Mar 012006
 

SkodaSitul original Skoda: http://www.skoda-auto.com/

Situl Skoda in Romania: http://www.skoda.ro/

Articole cu tema apropiata:

  221 comentarii despre “Skoda”

  1. Daca masina n-are senzor de placute de frana si se aprinde abs poate sa fie din cauza placutlor ca-s uzate ?

  2. Martorul ABS nu inlocuieste martorul placutelor. Aprinderea ABS se refera strict la acest sistem, auxiliar celui de franare.

  3. am o skoda octavia combi 2001, motor 1,6, initial s-au aprins beculete ESP si cel de la sonda lambda, acum si cel de la placutele de franare. cel din urma martor aprins indica o defectiune grava? consuma excesiv de mult, sa fie de la sonda? daca schimb sonda e pos sa nu se mai aprinda nici EPC?

    • Buna ziua, tot ce va scriu aici sunt povesti. O diagnosticare serioasa poate fi facuta NUMAI in service.

      Cei trei martori se refera la sisteme complet diferite:

      – Aprinderea martorului sondei lambda indica o defectiune a acesteia. Consumul mare este o dovada. Probabil ca remarcati deja in aceasta faza si o scadere a puterii motorului. Schimbarea sondei poate imbunatati substantial functionarea motorului. Sonda lambda este doar „suspectul principal”, martorul putandu-se aprinde si din alte motive.

      De aceea este bine sa va blindati cu hartii in service: comanda semnata de ei, copie dupa diagnosticare, factura, chitanta. Daca ei fac reparatia si simptomele persista, atunci veti beneficia de garantie la reparatie si nu mai trebuie sa scoateti bani din buzunar… Eventual puneti-le in vedere ca – daca va pun sa platiti sonda si nu se rezolva problema – veti apla la garantia REPARATIEI (nu a piesei).

      – martorul ESP aprins indica nefunctionarea sistemului. Uitati-va daca nu cumva butonul care il decupleaza manual (scrie pe el ESP) nu a fost cumva apasat accidental. Daca nu aveti buton de decuplare, inseamna ca in mod cert aveti probleme la unul din senzorii sistemului.

      – martorul placutelor de frane indica uzura avanzata a acestora. Daca nu le schimbati, ramaneti fara frane. Nu trebuie sa va panicati, de la aprinderea martorului si pana la tocirea completa a placutelor se mai pot scurge 100-200 km.

      Succes in service.

  4. de ce pierd ulei de la un schimb la altul?

    • Teoretic, uleiul poate fi pierdut (cantitati mici de vapori scapate pe undeva), acumulat (imediat dupa revizie, 200-300g ulei ramane in filtrul cel nou) sau ars (din cauza uzurii motorului o parte din ulei intra in amestecul aer-combustibil, arde si este evacuat pe esapament – fum negru).

      Practic, trebuie sa mergeti in service. Orice reparatie pe cont propriu poate agrava un eventual defect. Succes.

  5. Am o Skoda Oktavia cu care nu am avut probleme. Pana fiul meu a mers pe munte in zapada si a pus lanturile. A doua zi am observat ca este aprins martorul ABS si ESR continuu, si nici nu functioneaza ABS-ul. Mi-e si frica sa ma gandesc cat ma va costa aceasta excursie a fiului meu. Si oare, fara ABS poate functiona masina? Adica sa nu o mai repar doar cand imi voi permite financiar?

    • Buna ziua,

      In mod normal, puteti circula foarte bine si fara ABS sau ESP, comportamentul franelor este mai putin eficient, dar functioneaza foarte bine. Puteti astepta cateva saptamani pana aveti banii de service, dar este bine sa rezolvati cat mai curand.

      O regula nespusa a automobilului este cea a culorilor martorilor. Un martor portocaliu (sau de alta culoare ambientala) inseamna „avertisment” si puteti rula cu ei aprinsi. Cand se aprinde un martor rosu, nu mai aveti voie sa rulati, dacat in conditii extreme. Puteti conta pe asta, este un criteriu rezonabil.

      Insa, inainte de ORICE altceva, verificati daca aveti cumva vreun buton ESP (sau ASR). Este cumva apasat? Poate ca nu este vorba despre o defectiune, ci despre o utilizare corecta a ESP pe zapada. Mai mult despre ESP, aici.

      • Multumesc ca mi-ati raspuns la intrebare. Am gresit eu literele: in loc de ESP am scris ESR. Da, butonul ESP este aprins, are culoarea portocalie, deocamdata. Dar am incercat sa-l decuplez apasandu-l, dar nu se stinge. Si nici ABS-ul nu functioneaza.
        Totusi, pot sa apas pe ceva sa se stinga acel buton ESP?

        • In raspunsul precedent nu am exclus deloc varianta defectului, insa era normal sa va asigurati ca nu este o situatie functionala. Din cele povestite se pare ca intr-adevar este vorba despre un defect. Un alt buton decat cel incercat de dvs nu exista in bord.

          Martorii ESP si ABS indica nefunctionarea acestor sisteme, iar defectul nu se poate agrava mai mult de atat. Martorii portocalii nu vor deveni rosii (martorii pot fi ori portocalii, ori rosii). Daca observati curand aprinderea unui nou martor (indiferent de culoare) ar fi bine sa nu mai sofati. Insa aceasta varianta este putin probabila.

          ABS este un sistem care impiedica blocarea rotii in momentul franarii bruste. Daca mergeti atent si calcati frana usor, nu veti sesiza nicio diferenta cand sofati. Insa – chiar si asa – nu este bine sa amanati la infinit reparatia.