Mar 052006
 

ACIS (Toyota)

Acoustic Controlled Induction System. Terminologie Toyota. Sistem de admisie controlat acustic.

Articole cu tema apropiata:

  9 comentarii despre “ACIS”

  1. bah da ce e asta k njuprea ma inteleg ??? cine imi da un raspia 10 punkte

  2. Puteti fi mai exact? Concret, ce anume doriti sa aflati?

    Puteti afla mai mult despre sistemul ACIS de la Toyota si de aici (in lb. engleza)…

  3. este vorba despre umplerea mai buna a cilindrilor.. sa zicem un fel de supralimentare acustica. in facultate am vazut studii si cercetari din tinerete ale profilor de motoare din brasov pe aceasta tema. ideea exista inca de atunci.. din pacate mijloacele tehnice erau reduse astfel incat se asigura supralimentarea acustica numai la turatia de putere maxima daca imi aduc bine aminte. mai exista posibilitatea a doua lungimi de traseu de admisie, trecerea de la unul la altul era facuta de o clapeta. aceste lungimi asigurau supralimentarea acustica numai la 2 regimuri ale motorului….

  4. Ceva imi spune ca omul care dorea sa ofere cele 10 puncte are o alta dilema decat aflarea functonarii ACIS (linkul indicat).

    La felul in care a fost formulata intrebarea, ma astept ca nelamurirea sa vina doar de la includerea cuvantului „acustic” in denumirea sistemului. Nu este vorba despre „comanda vocala” sau alte gadgeturi de acest gen.

    In acest caz, „acustic” are sensul de „perturbatie propagata pe sistemul de admisie”, care poate conduce (pe anumite paliere de turatie ale motorului) la un efect de supraalimentare, fara a se folosi turbo sau compresor. „Trucul” folosit de ACIS pentru obtinerea acestei supraalimentari este cel descris de Dorin, cu variatia traseului de admisie, cu ajutorul unei clapete, actionate de un actuator, controlat la randul sau de calculatorul masinii.

  5. 🙂 ..nu vreau cele 10 puncte..
    da, treaba sta cam in felul urmator.. cand se inchide supapa de admisie la sf aspiratiei, aerul in miscare cu o anumita viteza pe traseul de admisie se ‘loveste’ de supapa inchisa si se creaza astfel o unda de presiune care se va ‘reflecta’ (propaga) in sens invers.. se va intoarce apoi (probabil refelctata de vreun perete al tubulaturii de admisie) si ideea este sa prinda la intoarcere supapa de admisie deschisa. deci trebuie corelata turatia motorului (care determina si viteza aerului prin tubulatura de admisie) cu lungimea tubulaturii…un soi de punere in rezonanta…
    un acustician sau un cunoscator al mecanicii fluidelor ar fi mai nimerit sa explice asta 🙂

  6. Din cauza volumului mare de explicatii, cred ca Gyo deja regreta ca a pus intrebarea 😀

  7. Interesanta ideea.Tot mai simplu e cu turbo.Case closed.

  8. Case nu este deloc closed, because ACIS este mai ieftin la achizitie, servisare si intretinere…