision, denumit Total Quality Indexâ„¢ (TQI), avand modele ce s-au situat pe primul loc la 5 segmente din cele opt castigate de firmele americane. Asta, spre diferenta de concurentii de la J.D.Power care a oferit scoruri mici pentru GM. Pe cine sa credem?

Insa nu numai o corporatie a dominat competitia, Toyota castigand la patru segmente, BMW si American Honda la trei iar Chrysler Group la doua. BMW din nou a iesit brandul cu cele mai bune note, pentru al saptelea an consecutiv, iar Volkswagen America a iesit din nou ca cea mai buna corporatie full-line. Nici unicul castig al Ford nu este de neglijat, pentru ca mult anuntatul model Fusion s-a umplut de laude.

Din cele 20 segmente premiate, cele americane au luat 8, reprezentand 40%. Firmele japoneze au castigat tot atatea premii, in timp ce cele europene doar 4, reprezentand restul de 20%. Vesnicul castigator Honda Odyssey (cinci ani la rand), micutul leader Mini Cooper (trei ani din patru de participare) si Chevrolet Corvette (trei ani la rand) au fost din nou in frunte la clasele lor. Desi cu un scor bun in sondajul TQI, companiile coreene au iesit totusi din centrul atentiei anul acesta.

Total Quality Indexâ„¢ (TQI) este cea mai importanta metoda de masurare a satisfactiei clientilor. Sondajul cere cumparatorilor sa dea note pentru toate asptectele implicate de detinerea unui vehicul, inca din momentul cumpararii.

Iata vehiculele care au castigat premii:

Masini mici – Honda Civic – scor TQI: 871
Masini mici multi-functionale – Chevrolet HHR: 865
Masini de talie medie – Ford Fusion: 884
Masini mari – Dodge Charger: 906
Masini mediu luxoase – Lexus IS 250/350: 919
Masini luxoase – BMW 7-Seria Sedan: 928
Masini mici sub 25,000 USD – Mini Cooper: 909
Masini mici peste 25,000 USD – Chevrolet Corvette Coupe*: 908
Decapotabile sub 30,000 USD – Mini Cooper decapotabila: 896
Decapotabile peste 30,000 USD – Chevrolet Corvette decapotabila: 912
Minivan – Honda Odyssey*: 876
SUV mic – Saturn VUE: 870
Crossover mediu – Dodge Magnum: 880
SUV mediu – Toyota 4Runner: 878
SUV mare – Nissan Armada*: 907
SUV mediu luxos – Lexus RX 330/400H: 904
SUV luxos – Land Rover Range Rover Sport: 910
Pickup compact – Toyota Tacoma*: 849
Pickup mare – Honda Ridgeline: 885
Pickup de forta – Chevrolet Silverado 2500/3500: 870

Articole cu tema apropiata: