Oct 022006
 

Adaptare dupa Stefan Lombard de la „Sports Car Market”

Masinile bune pot fi greu de gasit. In schimb, bunii colectionari de masini exista apoape peste tot. Masinile cele mai valoroase sunt tinute in cercuri restranse, private, protejate de ochiul public. Atunci cand o masina exceptionala apare la licitatie, colectionarii prind de veste imediat. Iar cand termina batalia paletelor de licitare si a conturilor bancare, rezultatul poate fi impresionant, vanzari de multe milioane de dolari. Dar, ce-i provoaca pe colectionarii seriosi sa plateasca sume uriase bani pentru o masina? Raspunsul poate fi dat intr-un singur cuvant – istoria! Iata „Top 15 – cele mai scumpe masini de colectie”, bazat pe o baza de date de peste 40.000 de tranzactii publice intretinuta de revista Sports Car Market, ce urmareste piata colectionarilor de masini cumparate si vandute la licitatii:

No. 15 — 1937 Mercedes-Benz 540K Special Roadster
Pret: $3.6 milioane ($4 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Jan. 18, 2002 A fost vanduta de Casa de licitatii RM din Phoenix.

1937 Mercedes-Benz 540K Special Roadster

Aceasta masina a fost procurata de la standul Berlin Motor Show 1937 de la mogulul cinematografiei Jack Warner. Doar 6 Roadstere au fost construite cu aceasta coada lunga a caroseriei precum acest exemplar, iar acest model este si astazi considerat drept cea mai frumoasa masina Mercedes-Benz construita vreodata. Cand a fost vanduta in 2002, arata inca foarte proaspata dupa ultima restaurare masiva, stare atestata de numeroasele premii castigate la concursurile de frumusete si eleganta desfasurate peste tot in lume.
……………………………

No. 14 — 1938 Talbot-Lago T150C
Pret: $3.7 milioane ($3.8 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Aug. 19, 2005 Casa de Licitatii RM in Monterey, California.

1938 Talbot-Lago T150C

Un alt T150C din cele trei masini ce au iesit pe piata in a doua jumatate a anului trecut. Aceasta, un alt coupe „lacrima”, dar cu un stil al caroseriei cu taietura pe spatele caroseriei, a aparut cu o istorie completa a fostilor proprietari si o fina patina data de o restaurare mai veche. Licitata de Casa de Licitatii RM in Monterey, California, strigarea a inceput de la $2 milioane, a urcat repede la $3 milioane, iar apoi a urcat cu cresteri de cate $50,000 pana la suma finala de achizitie.
……………………………

No. 13 — 1956 Ferrari 410 Sport Spyder
Pret: $3.8 milioane ($4.3 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Aug. 17, 2001. A fost vanduta de Casa de Licitatii RM la Monterey, California.

1956 Ferrari 410 Sport Spyder

Doua din aceste masini au fost construite sa concureze si sa castige faimoasa cursa din Mexic, Carrera Panamericana, dar preocuparea pentru siguranta competitiei a dus la anularea ei inca inainte ca cele doua masini sa aiba sansa sa participle la ea. „Sora” acestui exemplar s-a bucurat de un mare success in alte parti, in special la cursele pe drumurile americane. Istoria sportiva a acestei masini este mai putin impresionanta, dar masina insasi reprezinta scopul lui Enzo Ferrari.
……………………………

No. 12 — 1938 Talbot-Lago T150C SS
Pret: $3.9 milioane
Data vanzarii: Jan. 22, 2006 vanduta de Gooding & Company la Palm Beach.

1938 Talbot-Lago T150C SS

Acest fuzelaj frantuzesc „teardrops” a iesit rareori la vanzare, dar la sfarsitul lui 2005 – inceputul lui 2006, trei exemple diferite au fost vandute la licitatie, fiecare cu mai mult de $3.5 milioane. Cu istoria Le Mans din 1939 si o restaurare recenta intr-o conditie naucitoare, acest exemplar, reprezinta un record mondial al pretului marcii la o licitatie.
……………………………

No. 11 — 1967 Ferrari 275 GTS/4 NART Spyder
Pret: $4.0 milioane ($4.1 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Aug. 21, 2005 vanduta de Casa Gooding & Company la Pebble Beach, California.

1967 Ferrari 275 GTS/4 NART Spyder

Aceasta a fost o masina de nisa dorita de piata americana. A fost prima din zece produsa, si una din doua construita cu o caroserie usoara din aluminiu, a luat locul doi din clasa la cursa de 12 ore de la Sebring, si-a facut aparitia in filmul „The Thomas Crown Affair” si a servit deasemenea ca masina de teste (Road & Track test car). O masina rara, cu ceva istorie.
……………………………

No. 10 — 1937 Alfa Romeo 8C 2900
Pret: $4.1 milioane ($4.9 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Aug. 28, 1999 A fost vanduta de Casa Christie la Pebble Beach, California.

