sept. 272006
 

Ford a dat detalii privind accelerarea planului de restructurare denumit „Way Forward”, intr-o conferinta de presa sustinuta la Detroit. „Way Forward” nu se refera decat la masuri privind structurile existente si nu la posibile viitoare achizitii, cum ar putea fi Daewoo Craiova. Planul original a fost anuntat pe 23 ianuarie si se refera la inchiderea a 14 fabrici si reducerea a 34,000 de slujbe pana in 2012. Odata insa cu scaderea drastica a vanzarilor de pickup-uri mari, in aprilie, datorata cresterii pretului la carburant, s-a simtit nevoia unei accelerari a punerii planului in aplicare, astfel incat in iulie, directorii de la Ford au recunoscut ca „Way Forward” va cunoaste modificari.

Astfel, se asteapta ca inchiderea fabricilor sa se produca mai repede, iar numarul de concedieri sa creasca. Ford si sindicatul United Auto Workers (UAW) planuiesc sa ofere compensatii tuturor angajatilor americani ai companiei. Conform unor surse din cadrul sindicatului, valoarea acestei compensatii poate ajunge pana la 140,000$ pentru un muncitor. Muncitorii pot alege intre 8 variante de pachete compensatorii, ce cuprin bonusuri pentru pensionare de 35,000 dolari, concedii platite pe durata a doi ani, pana la pensionare, si chiar pachete ce asigura plata educatiei universitare timp de 4 ani si o bursa. Muncitorii pot aplica pentru un anumit pachet pana la sfarsitul lunii noiembrie.

Anne Stevens si Dave Szczupak, doi dintre directorii importanti de la Ford au anuntat ca parasesc compania. Conform unui purtator de cuvant al companiei, nici unul dintre ei nu este de asteptat sa fie inlocuit prea curand. Stevens, 57 ani, lucra la Ford din 1990 iar Szczupak, 51 ani, lucra in cadrul Jaguar din 1985 si in nucleul Ford din 1999. Ford a anuntat ca va desfiinta 6 pozitii de conducere pana la sfarsitul acestui an, printre posturile targetate fiind cate unul important din fiecare departament.

Ce va urma dupa? Simtiti cumva in aer miros de praz?