Sep 192006
 

logo j.d.powerCompania J.D. Power si Asociatii a inceput sa includa si problemele de design in studiul sau de calitate, Initial Quality Study, pe 2006. Directorul pentru analiza si cercetare de la J.D. Power, Chance Parker, a subliniat ca – uneori – designerii nu sesizeaza lipsa de concordanta intre operele lor si asteptarile cumparatorilor. In goana dupa dotari de ultima ora, masinile prezinta erori de functionalitate in cele mai simple dotari, chiar si in cazul unor modele de lux.

Iata cateva exemple de probleme ce au captat atentia atat a designerilor cat si a clientilor:

1. Seful designerilor de la Jaguar, Ian Callum sustine ca grila de la Jaguar XK (model 2007) are aceleasi proportii si aceeasi forma ca cea de pe modelul E-Type. Dar multi fani Jaguar cred ca, mai degraba, aceasta seamana cu cea de pe Ford Taurus. Meciul continua…

2. La prima vedere, nu par sa existe mari diferente intre modelul Ford Explorer din 2007 si cel din 2006. Asta pana te urci si incerci sa inchizi usa. Modelul 2006, este dotat cu un bloc de spuma de 10 cm, introdus in partea din spate a usii, pentru a proteja soldul ocupantului in cazul unui accident. Partea proasta e ca din aceasta cauza, nu exista un maner de care sa apuci pentru a trage usa. In schimb, trebuie sa te apleci si sa cauti un maner separat de usa. E suficient de spus ca e cel putin ciudat. Cumparatorii s-au plans, asa ca Ford a anuntat ca modelul 2007 va fi schimbat si dotat cu manere pe interiorul usilor.

3. Sa iti dai seama unde este butonul pentru deschiderea rezervorului de benzina, pe o Honda S2000, este o adevarata aventura. Clapa de deschidere este pe partea dinauntru a usii, undeva in stanga soferului. Parerile sunt impartite, unii spun ca este destul de incomod altii ca este o masura in plus de siguranta impotriva unui eventual furt de combustibil.

4. Nissan s-a gandit ca mamicile vor adora exteriorul si interiorul modelului Quest. Dar mamicile soferite au gasit noul design de-a dreptul urat. Astfel, modelul 2007 va suferi schimbari, cum ar fi cel de la al treilea rand de scaune, ale caror tetiere se vor plia automat, astfel incat scaunele sa poata fi lasate jos usor. Actualele tetiere de la Quest trebuie scoase manual si puse deoparte, o operatiune care cere un efort prea mare din partea unei doamne.

5. Clientii sunt foarte duri in critici atunci cand e vorba de suportul de pahare, mai ales ca unele sunt de-a dreptul ingrozitoare. Suportul de pe a doua generatie de Nissan Altima a fost plasat exact in fata sistemului audio asa ca paharele au tendinta sa se verse peste locasul de casete. Acelasi lucru s-a intamplat si la modelele 1999-2005 Volkswagen Jetta, Golf, Passat si Audi A4. BMW Mini a suferit in clasificarea calitatii pentru ca un pahar inalt de cafea nu intra in suport. Mini a sfarsit prin a trimite posesorilor de masini cani special create pentru suport, pana cand inginerii vor schimba designul. Si pentru ca vorbim de pahare inalte, ocupantii noului Pontiac Solstice sau Saturn Sky trebuie sa aiba mare grija. Este situat intre scaune si putin in spate, ceea ce transforma orice incercare de a lua paharul intr-un veritabil numar de prestidigitatie in timpul condusului.

Doreste cineva sa sa faca o lista si cu modelele de la noi? Keep in mind – sunteti pe un blog si puteti comenta…

Articole cu tema apropiata:

  1 comentariu despre “J.D.Power – designeri vs. clienti”

  1. Super interesant acest lucru.Oricum cred ca o persoana care a reusit sa aleaga o masina nu va cauta tot felul de chichite.e adevarat ca unele masini au o ergonomie de toata jena dar treci peste ele cand esti fan adevarat.:) fan BMW