1937 Alfa Romeo 8C 2900

Avansata din punct de vedere mecanic pentru timpul sau, motorul de 2.9-litri 8C a dominat cele mai multe curse in care a intrat. Astazi, este considerata cea mai frumoasa masina sport construita inainte de razboi. Faptul ca aceasta masina a fost recarosata ca o eleganta cabrioleta (sau mai corect a beneficiat de o noua caroserie) dupa zilele ei in lumea curselor se prea poate s-o fi ajutat-o in obtinerea pretului, ca si faptul ca a fost construita la vremea sa de Pinin Farina, liderul constructorilor italieni ai acelor vremuri.
……………………………

No. 9 — 1953 GM Futurliner
Pret: $4.3 milioane
Data vanzarii: Jan. 14, 2006 vanduta la licitatie Barrett-Jackson din Scottsdale, Arizona.

1953 GM Futurliner

Acest autobuz a facut turul Americii, prezentand tehnologia GM in „Parada Progresului.” Continuand interesul in conceptul asupra vehiculelor americane al vremii, plus dorinta unui licitator de a-si completa colectia cu un astfel de vehicul, a condus spre acest rezultat la o licitatie Barrett-Jackson din Scottsdale, Arizona. In timpul licitatiei, vanzatorii sperau sa obtina $600,000, o cifra dubla fata de cat au bagat in restaurarea ei.
……………………………

No. 8 — 1964 Shelby Cobra Daytona Coupe
Pret: $4.4 milioane ($5.2 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Aug. 19, 2000 vanduta de Casa de licitatii RM la Monterey, California.

1964 Shelby Cobra Daytona Coupe

In anii 60, orice a atins Carroll Shelby s-a transformat in aur. Fost pilot de curse si „tatal” emblematicei Cobra Roadster, Shelby Daytona Coupe a fost construit sa invinga Ferrari in cursele de anduranta. A castigat Campionatul Mondial in 1965, un fapt niciodata repetat de o masina americana. A fost deasemenea masina personala a lui Shelby, fapt ce a ajutat-o sa atinga pretul licitatiei Casei de licitatii RM la Monterey, California.
……………………………

No. 7 — 1935 Duesenberg SJ Speedster
Pret: $4.5 milioane ($4.7 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Aug. 15, 2004.

1935 Duesenberg SJ Speedster

Poreclit „Mormon Meteor,” acest Duesie a fost construit sa stabileasca recordul de viteza pe teren plat. Facand doar asta, constructorul din Utah Ab Jenkins a atins 218 km/h (135.47 mph) la Bonneville Salt Flats. Istoria impecabila si rara oportunitate de a detine unica masina de acest fel explica acest pret atat de ridicat la vanzarea organizata de Gooding & Company la Pebble Beach, California.
……………………………

No. 6 — 1930 Bentley Speed Six
Pret: $5.1 milioane ($5.4 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: July 23, 2004 Vanduta de Casa Christie la Le Mans, Franta.

1930 Bentley Speed Six

Bentley a castigat cursa de la Le Mans in 1924 si apoi a fost din nou pe podium din 1927 pana in 1930. Aceasta masina, a terminat a doua in 1930 si este privita ca cel mai original si mai important supravietuitor Bentley. Vanduta de Casa Christie la Le Mans, Franta, rezultatul a fost cu $2 milioane peste pretul estimat de strigare si reprezinta cel mai mare pret platit vreodata pentru o masina britanica si deasemenea cel mai mare pret de vanzare al unei masini in Franta .
……………………………

No. 5 — 1966 Ferrari 330 P3
Pret: $5.6 milioane ($6.6 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Aug. 19, 2000 vanduta de Casa Christie la Pebble Beach, California.

1966 Ferrari 330 P3

Extraordinarul P3 a fost construit doar pentru curse, iar aceasta masina in particular a fost vanduta de Casa Christie la Pebble Beach, California; are cateva curse la activ. Cel mai bun rezultat, locul 3 la cursa de 24 de ore de la Daytona pe un podium castigat in totalitate de Ferrari.
……………………………

No. 4 — 1962 Ferrari 330 TRI/LM
Pret: $6.5 milioane ($7.2 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Aug. 16, 2002 A fost vanduta de RM Auctions la Monterey, California.

