aug. 172006
 

ha_jap.jpgIntrucat masinile japoneze urca puternic in topurile de vanzari, sefii de la General Motors si Ford isi pun o intrebare cheie – „Unde am gresit?”. Conform unui articol aparut recent pe Automotive News, principala greseala a fost reducerea unor bugete cheie – cele destinate relansarii modelelor din piata.

GM si Ford sugereaza ca acest lucru este nereal, intrucat din aceste bugete se nasc noile modele ce vor aparea in 2008/2009/2010. Evident, este un truc. Suntem in 2006, iar ei au nevoie de modele noi astazi, nu peste 4 ani. In State, cea mai mare piata auto din lume, in primele 7 luni din acest an, mixul de vanzari a fost de 49.7% autoturisme si 50.3% masini mari, inclusiv SUV-uri. Este cea mai echilibrata proportie intre cele doua categorii din toata istoria auto. In 1995 s-au inregistrat 58.5% autoturisme si doar 41.5% masini mari. Mai demult, in 1990, splitul intre categorii a fost facut la pragul de 66.9% autoturisme si 33.1% restul.Pe companii, procentajul dedicat autoturismelor fost urmatoarele – GM: 42.3%; – Ford Motor: 37.8%; – Chrysler Group: 32.9%. Apune era autoturismului? Vom conduce cu totii numai SUV-uri? Sa nu ne grabim. Iata cifrele japonezilor – Toyota: 57.8 autoturisme, restul masini mari. Honda are un procent identic, 57,8%. Nissan: 53.1%.Prin urmare, americanii opteaza pentru autoturismele japoneze. In Europa acest trend intarzie, intrucat barierele vamale ii protezeaja pe producatorii locali. Insa aceasta protectie devine zi de zi tot mai putin eficienta. Japonezii au deja fabrici in Europa si – la brat cu alti asiatici – vor putea vinde fara taxe vamale.