1962 Ferrari 330 TRI

Ultimul Testa Rossa construit, ultima masina cu motorul pozitionat in fata, aceasta masina a fost pilotata de Phil Hill si Olivier Gendebien spre victoria de la Le Mans din 1962. Astazi, are o caroserie ce nu mai este cea originala, si desi pedigree-ul ei a castigat acest pret, expertii sugereaza ca noua caroserie a ingreunat vanzarea.
……………………………

No. 3 — 1931 Bugatti Royale Berline de Voyager
Pret: $6.5 milioane ($11.8 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: June 1986.

1931 Bugatti Royale Berline de Voyager

Acest Bugatti Royale a fost parte a unei colectii a marelui colectionar Bill Harrah. Cand colectia sa de 1.400 de masini a fost vanduta la trei licitatii in 1986, aceasta masina a avut parte de o prezentare grandioasa. O gala organizata in Reno, Nevada, numita „Evening Royale” a folosit drept loc de intalnire, si speculatii pre-vanzare incluzand cifre de doua-trei ori mai mari decat pretul de licitare.
……………………………

No. 2 — 1929 Mercedes-Benz 38/250 SSK
Pret: $7.4 milioane ($7.9 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Sept. 3, 2004 A fost vanduta de Casa de licitatiiBonham in Sussex, U.K.

1929 Mercedes-Benz 38/250 SSK

Cea mai pura masina sport a timpului sau; un trio de SSK a ocupat podium-ul Grand Prix German din 1927. 33 de masini au fost construite, si toate au avut viata grea, iar astazi doar cateva au supravietuit in forma completa si originala. Acest Mercedes-Benz 38/250 SSK din 1929 este ne-restaurat si inca are piese originale, caroserie originala.
……………………………

No. 1 — 1931 Bugatti Royale Kellner Coupe
Pret: $8.7 milioane
($17.6 milioane ajustat cu inflatia)
Data vanzarii: Nov. 17, 1987 vanduta de Casa de Licitatii Christie in Londra.

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

Impozanta si opulenta in aproape toate sensurile cuvantului, enormul Bugatti Royale a fost o masina a regilor – ori ar fi trebuit sa fie. Doar sasiul singur a costat $25,000, iar caroseria a adaugat alti $18,000. Aceasta masina a fost vanduta la o licitatie a Casei Christie la Sala Royal Albert Hall din Londra, unui licitator anonim.

Articole cu tema apropiata:

  14 comentarii despre “TOP 15 – Cele mai scumpe masini de colectie”

  1. Sunt cele mai frumoase masini care le-am vazut vreo data … -Continuati asa……..

  2. sant incantat ca am dat peste asa raritati dar sant total dezamagit pt ca acest bugatti de pe prima pozitie nu este cea mai scumpa masina de colectie mai sant cateva peste pretul ei printre care si un mecedes de vro 24 de mil

  3. mercedez w 196

  4. Articolul lui Stefan Lombard se refera la masini din baza de date cu tranzactii publice a revistei Sports Car Market. (Probabil ca) recordurile respective se refera la tranzactiile efectuate in toata lumea, dar NUMAI in case de licitatii americane. Trebuie mentionat si un alt detaliu – topul este valabil pentru data la care a fost publicat (02.10.2006). De atunci a trecut un an (si ceva), iar autorul nu a facut un up-date (inca…).

  5. super tare masinile tata e un om de afaceri foarte mare shi doreste sa cupmere una

  6. am o masina alfa romeo alfetta din anul 1982, totul este complet si original; asi dori sa o reconditionez sau sa o vand unor iubitori de masini de colectie, pentru a fi pastrata; au mai ramas doar cateva masini din aceasta serie, in forma completa.astept raspuns! viorica. 10.05.2008

  7. Istoria auto pare câteodată mai frumoasă decât viitorul…

  8. Buna! As vrea sa va arat o VOLGA GAZ 21 din 1968, 100% originala, fara nimic reconditionat. I-ar sta bine printre aceste frumuseti.Este neagra, are si anvelopele originale, ba chiar si un radio pe lampi. Un adevarat colectionar ar fi incantat..

  9. Aveti fotografii?

    Daca doriti sa publicati o descriere a bijuteriei dvs, va pot scrie privat. Pentru acest lucru am nevoie de permisiunea dvs explicita.

  10. salut …am ji yo o IFA din 1954….stare buna…..dak sunteti interesati….ady_cretzu_90@yahoo.com

  11. ma intereseaza alfa romeo alfeta imi puteti scrie pe .bbibescu@yahoo.com

  12. alfetta mai este de actualitate?

  13. cred ca cel mai sigur ar fi sa ii scrieti omului pe e-mailul postat.